Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 01 nov 2010 22:42

danny1407 schreef:
jeroennl schreef: Campa SR 2011, bora's, 3T, speedplay en een digitale weegschaal, maar dat kan toch niet zo'n verschil tov dura ace?


Daar heb je gelijk in.
Anderzijds is TS-bikers S3 weer niet veel lichter als die van jou, terwijl die toch enigzins meer "getuned" lijkt met rotor cranks, carbon zadel, lightweights, nokon/alligators and so on.
Zeker als je je 100 gram wegende Garmin er nog eens vanaf zou halen.

Zo heel belangrijk is het natuurlijk niet, maar ik ben het met je eens dat er ergens wellicht iets niet klopt in het gewicht van die R3.


die R3, heeft cr-mo speedplay, een 3T pro stuur.
ook in de wielen en bandjes/ tubes zit verschil en de groep (SR ) is wel wat lichter.. alles bij elkaar..

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 01 nov 2010 22:49

jeroennl schreef:
danny1407 schreef:
jeroennl schreef: Waarom is dat ding zo zwaar? Mijn S3 is inclusief garmin 705 6,4kg


Of je hebt een compleet andere afmontage en/of maat, of je moet ernstig aan je weegertje twijfelen?


Campa SR 2011, bora's, 3T, speedplay en een digitale weegschaal, maar dat kan toch niet zo'n verschil tov dura ace?


dan kan het niet echt moeilijk zijn om hier eens een foto van te posten aan de weegschaal ;-) zo kunnen we allemaal meegenieten.

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 02 nov 2010 08:01

Mijn R3 weegt 7,26 kg. Waar hebben we het over ;)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 nov 2010 16:25

elninjo schreef:... Nu wou ik langs deze weg even vragen of dit probleem zich bij de huidige S1 ook nog stelt of is het volledig van de baan?



Heb de nieuwste S1 met Ultegra. Nooit last van gehad, probleemloos strak fietsje.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 02 nov 2010 17:42

Voor het geval iemand het leuk vind om te snuffelen....
De 2011 collectie staat online bij Cervélo

Klikkerdeklik

Nog niet officieel via de site links overigens...
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 02 nov 2010 18:13

danny1407 schreef:Voor het geval iemand het leuk vind om te snuffelen....
De 2011 collectie staat online bij Cervélo

Klikkerdeklik

Nog niet officieel via de site links overigens...


Danny, dank!
Totaal andere geometrie bij de R3/R5 in 2011.
In mijn framemaat (58) is de balhoofdbuis maar liefst 19 mm gegroeid!
Het verschil met de RS is nu nog 1mm, wordt hiermee de RS overbodig?
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 nov 2010 18:16

Ze hadden die nieuwe R3 en R5 beter RS3 en RS5 kunnen noemen. Balhoofdbuizen zijn wel erg fors gegroeid...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 02 nov 2010 18:28

Er gaat al langer het gerucht dat ze er naar toe werken om de RS en S1 langzaam uit het assortiment te bonjouren.
Wellicht is dit 1 van de voortekenen.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 02 nov 2010 18:37

danny1407 schreef:Er gaat al langer het gerucht dat ze er naar toe werken om de RS en S1 langzaam uit het assortiment te bonjouren.
Wellicht is dit 1 van de voortekenen.


Maar is de R serie voor wedstrijdrijders dan nog interessant genoeg?
Of komen er twee uitvoeringen; een commerciele en eentje voor profs, met een kortere balhoofdbuis(iets dat Specialized ook een tijd gedaan heeft, kweet niet of het nog zo is)
Afbeelding

jeroennl
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 16 mei 2009 19:02

jeroennl 02 nov 2010 18:39

IBAN schreef:Mijn R3 weegt 7,26 kg. Waar hebben we het over ;)


Over 13% :)

Eens dat het onzin is, maar je bent nu eenmaal een materiaalfreak of niet.

Vroeger reed ik mensen zoals ik (ben nu 44) voorbij op een fiets van 12kg, nu gebeurt precies hetzelfde maar dan andersom.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 02 nov 2010 19:12

Loos schreef: Totaal andere geometrie bij de R3/R5 in 2011.
Ze hebben (op de 2010 website!) er in ieder geval wel een verhaal bij:

http://www.cervelo.com/en_us/engineerin ... entations/ en klik dan de geometrie slides aan.

Daar is te zien dat stack & reach voor 2011 "R series" naar Specialized en Trek toegegroeid zijn. Verder valt er nog uit op te maken dat Cannondale het spoor van een dronkenman trekt wanneer je stack & reach grafisch uitzet.
Afbeelding

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 03 nov 2010 08:44

jeroennl schreef:
IBAN schreef:Mijn R3 weegt 7,26 kg. Waar hebben we het over ;)


Over 13% :)

Eens dat het onzin is, maar je bent nu eenmaal een materiaalfreak of niet.

Vroeger reed ik mensen zoals ik (ben nu 44) voorbij op een fiets van 12kg, nu gebeurt precies hetzelfde maar dan andersom.


de mijne is afgemonteerd met relatief gewone spullen! Maar het was ook geen doel om een zo licht mogelijke fiets neer te zetten.

Over het Kabel rammelen bij de S1, ik heb er twee gehad grijs en grijs/rood en beiden hadden dit niet.

Plaats reactie