Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1318
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 01 dec 2023 13:05

@mackersv2.0: Revox B77 ook uren, dagen mee in de weer geweest met opnemen. Draait nog steeds als een tierelier.
...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 dec 2023 17:11

mackersv2.0 schreef: 30 nov 2023 22:06 XL Capri, The Ideal Husbands, Vice Squad, Lizzy Mercier Descloux, Hansaplast, The Birthday Party, X-Mal Deutschland, Eyeless in Gaza, Nichts, Ti-Tho, Karambolage, allemaal voor het eerst gehoord bij hem.
Bijzonder lijstje, ik denk niet dat hier veel herkenbaars bijzit voor de meeste forummers. Ken er zelf slechts een viertal van.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 dec 2023 20:23

Zo, hebben we hier nog top2000 stemmers?
Dit weekend maar weer eens aan het lijstje knutselen.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 dec 2023 20:53

Ik vind dat echt het meest verschrikkelijk op muziek gebied, helemaal als Queen weer voorbij komt, de goede muziek zit vaak onderin de lijst.
Heb daar als muziek liefhebber helemaal niets mee.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 dec 2023 21:55

wasbeer2006 schreef: 01 dec 2023 20:53 Ik vind dat echt het meest verschrikkelijk op muziek gebied, helemaal als Queen weer voorbij komt, de goede muziek zit vaak onderin de lijst.
Heb daar als muziek liefhebber helemaal niets mee.
De top 50 zit vol met uitgekauwde, grijsgedraaide clichés idd. Maar de aftel 2000-500 zitten echt pareltjes tussen.
Heerlijke diversiteit om paar dagen in huis te klussen en rommelen.

En ik neem aan dat je Bohemian Rap bedoeld, want imho heeft Queen echt fantastische muziek gemaakt. En BR is op zich ook geniaal, alleen associeer ik het ook teveel met cliché stemlijstjes.
Less is bore

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 02 dec 2023 12:04

daniel1975 schreef: 01 dec 2023 20:23 Zo, hebben we hier nog top2000 stemmers?
Dit weekend maar weer eens aan het lijstje knutselen.
Vandaag maar eens een beginnetje gemaakt. Dit keer hopelijk een betere mix tussen jeugdsentiment en nieuwere muziek. Geen idee of dat gaat lukken, want de shortlist is nu al 240 nummers :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 dec 2023 12:10

daniel1975 schreef: 01 dec 2023 20:23 Zo, hebben we hier nog top2000 stemmers?
Dit weekend maar weer eens aan het lijstje knutselen.
Ja maar ik heb wel een haat-liefde verhouding met dit soort concepten.
Net als vorige week krijgen we nu ook te maken met strategische stemmers.
Lui die uitsluitend op 1 band stemmen (worden zelfs oproepen voor de gedaan in fangroepen)
Stemmers die op de Rap van Queen stemmen omdat ze bang zijn dat anders XYZ op 1 komt.
etc

Dan neem je het leven echt wel te serieus.

Ik heb net gestemd.
2023 was voor ons gezin een behoorlijke emotionele rollercoaster en dat zit in mijn lijstje. Spoiler: zonder Rollercoaster!
De helft van mijn lijstje is gewoon favoriete muziek en de andere helft is sterk gekoppeld hoe ik dit jaar heb meegemaakt.
Zij die mij elders ook weten te vinden hebben het lijstje inmiddels kunnen zien :mrgreen:

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 02 dec 2023 12:52

De nummers in de lage regio's en dan bij voorkeur uit de beginjaren van de top 2000.
Die lijsten kan je natuurlijk gewoon opzoeken.

Ik vind het heel leuk om van die nummers tegen te komen die je om een of andere reden bent vergeten, maar wel goed vind.
Of gewoon grappige verassingen zoals Egbert Douwe.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 dec 2023 13:07

@Daniel, klopt. Onderin vind ik elke jaar ook wel weer wat.

Mijn oom draaide altijd zo vaak Queen, dat ik het goede er niet meer in kan horen, misschien komt het nog een keer terug.
Ik vond bv George Michael ook niks, maar die heeft toch ook best aardige nummer.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 dec 2023 13:25

wasbeer2006 schreef: 02 dec 2023 13:07 @Daniel, klopt. Onderin vind ik elke jaar ook wel weer wat.

Mijn oom draaide altijd zo vaak Queen, dat ik het goede er niet meer in kan horen, misschien komt het nog een keer terug.
Ik vond bv George Michael ook niks, maar die heeft toch ook best aardige nummer.
Somebody to love is wel oke :mrgreen:

@gerard: strategisch stemmen op een muzieklijstje is voor de echte sneuneuzen.
Rollercoaster is overigens imho echt bagger, zwaar overrated. Gewoon een popniemendalletje wat even de tijdsgeest mee had. Vergelijkbaar met Overcome van Live rond 9/11. Dan is Lightning Crashes veel, heel veel beter.
Zij die mij elders ook weten te vinden hebben het lijstje inmiddels kunnen zien :mrgreen:
ik ben ooit opgeruimd tijdens jouw opruimactie :lol: (no worries)

@megachissie: blijft toch bijzonder om te merken dan middelbare school muziek voor het grootste deel de meeste echte emotie en herinneringen oproept. Niemand muziek zit echt wel goed materiaal tussen, maar blijft om een of andere reden minder écht hangen.
Less is bore

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 02 dec 2023 15:00

Klopt ja. Ik ben dit jaar een klein beetje opgeschoven, maar het blijft toch wel veel sentiment :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 dec 2023 16:36

daniel1975 schreef: 02 dec 2023 13:25
Zij die mij elders ook weten te vinden hebben het lijstje inmiddels kunnen zien :mrgreen:
ik ben ooit opgeruimd tijdens jouw opruimactie :lol: (no worries)
:oops: Ik heb toen ieder waar ik maar een enkele keer live wat gedaan heb verwijderd. Niet persoonlijk ;)
Pas weer zo'n actie gedaan. Al die Italianen sturen bij 1 keer retro of Gios rit gelijk vriendschapsverzoeken omdat ik lekker veel foto's maak bij die events.........
Dus zo nu en dan schonen..........uitzonderingen zijn lui dit dat soort events organiseren. Daarom zit Chris nog in mijn lijstje :mrgreen:
Dus als je een paar keer meegaat naar Noord Frankrijk kunnen we dat herstellen :mrgreen:
Ik zorg voor wielen ;)

no offense Daniel want ik waardeer je bijdrages enorm zelfs als die wel eens anders zijn dan mijn eigen ideeën :winkthumb:

On topic: Na het wandelen de kerstboom (relatietest #324 en geslaagd) opgezet maar ik wacht nog even met kerstplaten :mrgreen:

Heb best wel een paar knappe kerstalbum zoals Lucinda Williams, Bob Dylan, Nora Jones en een verrassend fijne kerstplaat van Robbie Williams. Alles binnen de context van Kerst beoordelen ;)
De kitch die nu in huis staat kan ik ook maar 1 maandje hebben :mrgreen:

Voor het eten met een glaasje Schotse wijwater een aantal 2023 albums uit de kast gehaald omdat ik voor m'n blog een jaarlijstje ga maken. Alleen Neil Young komt 8 december nog met een nieuw album (oude nummers in een nieuw jasje) en The Stones komen een week later met Hackney Diamond live. Dus album Top 10 kan nog door wat oudjes overhoop gegooid worden :lol:

Aantal kanshebbers voor mijn album top 2023 uit de kast gehaald om de rest van het weekend te vullen:
Cat Power - Sings Bob Dylan: The 1966 Royal Albert Hall Concert
Christone Kingfish Ingram - Live In London
Glen Hansard - All That Was East Is West Of Me Now
The Teskey Brothers - The Winding Way
DeWolff - Love, Death & Inbetween

Dat gaat een heel fijn weekend worden................

Plaats reactie