Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 28 jul 2009 14:14

Wat ik echt een gotspe vind is de opmerking van Armstrong: 'there is no "i" in "team"'. Als er in de gloriejaren van Armstrong één iemand was die zich als "i" manifesteerde, was hij het wel. En dan niet alleen binnen zijn team, maar in het hele peloton. Denk nog even aan Simeoni, die "tot de orde" diende te worden geroepen omdat-ie Armstrong onwelgevallig was geweest.

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 28 jul 2009 14:48

Vond Armstrong maar sip kijken op de laatste dag van de Tour. Had tie misschien toch liever op de bovenste trede gestaan? Of kwam het door de fiets waar die op reed?

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 28 jul 2009 15:23

Tour 2009 is achter de rug. Als ik de nabeschouwingen hier zo lees moeten we misschien dat andere topic maar even renamen in Niet onder de indruk van Lance?

Maar ontopic: volgens mij is Armstrong nog nooit zo beminnelijk geweest als tijdens deze Tour. Behalve dan tegen AC...
Tita Gazelle V8
Afbeelding

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 jul 2009 16:10

VincentH schreef:Tour 2009 is achter de rug. Als ik de nabeschouwingen hier zo lees moeten we misschien dat andere topic maar even renamen in Niet onder de indruk van Lance?

Maar ontopic: volgens mij is Armstrong nog nooit zo beminnelijk geweest als tijdens deze Tour. Behalve dan tegen AC...


Dat idee had ik eerst ook. En wat een koning had hij kunnen zijn als hij zijn super-ego had kunnen laten varen ten faveure van zijn ware-zelf.
Maar de koning blijkt de oude dictator in schaapskleren te zijn geweest. Helaas, helaas, Lance had zich onstervelijk kunnen maken door zich alleen maar een beetje menselijker en beminnelijker op te stellen.

Wat als ie zijn ploeg echt in dienst van Contador had laten rijden, wat als ie Contador publiekelijk had gefeliciteerd met zijn fantastische tijdrit, wat als ie Contador in het midden van de groepsfoto had geplaatst bij de huldiging van Astana in Parijs, wat als de gehele Astana-ploeg incl. Contador als team over de finishstreep in Parijs had gereden, wat als Armstrong en Bruyneel niet eventjes Levi Leipheimer bij het nekvel pakken als ie negatief twittert over Contador, wat als ie had gezegd dat ie Contador graag bij Team Radioshack had willen hebben na zijn bekendmaking van die sponsor op die betreffende donderdag, wat als ie Contador niet zo openlijk afviel na zijn hongerklop in Parijs-Nice, wat als ie zichzelf een beetje in de luwte van Contador had gemanouvreerd toen het peloton in waaiers uiteen brak en Contador enkele seconden verloor, wat als ie net als Hinault en Lemond eens gezamenlijk over de finish kwamen, wat als.....

En dat noemt zich Livestrong, de wereldverbeteraar die kanker de wereld uit wil hebben. Ik denk zelfs dat Livestrong een ego-trip van jewelste is. Hoe groot en klein je kunt zijn in 1 persoon. Wat dat betreft had ie een voorbeeld kunnen nemen aan Johan Olav Koss, die "Right To Play" ook niet naar zichzelf vernoemde en geen enkele vijand kent binnen zijn sport.

Ach, misschien zouden we allemaal wel denken dat we God zijn als we alleen maar omringd worden met Ja-knikkers..... Misschien zat dat ene beetje zelfreflectie wel verstopt in die ene bal die bij hem geamputeerd is.

Nu maar hopen dat Contador snel tekent bij een mooi team, wat mij betreft is dat Cervelo (mooi bij Sastre) of bij Rabo (bij Menchov en Gesink). En misschien is het wel mooier als de Tour-teams inderdaad kleiner worden, en dat ie dus beter bij Caisse d'Espagne tekent..... Teams van max. 5 man, zonder ploegentijdrit, maar met een strijd tussen Evans, Menchov, Gesink, Sastre, Armstrong, Schleck, Wiggins....
En Landis, Rasmussen (gister weer een wedstrijd gereden) en Vinoukorov (of wordt ie ploegleider)? Zouden ze ooit hun oude niveau weer halen? Zouden ze ooit mogen terugkeren in de Tour?

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 28 jul 2009 16:31

Auke schreef:
VincentH schreef:Tour 2009 is achter de rug. Als ik de nabeschouwingen hier zo lees moeten we misschien dat andere topic maar even renamen in Niet onder de indruk van Lance?

Maar ontopic: volgens mij is Armstrong nog nooit zo beminnelijk geweest als tijdens deze Tour. Behalve dan tegen AC...


Dat idee had ik eerst ook. En wat een koning had hij kunnen zijn als hij zijn super-ego had kunnen laten varen ten faveure van zijn ware-zelf.
Maar de koning blijkt de oude dictator in schaapskleren te zijn geweest. Helaas, helaas, Lance had zich onstervelijk kunnen maken door zich alleen maar een beetje menselijker en beminnelijker op te stellen.

Wat als ie zijn ploeg echt in dienst van Contador had laten rijden, wat als ie Contador publiekelijk had gefeliciteerd met zijn fantastische tijdrit, wat als ie Contador in het midden van de groepsfoto had geplaatst bij de huldiging van Astana in Parijs, wat als de gehele Astana-ploeg incl. Contador als team over de finishstreep in Parijs had gereden, wat als Armstrong en Bruyneel niet eventjes Levi Leipheimer bij het nekvel pakken als ie negatief twittert over Contador, wat als ie had gezegd dat ie Contador graag bij Team Radioshack had willen hebben na zijn bekendmaking van die sponsor op die betreffende donderdag, wat als ie Contador niet zo openlijk afviel na zijn hongerklop in Parijs-Nice, wat als ie zichzelf een beetje in de luwte van Contador had gemanouvreerd toen het peloton in waaiers uiteen brak en Contador enkele seconden verloor, wat als ie net als Hinault en Lemond eens gezamenlijk over de finish kwamen, wat als.....

En dat noemt zich Livestrong, de wereldverbeteraar die kanker de wereld uit wil hebben. Ik denk zelfs dat Livestrong een ego-trip van jewelste is. Hoe groot en klein je kunt zijn in 1 persoon. Wat dat betreft had ie een voorbeeld kunnen nemen aan Johan Olav Koss, die "Right To Play" ook niet naar zichzelf vernoemde en geen enkele vijand kent binnen zijn sport.

Ach, misschien zouden we allemaal wel denken dat we God zijn als we alleen maar omringd worden met Ja-knikkers..... Misschien zat dat ene beetje zelfreflectie wel verstopt in die ene bal die bij hem geamputeerd is.

Nu maar hopen dat Contador snel tekent bij een mooi team, wat mij betreft is dat Cervelo (mooi bij Sastre) of bij Rabo (bij Menchov en Gesink). En misschien is het wel mooier als de Tour-teams inderdaad kleiner worden, en dat ie dus beter bij Caisse d'Espagne tekent..... Teams van max. 5 man, zonder ploegentijdrit, maar met een strijd tussen Evans, Menchov, Gesink, Sastre, Armstrong, Schleck, Wiggins....
En Landis, Rasmussen (gister weer een wedstrijd gereden) en Vinoukorov (of wordt ie ploegleider)? Zouden ze ooit hun oude niveau weer halen? Zouden ze ooit mogen terugkeren in de Tour?


Wijze woorden! Hopelijk valt LA volgend jaar door de mand en weet Rabo wel een winnaar op te stellen! mi moeten ze daarvoor de transfermarkt op...niets ten nadele van menchov, want hij heeft zeker de kwaliteit! De kans dat hij de tour wint is echter groter als men Gesink tot kopman bombardeert! Hoe zat het ook weer met Riis en Ullrich?
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 28 jul 2009 16:36

Man man man, laat het niet aan je hart komen!

Je kunt het allemaal ook langs de andere kant bekijken...

Het is voor ons allemaal sensatie! Heel de oude garde doet weer mee. Merckx gaat ook vast weer trainen, nou en? Gaat het goed kunnen we verwonderd zijn. Gaan ze op hun bek qua prestatie. Dan is het mooie televisie. Al laten ze Contador op een kameel de tour winnen en Armstrong op een motor verliezen... Het wordt voor ons alleen maar interessanter om te kijken.

Ego of niet, hij brengt wel een hoop geld in het laatje in de strijd tegen kanker. Daar mag hij van mij elke dag 4 uur voor op tv komen. Maar zulke dingen ging ik mezelf ook pas realiseren toen ik een vriend van me aan kanker verloor op jonge leeftijd. Al schilderd hij heel het parcours van dTF geel. Who cares...
Vertrouwen is goed, controle is beter.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 28 jul 2009 17:16

VincentH schreef: volgens mij is Armstrong nog nooit zo beminnelijk geweest als tijdens deze Tour. Behalve dan tegen AC...


Ik moet zeggen dat ik hem dit jaar ook wel met andere ogen was gaan bekijken (maar wellicht is dat inderdaad omdat zijn nog steeds gigantische ego dit jaar bìnnen de eigen rangen botste, zodat hij - anders dan de zeikerd die hij vroeger was - naar buiten sympathiek en ontspannen kon overkomen)
Toch blijf ik, veel meer dan LA, Bruyneel de grote fouterd van de ploeg vinden: HIJ had professioneel genoeg moeten zijn om persoonlijke sympathieën opzij te zetten en LA desnoods tot de orde te roepen in het ploegbelang, in plaats van in de media doodleuk te vertellen dat hij met LA een veel sterkere affiniteit heeft dan met AC: zoiets doe je gewoon niet!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 jul 2009 17:22

Tornado Tom schreef:Man man man, laat het niet aan je hart komen!


Haha, valt wel mee hoor, eigenlijk ben ik superenthousiast dat Armstrong weer zo'n hoog fysiologisch niveau haalt. En dan gaat ie straks ook nog de Ironman op Hawaii afrafelen, allemaal prachtig wat ie doet. Echter is ie gewoon een perfectionist die denkt dat ie ook controle kan en mag hebben over anderen, en daar gaat ie gewoon de mist in. Hij was zo dichtbij om een heilige te worden, door zichzelf gewoon iets sportiever, menselijker en minder competitief op te stellen. In dit geval een gemiste kans voor open doel!! en eigenlijk onbegrijpbaar dat zo'n groot kampioen en heerser van zijn eigen emperium (lees merk) zich zo laat gaan.

Soms moet je weten gewoon onbaatzuchtig te zijn en jezelf eens weg te cijferen. Hij en Bruyneel hadden gewoon in dienst moeten rijden voor Contador, zoals ie ook deed in de Tour of California voor Leipheimer. Ze hadden niet die psychologische spelletjes met Contador moeten spelen, maar hem juist naar grote hoogte moeten enthousiasmeren en stimuleren. Met die rit naar de Ventoux als triest dieptepunt. Als Contador daar niet had hoeven knechten had ie zichzelf een roemruchte zege naar de Ventoux gereden, vergelijkbaar met Pantani en Chiapucci in hun goede dagen. Je wilt toch sport en sportiviteit zien...... Maar nee, Lance kan niet zonder oortjes, rekenmachientjes en autoriteit, zoiets is toch verre van charismatisch te noemen...... En laat sympathie en charisma nou Lance's grote doel zijn, maar wat ie op deze manier nooit zal halen....

Misschien is het leuk om wat charismatische leiders in de sport te benoemen, zoals bijvoorbeeld in de politiek te vinden zijn; Kennedy, Obama, Daila Lama, Mandela, Ghandi, Gorbatsjov, Luther King, Annan, moeder Theresa :

voor mij zijn dat sympathieke, bescheiden, en tegelijkertijd absolute toppers zoals Eric Heiden, Johan Olaf Koss, Shani Davis, Peter Winnen, Sastre, Zoetemelk, Indurain, Haile Gebrselassie, Hiddink, Michels jazelfs Johan Cruyff, Foppe de Haan, Krajicek, Hilbert vd Duim en Greg Lemond hebben meer charisma imho, uuuuhhh, pfff, zijn vast nog wel meer ;) ;)

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 jul 2009 17:31

Dario schreef:
VincentH schreef: volgens mij is Armstrong nog nooit zo beminnelijk geweest als tijdens deze Tour. Behalve dan tegen AC...


HIJ had professioneel genoeg moeten zijn om persoonlijke sympathieën opzij te zetten en LA desnoods tot de orde te roepen in het ploegbelang, in plaats van in de media doodleuk te vertellen dat hij met LA een veel sterkere affiniteit heeft dan met AC: zoiets doe je gewoon niet!


Dan is ie zijn baan kwijt! Immers Lance is de werkgever, niet Bruyneel.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jul 2009 17:33

Auke schreef:Haha, valt wel mee hoor, eigenlijk ben ik superenthousiast dat Armstrong weer zo'n hoog fysiologisch niveau haalt. En dan gaat ie straks ook nog de Ironman op Hawaii afrafelen, allemaal prachtig wat ie doet. ...



Hij heeft dat ooit wel eens laten vallen, maar zo gauw is hij daar nog niet. En uit z'n wielercomeback is gebleken dat hij van niets half werk wil maken (eerst leek het er ook op dat hij met sub-top genoegen zou nemen), dus voor zoiets zou hij plots intensief moeten gaan zwemmen en lopen... al heeft hij vandaag dus al gezwommen, lol :) Hij zou zich ook eerst op een andere Ironman moeten gaan kwalificeren om in Hawaii aan de start te staan. 't Is dus nog niet direct voor oktober as.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 28 jul 2009 17:38

Kwalificeren?
En jij denkt niet dat als meneer Armstrong zich meldt bij de organisatie dat die hem maar al te graag toelaten? Weet je hoeveel aandacht dat geeft aan het evenement.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jul 2009 17:51

Moustache schreef:Kwalificeren?
En jij denkt niet dat als meneer Armstrong zich meldt bij de organisatie dat die hem maar al te graag toelaten? Weet je hoeveel aandacht dat geeft aan het evenement.

Idd, kwalificeren. Het is absoluut niet meer mogelijk om in Hawaii te starten zonder je te moeten kwalificeren. Zelf Laurent Jalabert heeft zich keer op keer moeten kwalificeren.
Wildcards voor Hawaii zijn al meer dan 10 jaar afgeschaft; Luc Van Lierde was in 1996 een van de laatste die zo mocht starten (en meteen won!). Het evenement is té gewild: iedereen, zelfs de meest uitzonderlijke atleten waarmee ze veel media-aandacht halen, moet kwalificeren.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie