Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

ingmario
Forum-lid

ingmario 27 okt 2010 14:40

ilfalco2004 schreef:En hoe kom je aan die wijsheid? Neem niet aan dat ze met die cijfers te koop lopen bij welk merk dan ook. Er zal zeker geen onafhankelijk buro zich hiermee bezig houden dus moet je het doen met cijfers die cervelo vrijgeeft en daar zit natuurlijk iets scheefs in.

Inderdaad!

Ik moet zeggen dat het bij mij ook redelijk snel werd opgelost. Maar mijn nieuwe S3 had toch weer hetzelfde probleem. Dus dan duurt het uiteindelijk toch weer aardig lang.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 okt 2010 20:23

de monsternaar schreef:
ingmario schreef:
nigel_tufnel schreef:Zijn er hier eigenlijk tevreden R3 (model 2010) gebruikers?

Ik heb zelden zoveel klachten gezien als bij een r3 2010. Veel scheuren bij de bracket. Zelf heb ik 2 S3,s gehad (2009 en 2010) en bij allebij stond het achterwiel er scheef in.

Een bekende van me rijdt op een r3sl 2009 en ook hij heeft een scheur in het frame bij de bracket, dit binnen 4 maanden.

Ik vindt het een fantastisch mooie fiets maar er mag toch echt wel is wat gaan gebeuren bij Cervelo

Bij Cervelo is de uitval door fabricage fouten maar 2 tot3 % terwijl bij andere merken is dit 9 á 10 %,
Dus val het wel mee, maar je moet net als ik bij die 2 á 3% zitten dan denk je er totaal anders over.
En zeker als het je twee keer met een peperdure S3 gebeurd.
maar wel alles binnen redelijk termijn opgelost dat moet ik ook zeggen, dus aan garantie geen gebrek bij Cervelo.

En jij gelooft die getallen? Ik vind 10% wel absurd veel, geloof er eigenlijk niets van.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 28 okt 2010 07:59

Amclassic-fan schreef:
de monsternaar schreef:
ingmario schreef:

Ik heb zelden zoveel klachten gezien als bij een r3 2010. Veel scheuren bij de bracket. Zelf heb ik 2 S3,s gehad (2009 en 2010) en bij allebij stond het achterwiel er scheef in.

Een bekende van me rijdt op een r3sl 2009 en ook hij heeft een scheur in het frame bij de bracket, dit binnen 4 maanden.

Ik vindt het een fantastisch mooie fiets maar er mag toch echt wel is wat gaan gebeuren bij Cervelo

Bij Cervelo is de uitval door fabricage fouten maar 2 tot3 % terwijl bij andere merken is dit 9 á 10 %,
Dus val het wel mee, maar je moet net als ik bij die 2 á 3% zitten dan denk je er totaal anders over.
En zeker als het je twee keer met een peperdure S3 gebeurd.
maar wel alles binnen redelijk termijn opgelost dat moet ik ook zeggen, dus aan garantie geen gebrek bij Cervelo.

En jij gelooft die getallen? Ik vind 10% wel absurd veel, geloof er eigenlijk niets van.

Sorry, ik had het misschien iets specifieker moeten omschreven.
Die 9% is meer op de (wat ik noem de internet fiets )bedoeld,
En die wijsheid heb ik van en vertegenwoordiger in diverse merken. en ik ga er vanuit dat die er wat meer zicht op heeft wat er zoal terug komt.
En misschien overdrijft hij ook wat, dat weet ik dus niet . dus als ik lieg lieg ik in commissie ,
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

ace1978
Forum-lid

ace1978 28 okt 2010 12:34

Een vertegenwoordiger in diverse merken? Als hij vertegenwoordiger is van Cervelo is in Nederland dan is hij dat hooguit ook van BMC en Willier. Daar zal hij niets slechts over zeggen en van de andere merken van de concurrent weet hij net zoveel als jij en ik.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 28 okt 2010 16:30

Als iemand vertegenwoordiger is van Cervelo, BMC en Willier dan kan hij in het verleden ergens anders hebben gewerkt (en er zijn wat andere merken die in het verleden veel meer problemen hadden), daarnaast: ook al werkt hij al jaren bij hetzelfde bedrijf dan zijn er ook nog merken die dat bedrijf een een tijdje terug vertegenwoordigde en nu niet meer.
Daarnaast komt zo een vertegenwoordiger bij heel veel dealers waar ze ook andere merken verkopen en waar natuurlijk ook gepraat wordt.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 okt 2010 17:21

Tja, maar deze getallen wil je toch wel echt binnenshuis houden als bedrijf. Die ga je niet rond strooien bij dealers..
Afbeelding

foosho
Forum-lid

foosho 28 okt 2010 18:31

Ahum, 10% uitval bij 'de internetmerken'??
Yeah, right, dan zou het forum overspoeld worden met een continue stroom aan klachten. Ik lees er echter niks-nada-noppes over (iig niks meer dan bij Cervelo et co.)

Misschien dat een Cervelo et co dealer niet helemaal objectief is? :rolleye:

marsman
Forum-lid

marsman 28 okt 2010 19:20

Kan iemand mij zeggen welk type bracket de Cervelo S2 heeft, gewoon BSA?

En weet iemand of de SRAM red groep ook werkt met de bergcassette met kleinste tandwiel 32 die ze bij SRAM in het assortiment hebben?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 okt 2010 19:51

Ja een S2 heeft gewoon BSA draad. De Red groep werkt alleen met een 32 tandwiel als je de achter-derailleur vervangt door een Apex exemplaar
Afbeelding

marsman
Forum-lid

marsman 28 okt 2010 21:24

Amclassic-fan schreef:Ja een S2 heeft gewoon BSA draad. De Red groep werkt alleen met een 32 tandwiel als je de achter-derailleur vervangt door een Apex exemplaar

Geldt dat ook voor de Force groep bij het gebruik van die bergcassette? Ik wil graag over naar een dubbel en vind de mogelijkheid van een 32 tandwiel bij SRAM toch wel een fijn idee.

Wat is die Apex derailleur precies?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

kurvenmeister
Forum-lid

kurvenmeister 28 okt 2010 21:51

marsman schreef:
Amclassic-fan schreef:Ja een S2 heeft gewoon BSA draad. De Red groep werkt alleen met een 32 tandwiel als je de achter-derailleur vervangt door een Apex exemplaar

Geldt dat ook voor de Force groep bij het gebruik van die bergcassette? Ik wil graag over naar een dubbel en vind de mogelijkheid van een 32 tandwiel bij SRAM toch wel een fijn idee.

Wat is die Apex derailleur precies?

Ja. En die Apex is een langere slag achterderrie, zie
hier. En nu weer ontopic ;-) .

danny1407
Forum-lid

danny1407 28 okt 2010 22:05

Is Rival er nu ook niet met een lange kooi?
Niet dat dat veel zal uitmaken qua kwaliteit etc...
FacebookS3RSSite

Plaats reactie