2025 Roubaix als endurance/ all road fiets zonder vering?daniel1975 schreef: ↑16 jan 2025 11:32 Zou er geen Tarmac X komen zoals bij Pinarello? Ze hebben nu niet echt een comfortRACER, alleen comfort doitall.
Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
Geen idee, maar ze hebben nu eigenlijk niks voor heel veel mensen die nu dan maar een Tarmac kopen met teveel spacers en/of pijntjes.
De X serie bij Pina schijnt best goed te lopen. En die kopers zitten imho in dezelfde doelgroep als voor de duurdere Specializeds.
De X serie bij Pina schijnt best goed te lopen. En die kopers zitten imho in dezelfde doelgroep als voor de duurdere Specializeds.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Canyon heeft met de Endurace een gelijksoortige fiets denk ik. Die lijkt op een Ultimate, maar heeft een comfortabeler zitpositie. Die zie je volgens mij ook regelmatig voorbijkomen. Zo’n Roubaix is wel een beetje over de top qua comfort voor velen denk ik. Het doet niet racy genoeg aan denk ik.
Overigens valt de Tarmac qua geo nog best mee als je het vergelijkt met Canyon of Giant.
Overigens valt de Tarmac qua geo nog best mee als je het vergelijkt met Canyon of Giant.
-
- Forum-lid HC
We moeten ons ook de vraag stellen tot wanneer je een echte racer kunt rijden.
Andere kant is er zijn teveel maten, met te weinig verschil, als je ziet dat er soms 4 maten worden gebruikt voor iemand van 175 tm 185, dat gaat echt nergens over. Doe dan wat Pina doet een X, heel veel prof rijden ook niet zonder spacers, zeker de lange jongens niet. Die rare oude gedachte hou dieper hoe beter zijn we eindelijk een beetje vanaf aan het raken nu de frames nog.
Ps.
We zouden prima regels kunnen maken, rijd je bv een suv, dan kan je sowieso ook geen echte racer meer rijden en wordt het endurance of gravel.
Als je in je auto al hoog wilt zitten.
Andere kant is er zijn teveel maten, met te weinig verschil, als je ziet dat er soms 4 maten worden gebruikt voor iemand van 175 tm 185, dat gaat echt nergens over. Doe dan wat Pina doet een X, heel veel prof rijden ook niet zonder spacers, zeker de lange jongens niet. Die rare oude gedachte hou dieper hoe beter zijn we eindelijk een beetje vanaf aan het raken nu de frames nog.
Ps.
We zouden prima regels kunnen maken, rijd je bv een suv, dan kan je sowieso ook geen echte racer meer rijden en wordt het endurance of gravel.
Als je in je auto al hoog wilt zitten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik rij een lage V60, maar op de racer ben ik toe aan een SUV 

-
- Forum-lid HC
Ik merk dat wel hoor ben nu 46. Maar ik kon op mijn 20ste echt een enorme drop aan.
Nu is lenigheid mijn zwakte dus dan komt ie extra hard door en met lange benen nog erger.
De meeste vrouwen van 40 doen ook niet meer aan turnen........ En wij maar gaan haha en maar klagen over die frames
Nu is lenigheid mijn zwakte dus dan komt ie extra hard door en met lange benen nog erger.
De meeste vrouwen van 40 doen ook niet meer aan turnen........ En wij maar gaan haha en maar klagen over die frames
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het is eigenljik heel bijzonder dat er amper topframes zijn met een wat meer relaxte race-geo. Dat is wel de doelgroep waar het geld zit namelijk.
-
- Forum-lid HC
Ja helemaal eens. Met auto,s net zo.
We willen een M5 onder de fietsen. Voor de Ferrari ben ik te oud.
Er zijn tegenwoordig heel veel auto,s die duurder zijn dan de gemiddelde porsche en veel beter verkocht worden.
Juist door dit.
We willen een M5 onder de fietsen. Voor de Ferrari ben ik te oud.
Er zijn tegenwoordig heel veel auto,s die duurder zijn dan de gemiddelde porsche en veel beter verkocht worden.
Juist door dit.
Bassodaniel1975 schreef: ↑03 mar 2025 14:43 Het is eigenljik heel bijzonder dat er amper topframes zijn met een wat meer relaxte race-geo. Dat is wel de doelgroep waar het geld zit namelijk.

Basso Diamante - Canyon Grizl
- daniel1975
- Forum-lid HC
Haha, de nieuwe SV is de runner-up momenteel