Dit voorjaar domineerde Rabo.marconi schreef:Toon mij dan eens aan in welk klassement de Rabo ploeg enigszins gescored heeft ipv niet goed te worden van de naakte waarheid! Jij wordt altijd pissig als er terechte kritiek is op een Nederlandse ploeg. Het is samen met 1 andere ploeg de duurste ploeg van alle deelnemende ploegen( 15 miljoen ) en ze rijden nog geen deuk in een pakje boter. De tijd van v Est, Wagtmans,Nolten, Janssen, Zoetemelk, Theunissen , Rooks, Breukink , E.Dekker e.d. coureurs ligt ver achter ons . Er worden hier veel amateurkoersjes gereden maar zelfs de toppers die dan prof worden stellen internationaal weinig voor. Ik had wel het e.e.a. verwacht op de Alpe d Huez maar ook daar was weinig Rabo te zien.amclassic-fan schreef:Die 1 na laastste zin word ik echt niet goed van, Hollandse gezeur. Krijg bijna neiging om 't topic van vorig jaar terug te zoeken en eens te zien wat je daar schreef toen Gesink 6e werd (en Menchov 3e). Lekker makkelijk dit soort scorebord journalistiek op 't moment dat 't net wat minder gaat. Zijn verdomd weinig landen die dan wel coureurs van niveau hebben...
Als ik ene Marianne Vos, een NEDERLANDSE (!) prijs om haar prestaties dan ben jij het die dat zo hoognodig moet kleineren. Als ik terechte kritiek heb op de Rabo ploeg dan word je er niet goed van. Je houdt er maar een zeer vreemde mening op na. Goede prestaties kleineren en slechte prestaties goedpraten.Waar zijn de Nederlandse klimmers ? De spurters ? De tijdrijders ? Ooit voorin het klassement gezien?
En ja, als Gesink of wie dan ook een klinkende prestatie neerzet dan zal ik die niet afkraken zoals jij wel deed met Vos !
Ik heb wel veel waardering voor een kleine ploeg met weinig geld zoals Vacansoleil. Die liet ondanks hun beperkte rennersarsenaal tenminste nog eens wat zien.
Kijk eens welke landen/coureurs de div. jerseys hebben gewonnen en hoe het klassement eruit ziet. Daaruit kan je concluderen dat er in andere landen wél coureurs van internationaal niveau zijn.
Noorwegen met nog geen 5 miljoen inwoners en Luxemburg !Vergeet Belgie niet!
Met alleen rondjes om de kerk word je geen goede coureur. Het was gewoon ongelofelijk te horen dat, ik meen Rob Ruijgh, ( V S ) voor het eerst in zijn leven een echte col zag ! Dat hoorde ik jaren geleden ook uit de mond van een Rabo renner. Het is voor mij onbegrijpelijk dat een Nederlandse renner die de Tour de France gaat rijden nog nooit een echte col is opgereden. Misschien dat de Rabo ploeg dit nu wel doet, maar m.i. onvoldoende gezien de resultaten.
Maarten werd derde bij Roubaix.
In de Giro speelde Rabo renners een prachtige rol.
Vorig jaar reed gesink top tien in de tour.
Je kan een ploeg als Vacansoleil niet vergelijken met een ploeg als Rabo. De blauwe mannen rijden voor de eerste keer mee, geen van hun renners ging voor het klassement en daarom kunnen ze lekker los gaan. Rabo kwam met een missie die ze duidelijk uitspraken. Het nadeel daarvan is dat er verwachtingen zijn en die kunnen mee of tegen vallen. Ze zijn tegen gevallen, net als de missie van o.a. Omega Pharma Lotto, De Shack, Contador en Astana. Gek genoeg hoor ik daar niemand over, terwijl zij door dezelfde reden ook een mindere tour dan verwacht hebben gereden.
Ik lach me rot om toeschouwers die denken te weten hoe de Raboploeg zou moeten werken, vooral die toeshouwers die in hun hele leven geen koers gereden hebben.
Die zelfde toeschouwers staan namelijk in de rij om een consumenten versie van een trui te kopen als zo'n ploeg wel scoort. Dezelfde mensen staan in de rij voor een bidonnetje van zo'n renner en zullen in het topic over een gespotte prof trots vertellen dat ze een stukje met Gesink op mochten fietsen.
Allez, wielerfans, u zakt door het ijs met uw dubbele moraal.
Steun je renners in plaats van ze af te vallen.
Het lijkt me een ondankbare taak om sportman in Nederland te zijn en inderdaad ik heb ook zin om het tourtopic van vorig jaar te lezen waarin jullie Gesink de hemel in prezen.