Pagina 779 van 1091
Geplaatst: 30 okt 2010 23:48
door danny1407
jeroennl schreef:
Waarom is dat ding zo zwaar? Mijn S3 is inclusief garmin 705 6,4kg
Of je hebt een compleet andere afmontage en/of maat, of je moet ernstig aan je weegertje twijfelen?
Geplaatst: 31 okt 2010 11:17
door vw
BianchiSL3 schreef:
Dat is geen goede prijs, je koopt ze her en der nog nieuw voor 599,-
Dat is goed nieuws. Ik ben zelf op zoek naar een maat 58. Kun je vertellen waar?
Geplaatst: 31 okt 2010 11:21
door bianchisl3
Ik kocht een 56 nog niet zo heel lang geleden bij Vos.
Geplaatst: 31 okt 2010 12:11
door vw
Bedankt, ik ga Vos maar eens mailen. Met een beetje geluk kan ik dan ook nog in het Vos-topic mijn ervaringen delen.
Nog even dit:
Hebben we het beide over het zwart geanodiseerde frame? Op de site van Vos wordt niet een gesproken over 2009 modellen. Een zwarte moet uit het modeljaar 2006 of eerder zijn meen ik.
Geplaatst: 31 okt 2010 13:26
door masterb
De meeste zijn idd van 2005, ik weet niet of er toen al een verdeler was voor Cervelo in Nederland.
Geplaatst: 31 okt 2010 14:20
door maarten...
Ik ben op zoek naar een 2009 Cervelo S2 frame in maat 58, weet iemand of deze nog ergens te krijgen is?
Cervelo S1
Geplaatst: 31 okt 2010 20:54
door elninjo
Ik heb in 2008 een tijdje met een Cervelo Soloist Team gereden(de grijze geadoniseerde versie)
De fiets reed echt geweldig,ik had echter een zeer vervelend probleem......bij het rijden op ruwere wegen kletterden de ingewerkte versnellingskabels langs de binnenzijde tegen de (schuine) buis.
Heb geprobeerd met mijn FM het probleem op te lossen maar lukte niet.
Uiteindelijk heeft mijn FM(die ook geregeld mee fietst en toen met eigen oren het gekletter heeft aanhoord)) het frame teruggenomen en heb ik een ander frame genomen.
Nu wou ik langs deze weg even vragen of dit probleem zich bij de huidige S1 ook nog stelt of is het volledig van de baan?
Na enkele omzwervingen via Bianchi en Ridley kom ik toch weer bij Cervelo terecht en de S1 lijkt mij ideaal(ook bugettair bekeken) om dit merk weer te bestijgen,alleen wil ik niet weer met een"rammelbak" zitten......
Mvg
Geplaatst: 31 okt 2010 22:20
door sirbas
Heb er met mijn 2009 S1 eigenlijk geen last van. Af en toe hoor ik ze wel eens, maar dat is echt bij uitzondering. Heb al wel vanaf het begin een setje rubberen donuts liggen om over de binnenkabels te schuiven in het frame, maar heb ze nog niet hoeven gebruiken...
Geplaatst: 31 okt 2010 22:34
door kauwvot
Ik heb voor 5mnd een S1 laten opbouwen en de mijne is muisstil. Ik lees dit wel eens en ik ben nog niet 100% zeker of dit een broodje aap is. Als je met een lamp vanaf het bracket in het frame kijkt zie je dat de kabels bijna over de hele lengte enkele millimeters van het frame liggen. Een binnenkabel op spanning zal echt niet zoveel wapperen... Veel meer vermoed ik dat de buitenkabel tegen het balhoofd aantikt, een goede FM verbouwt de buitenkabels zodanig dat ze met voldoende spanning aanliggen en (bijna) niet klapperen...(?)
Geplaatst: 01 nov 2010 21:41
door jeroennl
danny1407 schreef:jeroennl schreef:
Waarom is dat ding zo zwaar? Mijn S3 is inclusief garmin 705 6,4kg
Of je hebt een compleet andere afmontage en/of maat, of je moet ernstig aan je weegertje twijfelen?
Campa SR 2011, bora's, 3T, speedplay en een digitale weegschaal, maar dat kan toch niet zo'n verschil tov dura ace?
Geplaatst: 01 nov 2010 21:55
door danny1407
jeroennl schreef:
Campa SR 2011, bora's, 3T, speedplay en een digitale weegschaal, maar dat kan toch niet zo'n verschil tov dura ace?
Daar heb je gelijk in.
Anderzijds is TS-bikers S3 weer niet veel lichter als die van jou, terwijl die toch enigzins meer "getuned" lijkt met rotor cranks, carbon zadel, lightweights, nokon/alligators and so on.
Zeker als je je 100 gram wegende Garmin er nog eens vanaf zou halen.
Zo heel belangrijk is het natuurlijk niet, maar ik ben het met je eens dat er ergens wellicht iets niet klopt in het gewicht van die R3.
Geplaatst: 01 nov 2010 22:30
door danny1407
maurice schreef:Ik vermoed dat men snel een stickerset heeft laten uitprinten en dat de maker de kleuren per abuis heeft omgewisseld. Kan me niet voorstellen dat men rekening gehouden heeft me de huisstijlkleuren van Cervelo, regenboog is regenboog.
De foto op de site van Cervélo is inmiddels geshopped!
Kleuren kloppen ineens alsof het nooit anders is geweest
Op het Cervélo forum bestaat overigens ook sterk het vermoeden dat het met rechten van de UCI (en de bijbehorende betalingen) heeft te maken.
Gerard Vroomen heeft helaas nooit gereageerd op mijn Tweets......
Zwaktepuntje