Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
lugosi
- Forum-lid HC
- Berichten: 5274
- Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19
lugosi
08 dec 2024 20:19
jappiex schreef: ↑08 dec 2024 18:06
Het zag er gewoon niet geweldig uit op Sardinië. Een parcours in de middle of nowhere. En als je daar dan bent moet het wat speciaals zijn, maar het waren wat boerenpaden, gras en wat kunstmatig zand. Niets interessants. Promoot je daarmee de sport? En dan gaat het ook nog fout. Het stond in de sterren geschreven, maar niet weer doen.
Helemaal mee eens.
En vooral voor Lucinda een domper op haar klassementsambities.
-
Patrick VB
- Forum-lid
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Patrick VB
08 dec 2024 23:10
De geforceerde pogingen van UCI (en Flanders Classics) om de wereldbeker te exporteren naar den vreemde verlopen nog niet zoals gewenst.
Het Amerikaanse avontuur is af geserveerd, geen sneeuwcross meer en ook Sardinië blijkt het beloofde land niet.
Ondertussen is het verboden op de voorafgaande zaterdag een cross te organiseren. Geen zin in een buitenlandse wereldbeker cross? Dan zeker ook geen startgeld elders, zo werd in Aigle beslist.
Gewoon een vaststelling.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40340
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
09 dec 2024 15:04
De cross moet gewoon eens te rade gaan bij zichzelf wat ze willen. Wil je met man en macht trachten te pretenderen een mondiale sport te zijn of wil je gewoon terug naar de roots, lekker baggeren in de vlaamse en nederlandse blub.
Ik denk dat in the end iedereen het meest gelukkig is bij dat laatste.
Less is bore
-
rikkert
- Forum-lid
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
- Locatie: N-H
rikkert
09 dec 2024 15:11
Helemaal mee eens, en als er dan een paar niet Nederlanders en niet Belgen komen rijden dan is dat leuk, maar die komen dan maar naar Nederland en Belgie. Ook, misschien nog Tsjechie, daar rijdt men ook wel eens een goed bekeken rondje in de blub. Maar dat is het dan ook.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
gede
- Forum-lid
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38
gede
09 dec 2024 15:14
Gisteren was vooral in eerste instantie hele hele dikke pech, vooral voor de organisatie die hier maanden mee bezig is geweest... Dubbel pech ook: Een concept dat sowieso al kritiek krijgt, krijgt nu uiteraard nog gemakkelijk 'zie je wel' te horen...
Dus ik denk dat we de situatie van gisteren niet mee mogen nemen in de afweging... Echter, het lijkt er toch nogal sterk op dat ze buiten Be-Nl op een paar uitzonderingen na eigenlijk weinig pap lusten van deze sport... Het geforceerd promoten werpt ook geen vruchten af, dus mij lijkt het veel gezonder om te blijven bij de roots en zo per uitzondering eens te 'testen' in een omliggend land (waarom dan niet eens in Duitsland in een heuvelachtig gebied), maar voorlopig het echte 'ver weg' werk maar links te laten liggen.
-
CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
CampaYolo
09 dec 2024 15:28
Het zou allicht schelen als je niet meteen auto, vliegtuig, trein én boot nodig hebt om in een buitenlands weiland te geraken.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
Jans
- Forum-lid HC
- Berichten: 8964
- Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
- Locatie: Crestet
Jans
09 dec 2024 15:34
Volgens mij heb je geen trein én boot nodig als je het vliegtuig al gebruikt.
-
gede
- Forum-lid
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38
gede
09 dec 2024 15:52
Jans schreef: ↑09 dec 2024 15:34
Volgens mij heb je geen trein én boot nodig als je het vliegtuig al gebruikt.
U beseft hoeveel materiaal die teams nodig hebben?
-
Jans
- Forum-lid HC
- Berichten: 8964
- Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
- Locatie: Crestet
Jans
09 dec 2024 16:13
gede schreef: ↑09 dec 2024 15:52
Jans schreef: ↑09 dec 2024 15:34
Volgens mij heb je geen trein én boot nodig als je het vliegtuig al gebruikt.
U beseft hoeveel materiaal die teams nodig hebben?
Ja hoor dat weet ik wel.
-
jappiex
- Forum-lid
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44
jappiex
09 dec 2024 16:13
gede schreef: ↑09 dec 2024 15:14
dus mij lijkt het veel gezonder om te blijven bij de roots en zo per uitzondering eens te 'testen' in een omliggend land (waarom dan niet eens in Duitsland in een heuvelachtig gebied), maar voorlopig het echte 'ver weg' werk maar links te laten liggen.
Een goed punt. Vorig weekend was het WK masters in Duitsland, Hamburg. Was een prachtig rondje en het viel op dat er Duitse cyclocross clubs zijn. Er stonden naast onze twee landen veel Polen, Zweden, Ieren, Fransen en opvallend veel Spanjaarden aan de start. De vraag is inderdaad: waarom niet gewoon in Duitsland?
Gisteren zit ik op youtube nog een perfecte Spaanse moddercross te kijken. Overal zijn al C2 crossen. Waarom bouw je zo'n cross niet een jaartje uit? Het moet overdreven, kunstmatig en zonder enige historie zijn lijkt het wel. Losgezogen van de basis van de sport. De UCI is heel vreemd bezig.
-
bontempi
- Forum-lid
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 23 okt 2005 21:40
bontempi
09 dec 2024 17:08
Jans schreef: ↑09 dec 2024 15:34
Volgens mij heb je geen trein én boot nodig als je het vliegtuig al gebruikt.
De verzorgers etc voor de WB in Dublin zijn een week onderweg geweest met het materiaal. Met de busjes via Cherbourg naar Ierland en weer terug, snelste weg maar duurt ff.
-
pino
- Forum-lid HC
- Berichten: 4384
- Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
- Locatie: Apendorp NL
pino
09 dec 2024 17:19
Als de UCI nu reglementen maakte dat je je fiets 24uur vantevoren moet laten keuren, en een fietswissel niet toegestaan is, zou je een interessante ontwikkeling in materiaal kunnen zien waar de consument zijn voordeel mee zou kunnen doen.
Niet zijken maar reiden !