Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Ik ben niet bang om mij te laten vaccineren. Ik doe alleen niet mee aan deze collectieve leugen die we krijgen voorgeschoteld. Ik ben overigens helemaal niet tegen vaccineren in het het algemeen. Het is ook vrij zinloos om mij weg te zetten als anti vax wappie.
Of het iets met je DNA doet op langere termijn.. tja wie zal het zeggen. Iedereen is vrij om mee te doen aan dit wetenschappelijke experiment toch? Jouw lijf jouw leven. Andersom precies hetzelfde. Je hoeft niet mee te doen hè...
Ik voel mij ook absoluut niet verantwoordelijk voor een ander. Ik zorg er voor dat ik niet bij andere mensen dicht in de buurt kom. Als straks men weer massaal bij mij in de buurt komt en men raakt besmet. “Wat natuurlijk niet kan want het vaccin zorgt voor maximale bescherming toch?” Dan is dat niet mij probleem.
Maar goed.. de griepprik word al heel lang toegepast en toch krijgen elk jaar -tig honderdduizenden mensen de griep.
Griepvirussen en coronavirussen zullen blijven muteren, corona blijft besmettelijk zo niet zal nog besmettelijker worden. De impact op een lichaam met een goed immuunsysteem zal ook steeds lager worden. Hoe triest ook er zullen gewoon mensen heel ziek worden en overlijden aan het coronavirus.
Het leven is niet altijd maakbaar.
Ik snap dat iedereen hoopt dat corona de wereld uit geholpen kan worden en we terug kunnen naar het leven voor het nieuwe normaal... maar dat gaat niet gebeuren. Het vaccin is helaas niet onze laatste strohalm.
Ik vind het prima dat men mij als wappie weg zet.. het hele coronapad wat tot nu is bewandeld en welke stappen gemaakt zijn en welke maatregelen die ons opgelegd zijn de beperkingen de verplichtingen de vrijheden die ons afgepakt zijn voor het grotere goed.. die heb ik van te voren allemaal al benoemd. En dat is geen waarzeggerij maar gewoon logisch beredeneren. Oorzaak en gevolg..
Of het iets met je DNA doet op langere termijn.. tja wie zal het zeggen. Iedereen is vrij om mee te doen aan dit wetenschappelijke experiment toch? Jouw lijf jouw leven. Andersom precies hetzelfde. Je hoeft niet mee te doen hè...
Ik voel mij ook absoluut niet verantwoordelijk voor een ander. Ik zorg er voor dat ik niet bij andere mensen dicht in de buurt kom. Als straks men weer massaal bij mij in de buurt komt en men raakt besmet. “Wat natuurlijk niet kan want het vaccin zorgt voor maximale bescherming toch?” Dan is dat niet mij probleem.
Maar goed.. de griepprik word al heel lang toegepast en toch krijgen elk jaar -tig honderdduizenden mensen de griep.
Griepvirussen en coronavirussen zullen blijven muteren, corona blijft besmettelijk zo niet zal nog besmettelijker worden. De impact op een lichaam met een goed immuunsysteem zal ook steeds lager worden. Hoe triest ook er zullen gewoon mensen heel ziek worden en overlijden aan het coronavirus.
Ik snap dat iedereen hoopt dat corona de wereld uit geholpen kan worden en we terug kunnen naar het leven voor het nieuwe normaal... maar dat gaat niet gebeuren. Het vaccin is helaas niet onze laatste strohalm.
Ik vind het prima dat men mij als wappie weg zet.. het hele coronapad wat tot nu is bewandeld en welke stappen gemaakt zijn en welke maatregelen die ons opgelegd zijn de beperkingen de verplichtingen de vrijheden die ons afgepakt zijn voor het grotere goed.. die heb ik van te voren allemaal al benoemd. En dat is geen waarzeggerij maar gewoon logisch beredeneren. Oorzaak en gevolg..
Laatst gewijzigd door RVV op 12 jan 2021 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar baseer je op dat corona altijd zal blijven bestaan, terwijl we andere ziektes er m.b.v. vaccins wél (grotendeels) onder hebben gekregen? Difterie, tetanus en polio om eens een paar voorbeelden te noemen.
Dat je aangeeft dat ondanks de griepprik mensen toch nog griep krijgen, geeft wel aan dat je niet weet hoe een vaccin/griepprik werkt. Een griepprik zorgt ervoor dat je lichaam antistoffen maakt, je kan nog steeds ziek worden van variant van de griep (want die zijn tig keer gemuteerd, net als met corona) maar de ziekte verloopt minder erg doordat het lichaam enige weerstand heeft opgebouwd. Voor Corona is nog totaal geen weerstand opgebouwd, omdat dit een volledig nieuw virus is, geen familie van de griep zeg maar.RVV schreef: ↑12 jan 2021 10:01 Ik ben niet bang om mij te laten vaccineren. Ik doe alleen niet mee aan deze collectieve leugen die we krijgen voorgeschoteld. Ik ben overigens helemaal niet tegen vaccineren in het het algemeen. Het is ook vrij zinloos om mij weg te zetten als anti vax wappie.
Of het iets met je DNA doet op langere termijn.. tja wie zal het zeggen. Iedereen is vrij om mee te doen aan dit wetenschappelijke experiment toch? Jou lijf jou leven. Andersom precies hetzelfde. Je hoeft niet mee te doen hè...
Wanneer je besmet raakt met Corona vindt er ook een wijziging in je RNA plaats, net als met een vaccin, daarin zit geen verschil. Het kan je DNA niet aanpassen.
Je zegt wel dat je bij iedereen uit de buurt blijft, maar als straks iedereen weer gewoon contact met elkaar hebt, blijf jij echt niet als een kluizenaar in de afzondering leven. Daar geloof ik niets van.
Prima dat je je niet wil laten vaccineren, maar lees je alsjeblieft wel goed in om een weloverwegen keuze te maken. Wat ik hier boven lees is vooral Telegraaf niveau, vol met drogredenen.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 12 jan 2021 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
@NuitKor (als reactie op je post van vorige blad)
Je hebt helemaal gelijk in je betoog.
Maar willen we een ras instandhouden die ( misschien) elk jaar afhankelijk is van een vaccinatie?
De natuurlijke selectie aan het begin is al bijna opgeheven. Willen we dit nu verder gaan uitbreiden naar de rest van het leven?
Op de langer termijn is dat natuurlijk niet houdbaar.
Maar willen we een ras instandhouden die ( misschien) elk jaar afhankelijk is van een vaccinatie?
De natuurlijke selectie aan het begin is al bijna opgeheven. Willen we dit nu verder gaan uitbreiden naar de rest van het leven?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vraag: is het dan ook niet zinvol om een vergelijkbare andere gemeente elders in het land te toetsen in dezelfde periode? Stel dat ze nu 25% britse variant vinden. Wie zegt er dat dat in bijvoorbeeld Bergen op Zoom (vergelijkbare grootte) niet zo is?53x11 schreef: ↑12 jan 2021 09:45 Op zich lijkt het me een uitstekend idee om van een populatie een representatieve steekproef te nemen (ipv beleid te baseren op de per definitie biased data die nu uit de testen komt). Ik roep dat al maanden geloof ik.
Maar dan wel graag ethisch en goed
- van te voren criteria stellen op basis waarvan je beslissingen maakt
- anoniem testen (testresultaten alleen met sleutel kunnen herleiden naar individuen)
- testresultaten mogen expliciet geen enkele consequentie hebben voor de geteste individu
- individuen mogen inzage hebben in hun eigen testresultaten
Je gaat nu toch iets meten zonder dat er een refentie is, of zie ik dat verkeerd?
Less is bore
Ik vind het gevaarlijk om te spreken van een ras in stand houden. Het is makkelijk en gevaarlijk om over groepen in het algemeen te spreken, totdat het je vader, moeder of partner betreft. Elke dode is een vader/moeder/opa/oma of partner van iemand.mao schreef: ↑12 jan 2021 10:09 @NuitKor (als reactie op je post van vorige blad)
Ben het er wel mee eens dat een heel groot gedeelte moet beseffen dat sporten en gezond eten niet puur is voor de leuk/lekker, maar noodzakelijk om je lichaam fit en fitaal te houden. Dat beseft mag er wel veel meer komen.
Haha corona is een verdienmodel. Net niet dodelijk genoeg.
Nuitkor... hou even op met je totaal geen weerstand verhaal tegen corona..
Ons eigen immuunsysteem werkt al tig honderdduizenden jaar perfect.. tenzij je als individu geen perfect werkend immuunsysteem hebt. Bad luck..
98 procent van de besmette mensen “fietst” er zonder noemenswaardige problemen, “anders dan een zware verkoudheid of lichte griep” er door heen. Als die weerstand er niet zou zijn liepen de lijkenhuizen over..
Gewoon bang blijven... goeie
Ons eigen immuunsysteem werkt al tig honderdduizenden jaar perfect.. tenzij je als individu geen perfect werkend immuunsysteem hebt. Bad luck..
98 procent van de besmette mensen “fietst” er zonder noemenswaardige problemen, “anders dan een zware verkoudheid of lichte griep” er door heen. Als die weerstand er niet zou zijn liepen de lijkenhuizen over..
De reguliere zorg ligt compleet stil...ik weet niet hoor, maar volgens mij komt dat niet bij een normale griepgolf voor. Ik ken een paar fitte wielrenners die toch behoorlijk ziek zijn geworden en maanden bezig zijn weer op oude niveau terug te komen. Ook iemand die ik ken heeft maanden lang geen reuk en smaak gehad, begint nu langzaam weer terug te komen.RVV schreef: ↑12 jan 2021 10:22 Nuitkor... hou even op met je totaal geen weerstand verhaal tegen corona..
Ben het met je eens dat een goede weerstand er voor kan zorgen dat je minder snel griep of corona krijgt, maar als je het krijgt is een goede conditie echt geen garantie dat je er niet goed ziek van wordt en jij weet ook niet wat de lange termijn gevolgen zijn van corona op je longen.
Je denkwijze is bovendien nogal egoïstisch. Je hebt het vooral over ik ik ik, terwijl jij met je superman conditie wel anderen die wel kwetsbaar zijn kan besmetten.
Dat zijn twee bacteriën en bij polio is eenmalig vaccineren voldoende terwijl er bij corona wordt gesproken over twee jaar. Bovendien komt polio nauwelijks voor bij dieren en is veel minder besmettelijk via de lucht. Dat maakt corona dus een stuk lastiger te bedwingen.
En tegen polio moet nog steeds gevaccineerd worden. Uitgeroeid is het dus allerminst, ondanks wereldwijde vaccinatiecampagnes.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 12 jan 2021 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Zeker zinvol, maar ook zonder referentie krijg je in ieder geval een beeld van de verhouding Engelse variant, originele variant, over verschillende leeftijdsgroepen.daniel1975 schreef: ↑12 jan 2021 10:10 (...)
Vraag: is het dan ook niet zinvol om een vergelijkbare andere gemeente elders in het land te toetsen in dezelfde periode? Stel dat ze nu 25% britse variant vinden. Wie zegt er dat dat in bijvoorbeeld Bergen op Zoom (vergelijkbare grootte) niet zo is?
Je gaat nu toch iets meten zonder dat er een refentie is, of zie ik dat verkeerd?
Dan moet je natuurlijk dat onderscheid wel goed kunnen maken, anders is de waarde zeer beperkt omdat, zoals je zelf aangeeft, de betrouwbare referentie ontbreekt. In ieder geval zouden er in dat geval geen beslissingen op genomen mogen worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?