Tour 2020
Hmm, Lemond had de 73 km lange tijdrit gewonnen met een voorsprong van 56 seconden op Fignon dus Fignon in die Tour de betere tijdrijder was weet ik nog zo niet. In de klimtijdrit pakte Lemond ook nog eens 48 seconden op Fignon. Tijdens de proloog ontliepen ze elkaar nauwelijks.
Volgens dit artikel vond de zet van De Cauwer trouwens voor de lange tijdrit plaats:
Om het nieuwe revolutionaire stuur te mogen gebruiken in een tijdrit moest ploegleider José De Cauwer dit eerst nog goedgekeurd krijgen door de UCI. De avond voor de 1ste tijdrit van 60 km was er een receptie aangeboden door Coca Cola waar alle commissarissen van de wedstrijdjury aanwezig waren behalve de hoofdcommissaris. De Cauwer had de tijdritfiets zonder wielen maar met triathlonstuur mee en toonde die aan de wedstrijdjury die er geen enkele moeite mee had maar de beslissing van de hoofdcommissaris zou doorslaggevend zijn.
Om ook de hoofdcommissaris te overtuigen stapte De Cauwer de volgende dag om 07.30 naar zijn hotelkamer waar deze half slapend de Cauwer met een frame en triathlonstuur op zijn schouder zag die de fiets voorstelde. ça va antwoordde de hoofdcommissaris en de klus was geklaard. Een slimme zet want ook voor de laatste tijdrit zou het stuur worden toegelaten. Er was geen weg meer terug.
https://www.vintagefiets.be/de-tour-van ... nt-fignon/
Het staat mij trouwens bij ooit iets gezien te hebben in een documentaire over die Tour van 1989 dat Guimard - die juist een reputatie had wat aerodynamische experimenten betrof (hij was begin jaren tachtig o.a. de drijvende kracht achter de windtunneltests met de Gitane tijdritfietsen van Hinault en de spoiler achter het zadel van Marie) - Fignon de avond voor de afsluitende tijdrit nog snel liet testen met een opzetstuur maar Fignon zou het niet aangedurfd hebben.
Ik vermoed al met al dat Fignon er op inzette dat als hij zonder opzetstuur 56 seconden verloor in een tijdrit van 73 km hij zonder zo'n beugel toch wel 50 seconden moest kunnen verdedigen in een tijdrit van 24 km. Dat pakte anders uit.
Volgens dit artikel vond de zet van De Cauwer trouwens voor de lange tijdrit plaats:
Om het nieuwe revolutionaire stuur te mogen gebruiken in een tijdrit moest ploegleider José De Cauwer dit eerst nog goedgekeurd krijgen door de UCI. De avond voor de 1ste tijdrit van 60 km was er een receptie aangeboden door Coca Cola waar alle commissarissen van de wedstrijdjury aanwezig waren behalve de hoofdcommissaris. De Cauwer had de tijdritfiets zonder wielen maar met triathlonstuur mee en toonde die aan de wedstrijdjury die er geen enkele moeite mee had maar de beslissing van de hoofdcommissaris zou doorslaggevend zijn.
Om ook de hoofdcommissaris te overtuigen stapte De Cauwer de volgende dag om 07.30 naar zijn hotelkamer waar deze half slapend de Cauwer met een frame en triathlonstuur op zijn schouder zag die de fiets voorstelde. ça va antwoordde de hoofdcommissaris en de klus was geklaard. Een slimme zet want ook voor de laatste tijdrit zou het stuur worden toegelaten. Er was geen weg meer terug.
https://www.vintagefiets.be/de-tour-van ... nt-fignon/
Het staat mij trouwens bij ooit iets gezien te hebben in een documentaire over die Tour van 1989 dat Guimard - die juist een reputatie had wat aerodynamische experimenten betrof (hij was begin jaren tachtig o.a. de drijvende kracht achter de windtunneltests met de Gitane tijdritfietsen van Hinault en de spoiler achter het zadel van Marie) - Fignon de avond voor de afsluitende tijdrit nog snel liet testen met een opzetstuur maar Fignon zou het niet aangedurfd hebben.
Ik vermoed al met al dat Fignon er op inzette dat als hij zonder opzetstuur 56 seconden verloor in een tijdrit van 73 km hij zonder zo'n beugel toch wel 50 seconden moest kunnen verdedigen in een tijdrit van 24 km. Dat pakte anders uit.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ben benieuwd hoe Pogacar het vandaag gaat doen.
Als ik zag hoe uitgepierd hij gisteren van de fiets af kwam, denk ik dat het gedaan is.
Roglic geel, hij het wit en de bollen en dat is het beslist lijkt me.
Als ik zag hoe uitgepierd hij gisteren van de fiets af kwam, denk ik dat het gedaan is.
Roglic geel, hij het wit en de bollen en dat is het beslist lijkt me.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Da's ook weer een waarheid als een koe.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
De vraag is vooral of Vino nog een plannetje uit de hoge hoed kan toveren.
Dat is toch wel een beetje het handelsmerk van die ploeg. Gisteren in ieder geval een mooie overwinning van Superman en ik gun hem graag wat meer. Hij is toch wel de meest aanvallende klassementsrenner uit het huidige peloton.
Dat is toch wel een beetje het handelsmerk van die ploeg. Gisteren in ieder geval een mooie overwinning van Superman en ik gun hem graag wat meer. Hij is toch wel de meest aanvallende klassementsrenner uit het huidige peloton.
Campagnolo Ultra Dork
Eens! Ik houd ook van het aanvallende type renner zoals Pogacar en Lopez.
Maar in het huidige peloton kost dat onnoemelijk veel energie en het levert vrij weinig op en ergens ga je de rekening betalen voor die "verspilde" energie. Roglic rijdt mogelijk een wat saaie, maar degelijke Tour met een ijzersterke ploeg om zich heen en dat is ook wielrennen.
Vandaag is het ook nog wel lastig: je kunt zomaar lek rijden op het plateau de Glieres.......
Maar in het huidige peloton kost dat onnoemelijk veel energie en het levert vrij weinig op en ergens ga je de rekening betalen voor die "verspilde" energie. Roglic rijdt mogelijk een wat saaie, maar degelijke Tour met een ijzersterke ploeg om zich heen en dat is ook wielrennen.
Vandaag is het ook nog wel lastig: je kunt zomaar lek rijden op het plateau de Glieres.......
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zou nooit in een grote ronde opgenomen mogen worden!
Volledige loterij, hoop dat de renners fair play enigzins in gedachten houden en op elke top 10 renner wachten die daar buiten zijn schuld averij oploopt.
Pogajar de bollen; kunnen er vandaag niet nog gruwelijk veel punten worden verdiend door vluchters?
Less is bore
1 x HC, 2 x 1e cat, , 1 x 2e cat en 1 x 3e cat., totaal max 47 punten als ik goed reken. Er zijn dus op papier 18 rijders die de bollen over kunnen nemen vandaag.
Time is (almost) on my site, 7 more days
En 6 van de 18 zitten nu in de kopgroep; Nans Peters (Ag2r La Mondiale) Richard Carapaz (Ineos Grenadiers), Marc Hirschi (Team Sunweb), Jesús Herrada (Cofidis), Michael Gogl (NTT Pro Cycling) and Simon Geschke (CCC Team).
Time is (almost) on my site, 7 more days