Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 10 mei 2017 00:27

alliance_0 schreef:??? Ik geloof niet dat dit de vraag was.
Mogelijk, maar dan is dit al een antwoord op de mogelijke volgende vraag. :shock:

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2017 16:19

Jans schreef:@Lcsmet, Je kunt hem niet aanzetten zodat hij ook je gegevens opslaat?.
Ik begrijp even niet wat je bedoelt.
Je kan een gereden route opslaan en alle bijhorende data wordt ook opgeslagen.
Deze kan je dan uitlezen op Mioshare of Strava.

Je kan een eerder gereden route ook narijden maar op je scherm zie je dan je huidige cadans en huidige hartslag (niet die van de eerder gereden route) en de kaart met aanwijzingen van de route in weer een ander scherm.

Ik weet niet of dat een antwoord is op je vraag.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2017 16:48

@Lcsmet Ja, dat is nu voor mij duidelijk.Ik kreeg het gevoel als je iets nareed dat je alleen kon zien wat je hartslag en cadans was, zonder dat je het achteraf nog kon terughalen. Maar alle functies verder blijven dus normaal.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 14 mei 2017 12:11

De Mio hyde my bel is de bel goed te horen? Ik geb nu een klein zwart belletje aan mijn racefiets in die horen andere goed.

Wat vinden jullie van de Mio siliconhoes? Ik weet niet of het noodzakelijk is om deze ook aan te schaffen.
Ghost Nivolet 6LC

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 14 mei 2017 21:14

Dus niemand rijdt met een hyde my bel?
Nou dan monteer ik het oude zwarte belletje aan mijn nieuwe racefiets.
Ghost Nivolet 6LC

devriesman
Forum-lid

Gebruikersavatar devriesman 14 mei 2017 21:48

Hier geen hide-my-bell. Gewone houder waar hij al een keer met een grote boog is uitgevlogen toen ik een beste hobbel pakte. Achterzijde afgebroken. Gerepareerd onder garantie.
Heb een paar gevallen gezien van vocht in de Mio bij gebruik van de hoesjes. De Mio kan goed tegen noodweer en een duikeling ook wel.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 14 mei 2017 22:42

De originele houder die ik bij mijn Mio heb gekregen kan ik die wel gebruiken of moet ik een andere kopen?
Ghost Nivolet 6LC

Flipmoehoe
Forum-lid

Flipmoehoe 15 mei 2017 15:55

Of je nu wel of geen siliconenhoesje gebruikt.. weer een vochtprobleem met het scherm.
In totaal nu dus 3x vocht achter het scherm.
Vanaf het begin met siliconenhoesje, en na een poosje vocht.
toestel laten repareren en na een paar weken weer vocht oid achter het scherm (destijds niet in de regen gefietst, maar wel het siliconenhoesje gebruikt)
nu vanaf september zonder siliconenhoesje gefietst en zaterdagmiddag in een forse stortbui terecht gekomen. Nadat de zon begon te schijnen weer heel even die vochtplekken in beeld..
Of je dus wel of geen hoesje gebruikt maakt in mijn geval niks uit dus.

Nu afwachten of het weer gebeurd, en anders maar is kijken of het nog binnen de garantie valt. Ga er sowieso geen 75 euro voor betalen om dit te laten "verhelpen"

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 15 mei 2017 23:27

In het verleden voor een korte periode ook vochtvlekken op mijn mio gehad (gedurende een tweetal weken) nu al een kleine twee jaar geen last meer van gehad.

raassie
Forum-lid

raassie 17 mei 2017 13:04

Bij mij heeft de touchschreen het weer begeven. Ik heb de mio nu een jaar of 4. De eerste anderhalf jaar is hij drie keer terug geweest om dit te verhelpen, nu weer en uiteraard geen garantie meer. Denk niet dat ik er nog geld aan ga uitgeven. Maar eens kijken wat de opvolger wordt....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

WilierRider
Forum-lid

WilierRider 18 mei 2017 11:03

Hallo
Na gisteren een heerlijke fietstocht door het Limburgse land schaar ik me bij een grote groep ook gebruikende Mio Cyclo.
Ook bij mij brak spontaan mijn Mio van mijn stuurhouder. Het complete bevestigingsmechaniek aan de achterzijde aan barrels. Op gewone doorgaande weg met simpel heuveltje. Eigenlijk niet zo erg ik was dat ding al lang meer dan zat. Waardeloze software en nog slechtere garantie van MIO Kortom waardeloze fietscomputer. Voor mij nooit geen Mio meer. Een gewaarschuwd man / vrouw telt voor 2.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 24 mei 2017 20:38

Hallo iedereen,

Voor een fietsmaat heb ik geprobeerd zijn Mio 315 te koppelen aan de CycleAgent, Mioshare account en Strava voor het synchroniseren en downloaden van ritten.

Nu ben ik redelijk handig, maar het probleem is dat de Mio eerder al eens gekoppeld/geregistreerd is aan een andere PC. Ik krijg dan ook de melding in CycleAgent dat het device al geregistreerd is en de Mio alleen nog geupdate kan worden.

Het volgende bericht beschrijft een vergelijkbare situatie/melding: https://www.gebruikershandleiding.com/M ... woord.html

Google helpt mij niet echt verder. Ik heb één oplossing gevonden in de bovenstaande url gevonden door Mio Cycle Nederland te bellen die het device a.d.h.v. het serienummer kunnen de-registreren. Op zich geen probleem, maar ik vroeg me af of er niet nog een andere oplossing is om de Mio te koppelen aan Strava en routes te downloaden?

Plaats reactie