Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 17 mei 2015 11:06

Daarom heb ik gisteren ook pas laat in de avond gefietst. In de ochtend zag je hele natgeregende pelotons rondrijden. Ik reed lekker in het zonnetje. Wel redelijk wat wind, maar je moet toch trainen he. Ik snap dat niet zo. Iedereen kan toch ook op het weerbericht kijken. Waarom moet je dan per se op zaterdagochtend om 09:00 gaan fietsen. En dan hier maar zeuren dat het klote weer is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 17 mei 2015 13:49

thestudent schreef:Daarom heb ik gisteren ook pas laat in de avond gefietst. In de ochtend zag je hele natgeregende pelotons rondrijden. Ik reed lekker in het zonnetje. Wel redelijk wat wind, maar je moet toch trainen he. Ik snap dat niet zo. Iedereen kan toch ook op het weerbericht kijken. Waarom moet je dan per se op zaterdagochtend om 09:00 gaan fietsen. En dan hier maar zeuren dat het klote weer is.
Da's leuk gedacht, maar voor mij geldt dat mijn (sociale) leven maakt dat ik in het weekend eigenlijk alleen in de ochtend kan fietsen. Liefst vroeg...... Dus dan moet je je soms naar het weer voegen.....

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 17 mei 2015 13:52

Hanz Bé schreef:
Da's leuk gedacht, maar voor mij geldt dat mijn (sociale) leven maakt dat ik in het weekend eigenlijk alleen in de ochtend kan fietsen. Liefst vroeg...... Dus dan moet je je soms naar het weer voegen.....
Of verhuizen naar het zuiden, daar regende het pas in de middag! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 17 mei 2015 14:07

colnagofreak schreef:
Hanz Bé schreef:
Of verhuizen naar het zuiden, daar regende het pas in de middag! ;)
Verhuis dan meteen wat verder, lekker naar de provence ofzo 8-)

Campionissimo
Forum-lid

Gebruikersavatar Campionissimo 17 mei 2015 14:28

thestudent schreef:Daarom heb ik gisteren ook pas laat in de avond gefietst. In de ochtend zag je hele natgeregende pelotons rondrijden. Ik reed lekker in het zonnetje. Wel redelijk wat wind, maar je moet toch trainen he. Ik snap dat niet zo. Iedereen kan toch ook op het weerbericht kijken. Waarom moet je dan per se op zaterdagochtend om 09:00 gaan fietsen. En dan hier maar zeuren dat het klote weer is.
Niet iedereen heeft zeeen van tijd. Met een gezin (twee kleine kinderen) en fulltime banen is het passen en meten om gaatjes voor 't fietsen te vinden.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 17 mei 2015 14:41

Typische opmerking van een student! :D
's Morgens te bezopen om z'n nest uit te komen,'s avonds eindelijk nuchter om te kunnen fietsen!
Een gezin???? Werken??? Wat is dat. :)
In het zuiden een paar spettertjes gehad 's morgens, wel wat wind maar verder goed te doen.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 17 mei 2015 17:18

scottpch schreef:Typische opmerking van een student! :D
Heel dit topic is typisch Nederlands, zeiken over het klimaat.....te koud, te veel regen, te veel wind!

En wat blijkt aan het eind van de maand? Dat volgens het KNMI de maand volkomen normaal verlopen is wat betreft de gemiddelde, de laatste jaren vaak zelfs warmer.

Conclusie: Fietsers zijn soms net mensen, die zeuren ook over het weer! :twisted:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 17 mei 2015 17:32

Als je alleen fietst als het niet regent ben je geen echte :lol: Ik vind het weer dit jaar geweldig. Ben niet zo gek op warm. Tussen de tien en twintig graden is heerlijk. Die paar buien zijn geen spelbreker en de stevige wind af en toe is goed om eens heerlijk af te zien. Als het nog warmer en zonniger wordt dan wordt het ook weer te druk met fietsers. Nee, prima zoals het nu is.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 17 mei 2015 18:29

Als ik de keuze heb ga ik ook liever s'middags fietsen, alleen al vanwege dat gezeur met kleding.
Zeker als het in de ochtend regent, blijf ik lekker nog even liggen. Als je 's ochtens vroeg op de fiets stapt is het 7 graden en tegen 1 uur is het 17 graden...en waar laat je al die rommel dan?
Als het niet koud is vind ik een regenbuitje tussendoor niet zo erg, maar die eeuwige wind mag onderhand wel eens gaan liggen.
Veni. Vidi. Fietsie.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 30 mei 2015 18:55

Deze mei maand was er een om snel te vergeten: sinds 1991 hadden we niet zo weinig warme dagen (max 20 of hoger) in Mei, 2x dit jaar, tegen 10 normaal

Maar het einde van de komende week lijkt het toch weer goed te komen met de temperatuur.
Ik zou zeggen... laat maar komen! Hoe warmer hoe beter ik ga rijden:)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 30 mei 2015 19:41

Kort kort EINDELIJK !

Steven, heb je nog in de VS gefietst ?
older Budweiser

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 mei 2015 20:31

raar maar waar, ik begin zelfs een beetje vrienden te worden met de wind.
we zullen 'm nog missen binnenkort.

Plaats reactie