BMC
Belachelijk mooi Er staat er nog eentje in dezelfde kleur bij Veloloft in Eke (de voormalige BMC concept store), helaas in maat 51 of hij was verkocht.
Bij een FM vlakbij staat een TCR disc in dezelfde kleur en juiste maat, maar die heeft nog geen weggewerkte kabels in de voorvork...
Bij een FM vlakbij staat een TCR disc in dezelfde kleur en juiste maat, maar die heeft nog geen weggewerkte kabels in de voorvork...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Gaaf! Jouw maat/afmontage komt ook exact overeen met die van mij en heb dan ook wel even getwijfeld tussen de Roadmachine en S3 die ik nu heb.
Moest je uiteindelijk de vork nog vervangen om de ICS passend te maken? En nu is het zaak om snel meer te fietsen zodat je 2 gelijke Turbo's monteren kan .
Moest je uiteindelijk de vork nog vervangen om de ICS passend te maken? En nu is het zaak om snel meer te fietsen zodat je 2 gelijke Turbo's monteren kan .
Erg mooie, enige wat ik anders zou doen is het kettingblad.
Mooi om te horen dat je er tevreden mee bent. Heb je de Ranger of de Ranger S genomen? Ik vind hem ook mooi staan op mijn Roadmachine. Ben alleen nog op zoek naar wat kleinere bandenlichters die er beter in passen.TL@ schreef: ↑01 feb 2020 09:24 Zadeltas moet toch echt, ik rijd op zondag altijd meer dan 150km en dan zijn 2 bidons en ruimte in mijn achterzakken voor eten echt nodig. Dankzij rvdh ben ik bij deze Speedsleev uitgekomen die toch erg klein is en vrij elegant (beter dan de roll die ik ervoor gebruikte, ook al was ik initieel wat sceptisch )
Wel apart om te zien, die Timemachine Road cockpit op een Roadmachine, misstaat hem niet. Ik wist niet dat dat zou passen. En zelfs de kleur van de bel is afgestemd op het frame
BMC Roadmachine 02 2020
BMC Alpenchallenge 01 2016
BMC Alpenchallenge 01 2016
Bij Edelrad hebben ze nog een 51, 54 en 56Pelep schreef: ↑01 feb 2020 11:31 Belachelijk mooi Er staat er nog eentje in dezelfde kleur bij Veloloft in Eke (de voormalige BMC concept store), helaas in maat 51 of hij was verkocht.
Bij een FM vlakbij staat een TCR disc in dezelfde kleur en juiste maat, maar die heeft nog geen weggewerkte kabels in de voorvork...
Nope, het is RM01, die heeft altijd de volledige ICS. Er zat ook een gewone ICS-pen bij.ypuh schreef: ↑01 feb 2020 11:47 Gaaf! Jouw maat/afmontage komt ook exact overeen met die van mij en heb dan ook wel even getwijfeld tussen de Roadmachine en S3 die ik nu heb.
Moest je uiteindelijk de vork nog vervangen om de ICS passend te maken? En nu is het zaak om snel meer te fietsen zodat je 2 gelijke Turbo's monteren kan .
Er zit nog redelijk wat leven in de voorband, het stoort mij ook wel eigenlijk (maar een goede band weggooien is ook zo stom)
Ik niet, ik vind dat volledig dicht kettingblad juist heerlijk bruut staan.
Ik heb de gewone Ranger genomen, hier kunnen 2 bandjes, 2 CO2-patronen, multitool, 1 bandenlichter in. Past echt perfect en zoveel handiger in gebruik dan de roll die ik hiervoor had.rvdh schreef: ↑01 feb 2020 17:22
Mooi om te horen dat je er tevreden mee bent. Heb je de Ranger of de Ranger S genomen? Ik vind hem ook mooi staan op mijn Roadmachine. Ben alleen nog op zoek naar wat kleinere bandenlichters die er beter in passen.
Wel apart om te zien, die Timemachine Road cockpit op een Roadmachine, misstaat hem niet. Ik wist niet dat dat zou passen. En zelfs de kleur van de bel is afgestemd op het frame
Ik wist zeker dat ie ging passen, de BMC elektrische fiets kan je namelijk met beide systemen krijgen. De dealer mag deze trouwens niet plaatsen van BMC, geen idee waarom maar het mag niet. Mijn dealer had deze cockpit eens geplaatst op een Teammachine SLR en kreeg op de vingers getikt (plaatsje op Instagram hadden hiertoe geleid)
Het idee voor dat belletje heb ik ook van hier op het forum
Ik heb nog een Hide-my-bell ook maar die komt veel te ver naar voor. Die ga ik wel gebruiken voor ritten waarbij ik in het donker vertrek, de HmB heeft namelijk nog een extra GoPro aansluiting voor een lamp
Hallo allemaal,
ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe fiets en de BMC Roadmachine een van de opties zou de BMC Roadmachine kunnen zijn.
Ik lees hier en daar dat het comfort op slechter wegdek / gravel wat minder is. Ik zit in Normandië en er soms kom ik wat gravel en slechter asfalt tegen. Wat zijn jullie ervaringen?
dank bij voorbaat,
Alef
ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe fiets en de BMC Roadmachine een van de opties zou de BMC Roadmachine kunnen zijn.
Ik lees hier en daar dat het comfort op slechter wegdek / gravel wat minder is. Ik zit in Normandië en er soms kom ik wat gravel en slechter asfalt tegen. Wat zijn jullie ervaringen?
dank bij voorbaat,
Alef
Ik heb de vorige Roadmachine en die is toch echt een stuk comfortabeler dan mijn Giant TCR (zelfde wielen en banden)
De oude Granfondo heb ik jaren geleden ook getest en die was iets minder comfortabel dan mijn RM01 nu (was ongeveer gelijk met mijn Orbea van toen)
Geen ervaring met andere 'comfort' fietsen omdat ik niet recht en kort wil zitten.
Ik vind het wel jammer dat het nieuwe model hoger en korter is geworden. Op de mijne zit ik nu even diep en lang als op de TCR (ik heb de Timemachine cockpit, die heeft een stuurpen van -15°)
Het was 1 van de enige 'endurance' fietsen waar je toch sportief op kon.
De oude Granfondo heb ik jaren geleden ook getest en die was iets minder comfortabel dan mijn RM01 nu (was ongeveer gelijk met mijn Orbea van toen)
Geen ervaring met andere 'comfort' fietsen omdat ik niet recht en kort wil zitten.
Ik vind het wel jammer dat het nieuwe model hoger en korter is geworden. Op de mijne zit ik nu even diep en lang als op de TCR (ik heb de Timemachine cockpit, die heeft een stuurpen van -15°)
Het was 1 van de enige 'endurance' fietsen waar je toch sportief op kon.
Ondertussen nog wat korte ritjes gedaan met de BMC, bevalt heerlijk
(stuur nog een beetje gekanteld en de reach van de shifters wat korter gezet, zadelpen terug vast gezet, zo'n wedge heeft in het begin altijd wat extra aandacht nodig, hier ook dus, was nog niet gezakt maar zat niet meer de voorgeschreven 5Nm)
(stuur nog een beetje gekanteld en de reach van de shifters wat korter gezet, zadelpen terug vast gezet, zo'n wedge heeft in het begin altijd wat extra aandacht nodig, hier ook dus, was nog niet gezakt maar zat niet meer de voorgeschreven 5Nm)
't was er wel de dag voor, tenminste hier wel. Helaas vandaag niet gekund, ,maar de week bood al uitdaging genoeg, dus een rustdagje was op z'n plaats.
Dank voor je antwoorden, ik ga zodra ik terug ben in NL (volgende week) maar eens rustig oriënteren. Moet eerst een paar duizend km fietsen van mezelf voordat ik iets nieuws mag kopen.
Dank voor je antwoorden, ik ga zodra ik terug ben in NL (volgende week) maar eens rustig oriënteren. Moet eerst een paar duizend km fietsen van mezelf voordat ik iets nieuws mag kopen.
prachtbak!
Gezeur over een tasje gaat nergens over. Ik heb er ook altijd eentje en in plaats van mijn shirt vol te proppen heb ik liever een tasje. Bovendien is het bij ritten vanaf 100 km best handig om wat extra opslagruimte te hebben
Mijn volgende fiets die ik 2021 wil aanschaffen wordt ook een roadmachine 1, Daarmee stap ik af van Cannondale. De hoofreden is dat de bedrading zichtbaar is, dat vind ik in die prijsklasse nogal achterhaald
Wellicht is het in 2021 anders, maar sowieso vind ik Cannondale door de bank genomen wat minder spannend qua kleuren de laatste paar jaar.
Gezeur over een tasje gaat nergens over. Ik heb er ook altijd eentje en in plaats van mijn shirt vol te proppen heb ik liever een tasje. Bovendien is het bij ritten vanaf 100 km best handig om wat extra opslagruimte te hebben
Mijn volgende fiets die ik 2021 wil aanschaffen wordt ook een roadmachine 1, Daarmee stap ik af van Cannondale. De hoofreden is dat de bedrading zichtbaar is, dat vind ik in die prijsklasse nogal achterhaald
Wellicht is het in 2021 anders, maar sowieso vind ik Cannondale door de bank genomen wat minder spannend qua kleuren de laatste paar jaar.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Dank jullie voor de complimenten.
De SuperSix stond ook op mijn lijstje, vind ik erg mooi (in de juiste kleur).
Hij is afgevallen omdat het stuur geen 90° gedraaid kan worden (rare doorvoer vooraan de vorkbuis, als het stuur 90° gedraaid zou worden, zou je de kabels doormidden hakken), dit lijkt geen probleem totdat je de fiets in de koffer wilt leggen
De SuperSix stond ook op mijn lijstje, vind ik erg mooi (in de juiste kleur).
Hij is afgevallen omdat het stuur geen 90° gedraaid kan worden (rare doorvoer vooraan de vorkbuis, als het stuur 90° gedraaid zou worden, zou je de kabels doormidden hakken), dit lijkt geen probleem totdat je de fiets in de koffer wilt leggen