Pagina 776 van 1091

Geplaatst: 25 okt 2010 00:16
door perik
danny1407 schreef:
perik schreef:Ik vind hem nog wel wat hebben, maar zou in ieder geval die gekke 3T en Speedplay stickers van de zadelpen afhalen. Het komt op mij een beetje teveel over als prof-imitatie en dat heb je met zo'n fiets toch niet nodig.


Mwah, als fietsen en materialen verkopen de boterham op je bord verzorgd.....dan is een beetje reclame maken voor merken die je voert misschien geen heel slecht idee.


Okee, als deze fiets als reclamezuil bedoeld is dan kan ik er nog wel inkomen. Alhoewel ik persoonlijk een strakke fiets op zich een beter uithangbord voor een FM vind. En ook zonder die extra stickers staan er al meer dan voldoende merknamen op die je aandacht proberen te trekken.

Geplaatst: 25 okt 2010 00:20
door danny1407
perik schreef:Okee, als deze fiets als reclamezuil bedoeld is dan kan ik er nog wel inkomen. Alhoewel ik persoonlijk een strakke fiets op zich een beter uithangbord voor een FM vind. En ook zonder die extra stickers staan er al meer dan voldoende merknamen op die je aandacht proberen te trekken.


Dat kan ik ook met je eens zijn.
Anderzijds zou ik wat reclame maken ook kunnen begrijpen.

Ik heb dus eigenlijk geen uitgesproken mening in deze.
Schizofrene opinie wellicht.

;)


Zonder vind ik ook mooier, maar het doel heiligt de middelen soms.

Geplaatst: 25 okt 2010 00:21
door daj
de monsternaar schreef: Trouwen wat zou de afschrijving zijn op z'n frame in een jaar tijd????

:D:D


Nieuwprijs 9000 euro, na een jaar denk ik nog hoogstens de helft waard.

Geplaatst: 25 okt 2010 19:42
door henkiepenk
Tegen dit dure geweld kan ik niet op, maar ik meld me wel als Cervelo-rijder.
Sinds juli ben ik in het bezit van een tweedehands S1. Maat 56, afgemonteerd met Campagnolo Chorus, de 11 speed variant. Ik twijfel nog aan de cassette (max. 25t), op het vlakke ideaal, maar afgelopen zomer op de Col de la Schlucht kon het maar nét. De wielen zijn van Mavic, type Aksium met op dit moment ongelijke banden op: Vittoria Rubino achterop en Pariba Revolution voorop. De Pariba zat er op maar slijt vrij snel en de Vittoria had ik nog liggen, vandaar.
Afbeelding

Geplaatst: 25 okt 2010 19:51
door jaapieo
Ik denk dat je met het wisselen van bandjes naar bijvoorbeeld gp4000s banden het rijplezier behoorlijk omhoog brengt!

Geplaatst: 26 okt 2010 11:35
door henkiepenk
Die tip zal ik eens meenemen als de banden aan vervanging toe zijn. Ik dacht dat het verschil tussen banden niet zo groot zou zijn omdat er toch 8 bar luchtdruk in zit?!

Geplaatst: 26 okt 2010 12:00
door wezep
Henkiepenk schreef:Die tip zal ik eens meenemen als de banden aan vervanging toe zijn. Ik dacht dat het verschil tussen banden niet zo groot zou zijn omdat er toch 8 bar luchtdruk in zit?!


Bijzondere redenering.
Waarom rij je dan wel met een Cervelo en Chorus 11 speed?
Een Sensa met een Sora groep fietst toch ook?

Geplaatst: 26 okt 2010 14:27
door lvgh
jaapieo schreef:Ik denk dat je met het wisselen van bandjes naar bijvoorbeeld gp4000s banden het rijplezier behoorlijk omhoog brengt!

Ik denk dat dat wel meevalt want de Pariba's zijn comfortabeler en hebben meer grip dan GP4000S dus alleen t.o.v. de Rubino is het een verbetering ;)

Geplaatst: 26 okt 2010 14:27
door fizik
Henkiepenk schreef:Tegen dit dure geweld kan ik niet op, maar ik meld me wel als Cervelo-rijder.
Sinds juli ben ik in het bezit van een tweedehands S1. Maat 56, afgemonteerd met Campagnolo Chorus, de 11 speed variant. Ik twijfel nog aan de cassette (max. 25t), op het vlakke ideaal, maar afgelopen zomer op de Col de la Schlucht kon het maar nét. De wielen zijn van Mavic, type Aksium met op dit moment ongelijke banden op: Vittoria Rubino achterop en Pariba Revolution voorop. De Pariba zat er op maar slijt vrij snel en de Vittoria had ik nog liggen, vandaar.
Afbeelding



Mooie fiets, maar wat is dat voor witte plakker op de zadelpen?

Geplaatst: 26 okt 2010 21:50
door ingmario
nigel_tufnel schreef:Zijn er hier eigenlijk tevreden R3 (model 2010) gebruikers?


Ik heb zelden zoveel klachten gezien als bij een r3 2010. Veel scheuren bij de bracket. Zelf heb ik 2 S3,s gehad (2009 en 2010) en bij allebij stond het achterwiel er scheef in.

Een bekende van me rijdt op een r3sl 2009 en ook hij heeft een scheur in het frame bij de bracket, dit binnen 4 maanden.

Ik vindt het een fantastisch mooie fiets maar er mag toch echt wel is wat gaan gebeuren bij Cervelo

Geplaatst: 27 okt 2010 08:29
door demonsternaar
ingmario schreef:
nigel_tufnel schreef:Zijn er hier eigenlijk tevreden R3 (model 2010) gebruikers?


Ik heb zelden zoveel klachten gezien als bij een r3 2010. Veel scheuren bij de bracket. Zelf heb ik 2 S3,s gehad (2009 en 2010) en bij allebij stond het achterwiel er scheef in.

Een bekende van me rijdt op een r3sl 2009 en ook hij heeft een scheur in het frame bij de bracket, dit binnen 4 maanden.

Ik vindt het een fantastisch mooie fiets maar er mag toch echt wel is wat gaan gebeuren bij Cervelo


Bij Cervelo is de uitval door fabricage fouten maar 2 tot3 % terwijl bij andere merken is dit 9 á 10 %,
Dus val het wel mee, maar je moet net als ik bij die 2 á 3% zitten dan denk je er totaal anders over.
En zeker als het je twee keer met een peperdure S3 gebeurd.
maar wel alles binnen redelijk termijn opgelost dat moet ik ook zeggen, dus aan garantie geen gebrek bij Cervelo.

Geplaatst: 27 okt 2010 12:38
door ilfalco2004
En hoe kom je aan die wijsheid? Neem niet aan dat ze met die cijfers te koop lopen bij welk merk dan ook. Er zal zeker geen onafhankelijk buro zich hiermee bezig houden dus moet je het doen met cijfers die cervelo vrijgeeft en daar zit natuurlijk iets scheefs in.