Vandaag gefietst in 2013
Gisteren 70km door de duinen gefietst waarbij er halverwege bij Noordwijkerhout een wel hele koude wind kwam opzetten. Helaas was ik bij de Wassenaarse slag het slachtoffer van een niet al te snugger meisje die plotseling de binnenbocht nam vlak voordat ik er aan kwam. Ik vol in de remmen en week helemaal naar rechts uit om haar de gelegenheid te geven om iets terug naar haar eigen helft te sturen. Helaas voor mij bleek ze de stuurmanskunsten van een blind schaap te hebben want ze stuurde al gillend naar mij toe waarna ik gedwongen was om de berm in te sturen waar uitgerekend een doornstruik zat. Uiteindelijk kwam ik vlak voor het schaap...uh meisje, half in de doornstruik tot stilstand waarna zij haar evenwicht ook nog eens verloor en tegen mij aanviel waarbij zij met haar voeten tegen mijn spaken zat aan te trappen (ZIpp 404 firecrest carbon). Het deed pijn aan mijn ogen!! Om te voorkomen dat het echt fout ging pakte ik haar zo snel mogelijk vast. Ik was zo boos dat haar onkunde wellicht wel mijn mooie fiets aan het 'verwonden' was dat ik haar het liefst 3 meter weg wilde gooien, uiteraard doe je zo iets niet dus zette ik enkel kracht om haar op een normale manier weer op de benen te krijgen. Vervolgens ging het gillen over in hard lachen. Ik zei dat ik het helemaal niet grappig vond waarna ze opstapte en weg fietste. Lekker bijdehand!! Ik snel mijn achterwiel goed gecheckt of er nog schade aan zat, gelukkig is alles in orde. Maar wat doe je als er wel schade is en de persoon in kwestie is niet bereid om gegevens uit te wisselen?
-
- Forum-lid
Mooie ronde gefietst vanuit Assen door Noord/West Groningen. Goed voor 105 km! Wel een allejezus harde wind zeg...
Gisteren rondje Lauwersmeer, 100 km.
Vandaag in tegenstelling tot de voorspelling geen zon, geen 14 graden en ook geen opklaringen. In plaats daarvan 11 graden, windkracht 6, grijze luchten en af en toe miezer
Niet echt fietsweer dus, maar ja. Toch 75 km gefietst met collega's. Inclusief heen- en terugweg goed voor 124 km.
Vandaag in tegenstelling tot de voorspelling geen zon, geen 14 graden en ook geen opklaringen. In plaats daarvan 11 graden, windkracht 6, grijze luchten en af en toe miezer
Niet echt fietsweer dus, maar ja. Toch 75 km gefietst met collega's. Inclusief heen- en terugweg goed voor 124 km.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Ondanks de harde wind gistermiddag (4 à 5 Bft), toch maar de fiets gepakt. Een tochtje in 'kort-kort' over de Noord-Veluwe leek mij wel een goede keuze, want daar kun je mooi kris-kras door de bossen rijden en zo redelijk in de luwte blijven. Op die manier was het met die harde wind nog wel te doen. Aan het einde van de rit stond er 102 km op het tellertje, dus was ik meer dan tevreden...
Replica van een grafheuvel langs het fietspad Elspeet-Hotel De Mallejan (bij Vierhouten):
Replica van een grafheuvel langs het fietspad Elspeet-Hotel De Mallejan (bij Vierhouten):
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Vanochtend 70 km door Noord-Groningen gefietst. Enorm harde wind (5 Bft) en behoorlijk koud. Lang-lang dus maar weer helaas. Route was Groningen-Thesinge-St Annen-Middelstum-Usquert-Warffum-Den Andel-Wehe den Hoorn-Ezinge-Aduarderzijl-Garnwerd-Wierumerschouw-Groningen. Volgende week schijnt het warmer te worden....
Dit weekend stond er eens geen toertocht op de planning, dus ging ik maar zelf op stap. Ik ben goed 12 uur vertrokken voor een duurtraining van 140km en dankzij de geleende Edge 800 kon ik mooie route rijden met veel onbekende paden en weggetjes Dus voorspelde zon bleef uit, maar ik had er al rekening mee gehouden en reed dus met arm en beenstukken en een windstopper en dat was perfect.
Uiteindelijk reed ik een persoonlijk record: een dergelijke afstand alleen met een gemiddelde van 30, dat is mij nog niet eerder gelukt
Uiteindelijk reed ik een persoonlijk record: een dergelijke afstand alleen met een gemiddelde van 30, dat is mij nog niet eerder gelukt
Ik heb vandaag meegereden met de Zwijndrecht-Zwijndrecht tocht, wat een belevenis! Ik moet er wel meteen bijzeggen; ik durfde de complete afstand nog niet goed aan (onterecht bleek later), dus ik heb de helft gereden, maar twee aardige Vlaamse wielrenners deden met de laffe flapdrollen waaronder ik een "opwarmingsrondje" van 40 km. De heren konden aardig doortrappen en kenden de omgeving daar op hun duimpje, en met een klein groepje en harde wind was dat nog zwaarder dan die halve pelotonstocht. Bij nader inzien had ik hem dus makkelijk helemaal uitgereden...erg jammer, maar volgend jaar beter.
Wel drie persoonlijke records; 155 km op een dag...de hoogste snelheid tot nu toe, 58 km/u in de tunnel bij Antwerpen waar het aardedonker is. (tja ik weet dat het harder kan maar in heb nog nooit in heuvels gefietst) en met de grootste groep ooit gereden, 240 man (waaronder 35 Belgen). Ik had een jaar geleden echt niet gedacht dat ik dit zou kunnen. Het was waanzinnig, er staan daadwerkelijk mensen aan te moedigen langs de kant en foto;s te nemen. En als je even tijd hebt om achterom te zien bij een bocht in het landschap dan zie je pas hoe idioot lang die slinger fietsers is. En dan die motorpolitie met gillende sirene's! Die maakten er helemaal een feestje van. Jammer alleen dat het nog steeds zo koud is, ik zag korte broeken...toch maar niet.
Wel drie persoonlijke records; 155 km op een dag...de hoogste snelheid tot nu toe, 58 km/u in de tunnel bij Antwerpen waar het aardedonker is. (tja ik weet dat het harder kan maar in heb nog nooit in heuvels gefietst) en met de grootste groep ooit gereden, 240 man (waaronder 35 Belgen). Ik had een jaar geleden echt niet gedacht dat ik dit zou kunnen. Het was waanzinnig, er staan daadwerkelijk mensen aan te moedigen langs de kant en foto;s te nemen. En als je even tijd hebt om achterom te zien bij een bocht in het landschap dan zie je pas hoe idioot lang die slinger fietsers is. En dan die motorpolitie met gillende sirene's! Die maakten er helemaal een feestje van. Jammer alleen dat het nog steeds zo koud is, ik zag korte broeken...toch maar niet.
Veni. Vidi. Fietsie.
Arnhem-Berg en Dal-Kleve-De Liemers.
http://app.strava.com/activities/57449157
http://app.strava.com/activities/57449157
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Vanavond brak eindelijk de zon door de wolken en heb ik nog een fotorondje rondom de stad Groningen gemaakt.
Langs het Noord-Willemskanaal
en Peize
verder door de Peizermaden
met zicht op de stad Groningen
verder via Dorkwerd
komen we uit bij Oostum
een wierde die voor de helft is afgegraven, maar het kerkje is blijven staan
daarna richting Garnwerd
waar ook de paarden blij zijn weer in de wei te zijn.
Daarna met de wind in de rug langs de oostkant van de stad via Groot Wetsinge, Adorp, Sauwerd, Zuidwolde, Ruischerbrug, Middelbert, Engelbert, Waterhuizen, Haren, Onnen en Noordlaren terug naar huis. Best fris!
Langs het Noord-Willemskanaal
en Peize
verder door de Peizermaden
met zicht op de stad Groningen
verder via Dorkwerd
komen we uit bij Oostum
een wierde die voor de helft is afgegraven, maar het kerkje is blijven staan
daarna richting Garnwerd
waar ook de paarden blij zijn weer in de wei te zijn.
Daarna met de wind in de rug langs de oostkant van de stad via Groot Wetsinge, Adorp, Sauwerd, Zuidwolde, Ruischerbrug, Middelbert, Engelbert, Waterhuizen, Haren, Onnen en Noordlaren terug naar huis. Best fris!
Vandaag iemand van het forum 'in het echt' ontmoet en daarmee een stukje wezen fietsen rond de dorpen ten oosten van Maastricht. Kort ritje maar, 40 km, om even elkaar uit te proberen zeg maar. Fijn gereden, jammer alleen van de zon die pas laat op kwam dagen. Daarna alleen verder gegaan naar maastricht-west voor een aantal rondjes st. pieter. Ik vind dat zo'n fijne heuvel! Blijkbaar als een van de weinigen... meestal heb ik hem helemaal voor mezelf. Totaal ca 60 km; prima voor vandaag hoor, taking it easy.