Lightweights
OK, maar het roept ook wat vraagjes op.
Gaat dat periodiek laten sealen op voor ieder LW wiel?
Lees, zit er verschil in serie qua carbon structuur/keuze voor wat betreft de tussenliggende periode, dus geldt het voor de gewone LW serie 1 / serie 2 / serie 3, de Obermeyers / etc.
En wat is de invloed ervan op de werking van je remmen hierop?
Of slijpen ze na het sealen de remrand in?
Gaat dat periodiek laten sealen op voor ieder LW wiel?
Lees, zit er verschil in serie qua carbon structuur/keuze voor wat betreft de tussenliggende periode, dus geldt het voor de gewone LW serie 1 / serie 2 / serie 3, de Obermeyers / etc.
En wat is de invloed ervan op de werking van je remmen hierop?
Of slijpen ze na het sealen de remrand in?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Blijft nog wel de vraag hoe goed een wiel na 3 jaar en bv 40.000km nog is. Carbon word met de tijd weker, althans dat vertelde ze bij Ferrari.
In de F1 is na een raceweekend of 6 tot 8 het beste eraf. De vraag is of je met een fiets in de buurt komt van dat extreme gebruik.
Daarnaast ben ik het wel eens met sharkman. 600 a 700 euro wil ik wel uitgeven aan wielen, meer niet. de volgende stap zouden LW's zijn en dat geld heb ik er nu niet voor over. Al zit ik wel te denken mijn kind vier maanden niet naar de creche te berengen, dan heb ik ze ook.
In de F1 is na een raceweekend of 6 tot 8 het beste eraf. De vraag is of je met een fiets in de buurt komt van dat extreme gebruik.
Daarnaast ben ik het wel eens met sharkman. 600 a 700 euro wil ik wel uitgeven aan wielen, meer niet. de volgende stap zouden LW's zijn en dat geld heb ik er nu niet voor over. Al zit ik wel te denken mijn kind vier maanden niet naar de creche te berengen, dan heb ik ze ook.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Campa snelspanners zijn veel te sterk voor de LW vooras (je drukt deze kapot). LW levert inmiddels gewoon tune spanners bij haar wielen en die moeten inderdaad licht ingevet worden (zeker als je carbon uitvalpatten hebt).
Carbon wordt in de tijd niet weker (ik ken Axel van Ax lightness en deze produceerd voor aardig wat race teams). Als je iets besteld wat maar een paar wedstrijden goed moet blijven dan krijg je dat ook. Duurzamer kan ook maar waarom (als je toch om de paar wedstrijden aanpast of dat het eraf gereden wrodt) zou een F1 team dat willen?
Carbon wordt in de tijd niet weker (ik ken Axel van Ax lightness en deze produceerd voor aardig wat race teams). Als je iets besteld wat maar een paar wedstrijden goed moet blijven dan krijg je dat ook. Duurzamer kan ook maar waarom (als je toch om de paar wedstrijden aanpast of dat het eraf gereden wrodt) zou een F1 team dat willen?
Ook met LW!
]
te bezichtigen in Doetinchem, bij de Pedaleur!
http://www.pedaleur.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
]
te bezichtigen in Doetinchem, bij de Pedaleur!
http://www.pedaleur.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door juulh op 11 okt 2011 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Specialized Tarmac Elite Compact
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik dacht dat je deze op de kermis kon winnen. Met normale LW's best aardig denk ik