Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 15 apr 2015 23:03

Probleem zoals beschreven ook richting mij verteld idd.
Bij mij is de voorvork inmiddels weer naar sensa voor reparatie of vervanging.

Hiermee geven ze aan dat de fout oorspronkelijk bij hun ligt, dus mochten er later weer dezelfde problemen komen dan zou ik zeggen duidelijk verhaal... Jammer van zon mooie fiets!

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 16 apr 2015 08:55

misterengels schreef:Probleem zoals beschreven ook richting mij verteld idd.
Bij mij is de voorvork inmiddels weer naar sensa voor reparatie of vervanging.

Hiermee geven ze aan dat de fout oorspronkelijk bij hun ligt, dus mochten er later weer dezelfde problemen komen dan zou ik zeggen duidelijk verhaal... Jammer van zon mooie fiets!
Heb jij direct contact gehad met Sensa?

Ik vind't inderdaad ook niet de oplossing. Als ze het niet naar m'n zin kunnen wegwerken bij 12go (als ik daar voor m'n servicebeurt kom) ga ik toch nog even doorzeuren. Ben benieuwd naar jullie uitkomsten!

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 16 apr 2015 12:36

Ik heb dit via mijn lbs gehoord. Deze heeft telefonisch contact met ze gehad in mijn bijzijn.
Zodra ik de fiets terug heb weet ik meer.

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 16 apr 2015 19:22

Naar aanleiding van een telefoontje met 12Go een mail met foto's van de schade gestuurd. Ben in afwachting van het antwoord.

fietsenindeVS
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2015 04:25

fietsenindeVS 17 apr 2015 04:32

Lang verhaal kort: Ik woon al jaren in de VS. Eindelijk geld om een nieuwe racefiets te kopen. Zal het tof vinden om op een nederlands merk te fietsen. En met sensa kom ik toch wel voordelig uit qua afmontage enz. budget rond de 1900 euro

Heb al contact opgenomen met 12Go en kan van hen bestellen. Ik lees hier nu net over schade op de voorvork dus ja dat wil ik niet hebben als ze dat hier naar me te sturen en als ik dat weer terug moet sturen. Maar ik gebruik zo'n fiets dus om te trainen en om op te racen. Terrein verandert wel veel. Op een goede klim dag kan ik zo'n 2000m klimmen in een rit hier (ik houd van klimmen) maar helaas meeste wedstrijden zijn toch wel aan de platte kant. Dus wat zou beter voor me zijn? calabria of giulia?

oh en trouwens weten jullie hoe zwaar de frames zijn?

Bedankt

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 17 apr 2015 14:04

fietsenindeVS schreef:Lang verhaal kort: Ik woon al jaren in de VS. Eindelijk geld om een nieuwe racefiets te kopen. Zal het tof vinden om op een nederlands merk te fietsen. En met sensa kom ik toch wel voordelig uit qua afmontage enz. budget rond de 1900 euro

Heb al contact opgenomen met 12Go en kan van hen bestellen. Ik lees hier nu net over schade op de voorvork dus ja dat wil ik niet hebben als ze dat hier naar me te sturen en als ik dat weer terug moet sturen. Maar ik gebruik zo'n fiets dus om te trainen en om op te racen. Terrein verandert wel veel. Op een goede klim dag kan ik zo'n 2000m klimmen in een rit hier (ik houd van klimmen) maar helaas meeste wedstrijden zijn toch wel aan de platte kant. Dus wat zou beter voor me zijn? calabria of giulia?

oh en trouwens weten jullie hoe zwaar de frames zijn?

Bedankt
Als ze vanaf nu die sticker russen de vork op't frame plakken zul je geen schade meer krijgen denk ik. De cheometry van de Guilia en Calabria schijnt bijna niet van elkaar te verschillen. Die termen en getallen zeggen mij echter niet zoveel. Calabria schijnt wel wat stijver te zijn maar kan ik niet uit eigen ervaring zeggen omdat ik niet op een Giulia heb gereden. Ik twijfelde ook tussen deze twee maar vond de Calabria mooier en heb daarom voor die gekozen.

Gewicht van de Calabria: frame 1175 gram en vork 365 gram
Gewicht van de Giulia: frame 1100 gram en vork 350 gram

Mijn vorige fiets was een Cube Peloton Race en merk wel dat dit een toaal andere fiets is. Hij bevalt mij uitstekend! (alleen jammer van de kras ;-) )

fietsenindeVS
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2015 04:25

fietsenindeVS 17 apr 2015 17:25

Martijnvanheiningen schreef:
Als ze vanaf nu die sticker russen de vork op't frame plakken zul je geen schade meer krijgen denk ik. De cheometry van de Guilia en Calabria schijnt bijna niet van elkaar te verschillen. Die termen en getallen zeggen mij echter niet zoveel. Calabria schijnt wel wat stijver te zijn maar kan ik niet uit eigen ervaring zeggen omdat ik niet op een Giulia heb gereden. Ik twijfelde ook tussen deze twee maar vond de Calabria mooier en heb daarom voor die gekozen.

Gewicht van de Calabria: frame 1175 gram en vork 365 gram
Gewicht van de Giulia: frame 1100 gram en vork 350 gram

Mijn vorige fiets was een Cube Peloton Race en merk wel dat dit een toaal andere fiets is. Hij bevalt mij uitstekend! (alleen jammer van de kras ;-) )
Ja die Calabria vind ik ook een stuk mooier. Bedankt! Zal nog wel met 12GO overleggen.

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 17 apr 2015 19:56

Met 12go uitgekomen op de sticker en dat ze de kras herstellen. Ze denken dat ze dit met goed resultaat kunnen doen. Gaat binnenkort voor de servicebeurt en dan wacht ik het resultaat wel af.

fietsenindeVS
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2015 04:25

fietsenindeVS 20 apr 2015 15:22

wat houden die stickers precies in?

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 20 apr 2015 22:03

fietsenindeVS schreef:wat houden die stickers precies in?
Dat is een transparante dikke sticker die ze op de scherpe rand plakken zoat er geen kras in je voorvork komt als je het wiel maximaal indraait (wat tijdens het fietsen nooit zal gebeuren maar bij wel met schoonmaken of hem achter in de auto leggen)

fietsenindeVS
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2015 04:25

fietsenindeVS 21 apr 2015 06:39

Bedankt! Heb goed overlegd met 12GO. En heb de fiets besteld. Hopelijk komt die in een paar weken

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 21 apr 2015 13:45

Heb m'n fiets weer terug. Ik heb een nieuwe voorvork gekregen van sensa omdat ik de fiets weer snel nodig had. Op het frame zit nu idd een haast onzichtbare sticker. Deze zou stevig genoeg zijn om niet na een aantal jaar te slijten en voorkomt dus nieuwe krassen.

We zullen zien of dit in de praktijk zo is, aangezien sensa met de vervanging toegeeft dat dit een fout van hun is zullen zij eventuele latere consequenties ook moeten dragen.

Ik ben iig blij dat ik weer kan fietsen!

Plaats reactie