Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

i-mac

i-mac 09 mei 2016 20:53

TumTumTum schreef:Waarom is er geen topic Wat heb jij voor het laatst schuimbekkend weg gesmeten?
Ik word helemaal gek van mijn fietspomp. Ik heb een SKS pomp, volgens hele hordes mensen de beste fietspomp die er is voor een racefiets, alleen ik krijg mijn banden er niet mee opgepompt. Het ding blijft niet zitten en als het wel blijft zitten dan loopt óf het ventiel leeg of er komt nauwelijks lucht in. Louise is mijn getuige, die heeft het ook nog geprobeerd en die denkt dat de pomp stuk is. De SKS pomp die volgens iedereen onverwoestbaar is.
Aangezien het een duur ding is heb je garantie bij de fietsenmaker en zou je hem kunnen inruilen....alleen heb ik dat al een keer gedaan en dit is nummer 2. Met exact hetzelfde euvel als nummer 1.
Wat mij betreft verdwijnt ie met een grote boog in de singel.
Welk type heb je? Ik heb in het voorjaar ook een SKS pomp gekocht, en had er de eerste keren ook problemen mee. In zoverre dat ik geen enkele band kon opblazen. In de Decathlon, waar ik de pomp kocht kreeg ik deskundige uitleg van een verkoper.
En sinds die dag kan ik zeggen dat het een hele goede pomp is. Maar het scheelde echt niets of ik gooide hem eveneens een lokale beek in :-)

https://www.youtube.com/watch?v=SdNB-6ZTvao

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 09 mei 2016 21:10

Heb je die stalen (oranje gespoten) buis met het houten handvat? Welke kop zit erop? Of die plastic variant, want dat is idd een onding.
Afbeelding

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 09 mei 2016 21:35

Ik heb deze:

Afbeelding

Die kop blijft er dus niet op zitten. Alleen de eerste keer toen ik hem net had en daarna nooit meer.
Veni. Vidi. Fietsie.

i-mac

i-mac 09 mei 2016 21:48

Ik heb deze : Voetpomp Airworx 10.0 Sks met deze kop. Daar had ik dus eerst alle moeite van de wereld mee. Het was precies de omgekeerde manier van werken tegenover mijn oude (Lidl) pomp.

Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 09 mei 2016 21:55

Die pomp is okee maar die over die kop zijn wel eens berichten dat niet iedereeen daarmee ovrweg kan, dus andere kopun:
https://www.google.nl/search?q=Losse+ko ... p&tbm=shop
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 09 mei 2016 22:01

De meesten zweren idd bij die koperen kop (omwille vd eenvoud) ik heb zelf eentje die je vast moet klikken zoals de foto van i-Mac maar dan met maar 1 gat (dat zowel over presta als schraeder heen past). Die heet dus blijkbaar de E.V.A. Kop. Dan zal die koperen kop wel bekend staan als A.D.A.M. Kop denk je niet keezx :D

Ik vind het ook een geweldige pomp, 4-5 perfect verlopende, eenvoudige slagjes en de band staat weer op 8 bar (weeg 85 kg op het moment). Een vinger echter de sluiter en klik los (houd je andere vingers uit de weg want hij klapt best met een vaartje open). Dan nog even dat lekkere sis geluidje en wat condens uit de kop, puur genieten (nee echt :-) ).

Deze review onderschrijf ik volledig,

https://www.mantel.com/blog/review-sks-rennkompressor/

Ik pomp echt met plezier met dit ding, echt waar. Je hebt wat mij betreft idd de beste pomp die je maar kan hebben, neem hem anders eens mee naar je volgende toerrit en vraag een ritgenoot eens hoe zij het doen. Ik denk eigenlijk niet dat je iets verkeerd doet, maar een verklaring heb ik anders ook niet. Of evt die eva kop nemen, (pas op voor je vingers bij het losklikken).
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 09 mei 2016 22:58

Offtopic: 8 Bar is niet meer van deze tijd, ik wed dat meer dan de helft van de 25 mm rijders er gewoon als vanouds 8 bar in pompt en toch verklaren hoe comfortabel die 25's wel zijn...
Achja pompen, ik heb al een jaar of 7 een Cannondale Airport Nitro van 2 tientjens, nooit 1 probleem mee gehad.
Hoe moeilijk kan dat zijn, een goede , betrouwbare en niet overdreven dure pomp te maken...zijn toch megasimpele dingen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 09 mei 2016 23:33

TumTumTum schreef:Die kop blijft er dus niet op zitten. Alleen de eerste keer toen ik hem net had en daarna nooit meer.
Dan moet je 'm volgens mij verder op het het ventiel drukken. Heb dezelfde en het rubbertje in de kop is zeker niet meer nieuw, maar hij blijft prima zitten.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 09 mei 2016 23:41

Ik ken die pomp niet Kees maar ik heb al 4 jaar deze pomp en heb er nog geen 4 tientjes voor betaald. Een onverwoestbare pomp waarbij alles te vervangen is en die de rest van je leven mee gaat en die heerlijk pompt. Er hoeft imho helemaal geen andere pomp ontwikkeld te worden.

Misschien is het rubbertje nog wel gewoon te nieuw? TTT misschien een keer juist een (oudere) pomp van een ander proberen?
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 mei 2016 23:49

afrit13 schreef:
TumTumTum schreef:Die kop blijft er dus niet op zitten. Alleen de eerste keer toen ik hem net had en daarna nooit meer.
Dan moet je 'm volgens mij verder op het het ventiel drukken. Heb dezelfde en het rubbertje in de kop is zeker niet meer nieuw, maar hij blijft prima zitten.
+1 voor de sks met messing kop, dat probleem met erafschieten had ik de eerste 2 keer, daarna drukte ik 'm steviger vast, nooit meer problemen gehad.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 10 mei 2016 08:45

als t rubbertje versleten is, zeker vervangen...

bwerter
Forum-lid

bwerter 10 mei 2016 09:08

Gezien het mooie weer wat nieuwe spullen besteld:

- Nieuwe schoenen Giro Empire ACC inc. nieuwe schoenplaatjes rood.

- Sportful Fiandre Light No Rain

- Sportful Tinkoff 'La Datcha' Shirt Korte Mouwen

- Isadore bib.

Helemaal blij mee!

Plaats reactie