Cube
-
- Forum-lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43
Pff wat een lekkere fiets. Hoeveel heb je voor het totaalpakket betaald?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14089
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik rijd vier/vijf marathons per jaar. Maar wel voor de lol. eindig afhankelijk van het parcours meestal tussen plaats 50-80 van de 800, Houffalize, Fietschallenge, theux. Meestal de afstand tussen de 60-90km, nooit de hele lange.Das een serieus lichte fiets! En erg mooi. Je rijdt er zeker wedstrijden mee?
En voor de rest rijd ik er gewoon veel op, voornamelijk weg. Hij rijd echt super. Wat hier al vaker is gepasseerd. Super strak en toch relatief confort.
Nu we het hier toch over een lightning hebben, met een beetje geluk ben ik over een paar weken ook de gelukkige eigenaar, foto's volgen dan uiteraard.
Nieuweling schreef:Pff wat een lekkere fiets. Hoeveel heb je voor het totaalpakket betaald?
Thanks !
Tja de Cube fietsprijs staat wel zo'n beetje vast, maar voor de Zipps heb ik in elk geval niet de adviesprijs betaald ( kun je trouwens wel een hele mooie nieuwe Cube voor kopen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14089
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zo de eerste racefiest is aangeschaft. Het is een Lightning super HPC dura ace geworden. Basis model is een ultegra die omgebouwd word. Deze was op voorraad en het was voordeliger deze om te bouwen.
Schwalbes heb ik meteen omgewiselt voor conti4000s
In eerste instantie wilde ik er shimano DA C24 wielen in. Maar in het geheel werd dat niet echt intressant.
Vooral niet na het nawegen en uitzoeken welke Citec wielen Cube meeleverd.
Na wegen en spaken tellen (16) voorwiel woog met velglint 720 gram. Totale set kwam hiermee op 1610-1620 gram, wat een net gewicht is voor een semi aero wiel.
Cube levert dus de CITEC 3000s mee voor max rijdersgewicht van 100KG. Ik denk wel dat ik de stickers ervanaf ga halen. iig van de naaf.
Na opbouw zal ik de foto's plaatsen, dinsdag ga ik hem waarschijlijk ophalen
Schwalbes heb ik meteen omgewiselt voor conti4000s
In eerste instantie wilde ik er shimano DA C24 wielen in. Maar in het geheel werd dat niet echt intressant.
Vooral niet na het nawegen en uitzoeken welke Citec wielen Cube meeleverd.
Na wegen en spaken tellen (16) voorwiel woog met velglint 720 gram. Totale set kwam hiermee op 1610-1620 gram, wat een net gewicht is voor een semi aero wiel.
Cube levert dus de CITEC 3000s mee voor max rijdersgewicht van 100KG. Ik denk wel dat ik de stickers ervanaf ga halen. iig van de naaf.
Na opbouw zal ik de foto's plaatsen, dinsdag ga ik hem waarschijlijk ophalen
-
- Forum-lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43
1610 gram is idd netjes hoor. Veel fietsplezier met 1 van de mooiere fietsjes op de markt ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
wasbeer2006 schreef:Zo de eerste racefiest is aangeschaft. Het is een Lightning super HPC dura ace geworden. Basis model is een ultegra die omgebouwd word. Deze was op voorraad en het was voordeliger deze om te bouwen.
Schwalbes heb ik meteen omgewiselt voor conti4000s
In eerste instantie wilde ik er shimano DA C24 wielen in. Maar in het geheel werd dat niet echt intressant.
Vooral niet na het nawegen en uitzoeken welke Citec wielen Cube meeleverd.
Na wegen en spaken tellen (16) voorwiel woog met velglint 720 gram. Totale set kwam hiermee op 1610-1620 gram, wat een net gewicht is voor een semi aero wiel.
Cube levert dus de CITEC 3000s mee voor max rijdersgewicht van 100KG. Ik denk wel dat ik de stickers ervanaf ga halen. iig van de naaf.
Na opbouw zal ik de foto's plaatsen, dinsdag ga ik hem waarschijlijk ophalen
Ik ben ook wel heel benieuwd
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14089
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mooie attemp hoor, niet allemaal die schwalbes eraf he haha.
Zo dinsdag de lightning opgehaald en 's avonds gebouwd. De remgrepen was ff passen en meten (dat was ook nieuw voor mij)
Maar uiteindelijk goed gekomen. Alles afgesteld ff door de straat zegmaar. vannavond de eerste rit!
Verwacht dat de positie nog beter kan maar das voor iemand die 12 jaar alleen op een mtb heeft gezeten wat lastiger. Zit nu net als op de mtb ver naar achteren en zit boven op het stuur goed, onderin ook, maar de remgrepen ietsje te ver. Stuurpen is 11cm, fiest 58cm. denk dat de remmen niet iets anders op het stuur moeten. schoenplaten al versteld voelde goed, maar dat raak ik de voorband en maat 45 shimano schoen is nou niet een hele bijzondere maar dacht ik?
Nog geen pica's ik heb een oranje aroine testzadel meegevraagd voordat ik de echte eronder schroef en hij niet bevalt. Nu kan ik nog ruilen.
Wel al wat getuned, wat tita bouten en alu waar het kan. De complete fiets weegt met pompje bidonhouders en garmin 705 nu 7.5 kg
Er zitten nog spd pedalen op van 370 gram, leek me ff handiger gewoon mijn MTB systeem te gebruiken voordat ik onderuit lig. QR's zijn echt kansloos zwaar 150 gram setje!! Daarnaast blijkt het achterwiel erg zwaar 1010gram zonder qr, cassette en velglint.
vannavond of morgen de eerste rijervaring. heb nog wel wat zitpositie advies nodig! Zie je vanavond iemand op een splinternieuwe lightning met oranje zadel dan kan het haast niet anders.............. omgevening schiedam/Hvh
Denk ook dat de compact niet gaat bevallen hier 34 is wel erg klein op de race, maargoed bewust voor gekozen op een compact kan een 39 en op een dubbel geen 34 en in de alpjes heb ik hem wel nodig!
Zo dinsdag de lightning opgehaald en 's avonds gebouwd. De remgrepen was ff passen en meten (dat was ook nieuw voor mij)
Maar uiteindelijk goed gekomen. Alles afgesteld ff door de straat zegmaar. vannavond de eerste rit!
Verwacht dat de positie nog beter kan maar das voor iemand die 12 jaar alleen op een mtb heeft gezeten wat lastiger. Zit nu net als op de mtb ver naar achteren en zit boven op het stuur goed, onderin ook, maar de remgrepen ietsje te ver. Stuurpen is 11cm, fiest 58cm. denk dat de remmen niet iets anders op het stuur moeten. schoenplaten al versteld voelde goed, maar dat raak ik de voorband en maat 45 shimano schoen is nou niet een hele bijzondere maar dacht ik?
Nog geen pica's ik heb een oranje aroine testzadel meegevraagd voordat ik de echte eronder schroef en hij niet bevalt. Nu kan ik nog ruilen.
Wel al wat getuned, wat tita bouten en alu waar het kan. De complete fiets weegt met pompje bidonhouders en garmin 705 nu 7.5 kg
Er zitten nog spd pedalen op van 370 gram, leek me ff handiger gewoon mijn MTB systeem te gebruiken voordat ik onderuit lig. QR's zijn echt kansloos zwaar 150 gram setje!! Daarnaast blijkt het achterwiel erg zwaar 1010gram zonder qr, cassette en velglint.
vannavond of morgen de eerste rijervaring. heb nog wel wat zitpositie advies nodig! Zie je vanavond iemand op een splinternieuwe lightning met oranje zadel dan kan het haast niet anders.............. omgevening schiedam/Hvh
Denk ook dat de compact niet gaat bevallen hier 34 is wel erg klein op de race, maargoed bewust voor gekozen op een compact kan een 39 en op een dubbel geen 34 en in de alpjes heb ik hem wel nodig!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14089
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou het oranje testzadel zat er net nog op ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Komen het weekend hoop ik!
Gisteren de eerste rit gehad, aardig wat aangepast, net ook de 11cm stuurpen voor een 10cm geruild en dat voelt veel beter!
was gaaf zeg, toch een andere dimensie dan een MTB!
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Komen het weekend hoop ik!
Gisteren de eerste rit gehad, aardig wat aangepast, net ook de 11cm stuurpen voor een 10cm geruild en dat voelt veel beter!
was gaaf zeg, toch een andere dimensie dan een MTB!