Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 feb 2014 23:04


Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 feb 2014 07:53

Go, Sven GO!!!!
Je kan het! Spuit erin en rammen op die schaatsen
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 03 feb 2014 08:07

Een ongetalenteerd schaatser kan doping gebruiken wat hij wil, maar dan evengoed niet winnen. Voor schaatsen is zoveel meer nodig dan alleen doping. De techniek van een schaatser bijvoorbeeld. Dit in tegenstelling tot fietsen waar het slechts stampen op de pedalen is.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 feb 2014 08:32

Dit in tegenstelling tot fietsen waar het slechts stampen op de pedalen is.
Dan had Wiggins zeker te weinig afdalingsdope in de Giro.....
Tot op beperkte hoogte heb je een punt maar zonder goede techniek win je geen grote koersen en waar techniek op de korte afstanden bij schaatsen het verschil tussen winnen of verliezen uitmaakt is dit bij de 3, 5 en 10 km echt van ondergeschikte waarde (anders was het Oostblok bij de vrouwen nooit zo goed geworden, extreem veel "opgevoerde" kracht maar nul techniek.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 feb 2014 08:47

razenderoeland schreef:Een ongetalenteerd schaatser kan doping gebruiken wat hij wil, maar dan evengoed niet winnen. Voor schaatsen is zoveel meer nodig dan alleen doping. De techniek van een schaatser bijvoorbeeld. Dit in tegenstelling tot fietsen waar het slechts stampen op de pedalen is.
Leg jij dat even aan Gunda Niemann uit?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 03 feb 2014 09:05

razenderoeland schreef:Een ongetalenteerd schaatser kan doping gebruiken wat hij wil, maar dan evengoed niet winnen. Voor schaatsen is zoveel meer nodig dan alleen doping. De techniek van een schaatser bijvoorbeeld. Dit in tegenstelling tot fietsen waar het slechts stampen op de pedalen is.
Zonder wedstrijd inzicht win je geen koers.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 03 feb 2014 09:24

liviolivius schreef:
razenderoeland schreef:Een ongetalenteerd schaatser kan doping gebruiken wat hij wil, maar dan evengoed niet winnen. Voor schaatsen is zoveel meer nodig dan alleen doping. De techniek van een schaatser bijvoorbeeld. Dit in tegenstelling tot fietsen waar het slechts stampen op de pedalen is.
Zonder wedstrijd inzicht win je geen koers.
Voor een gemiddelde tijdrit heb je geen zak koersinzicht nodig en zet je concurentie op minuten.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 03 feb 2014 11:28

Gunda Niemann had een uiterst functionele techniek.
Ze wist perfect haar krachten over te brengen in de schaatsbeweging.
Dat ze geen mooie stijl had is een compleet ander verhaal.

Juist Sven schaatst al jaren om de bovenste plaatsen.
Juist als er nu een onbekende schaatser opeens een serieuze tegenstander wordt en meedoet om de medailles, zou dat een aanwijzing kunnen zijn op die "nieuwe russische doping".Wat weer helemaal niets zegt over het feit dat Sven zelf eventueel doping gebruikt.

Maar het is weer "beangstigend" dat er weer een nieuw type onopspoorbare doping is ontwikkeld en dat zo'n wetenschapper, dat wil verkopen.

Op zeker is het feit ....dat zolang er mensen geld kunnen verdienen met produceren en verkopen van dopingprodukten.Je nooit een dopingvrije (wielren)sport zult krijgen.

De ontwikkelaar creëert de vraag en de vrager creëert de ontwikkelaar.(vicieuze cirkel dus).

Je hoeft niet bij het programma Astro tv te werken, om in te zien dat er geen oplossing voorhanden is.
We zullen het hiermee moeten doen.

Doping heeft wel overeenkomsten met drugs.Het aanbod maakt gebruikers en de gebruikers maken weer het aanbod en het "totaalpakket" is onuitroeibaar.Welke kant je ook wilt "uitroeien".

Het winnen van een wieler(sport)wedstrijd is een soort one-night stand geworden.
Het is wel prettig om te beleven, maar het geeft geen bevrediging voor de langere duur.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2014 11:54

codex schreef:Gunda Niemann had een uiterst functionele techniek.
Ze wist perfect haar krachten over te brengen in de schaatsbeweging.
Dat ze geen mooie stijl had is een compleet ander verhaal.
Naast het feit dat ik het wel eens ben met bovenstaande, wil je toch hopelijk niet gaan beweren dat de voormalig DDR vrouwen NIET aan de doping zaten?? :lol: :lol:

Ik ben heel benieuwd naar de verrassingen op de spelen. Verplettert ineens een Joeskov of Skobrev alle concurrentie? Als er een niet-NL bij de 5/10Km op de hoogste trede staat, dan weet je eigenlijk zeker dat er ergens iets niet klopt gezien de cijfers van de laatste jaren.
Less is bore

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 03 feb 2014 12:11

daniel1975 schreef:
codex schreef:Gunda Niemann had een uiterst functionele techniek.
Ze wist perfect haar krachten over te brengen in de schaatsbeweging.
Dat ze geen mooie stijl had is een compleet ander verhaal.
Naast het feit dat ik het wel eens ben met bovenstaande, wil je toch hopelijk niet gaan beweren dat de voormalig DDR vrouwen NIET aan de doping zaten?? :lol: :lol:

Ik ben heel benieuwd naar de verrassingen op de spelen. Verplettert ineens een Joeskov of Skobrev alle concurrentie? Als er een niet-NL bij de 5/10Km op de hoogste trede staat, dan weet je eigenlijk zeker dat er ergens iets niet klopt gezien de cijfers van de laatste jaren.
Nee ik weet natuurlijk ook wel dat de DDR , vanuit de regering, het dopinggebruik compleet regiseerde en ik ben het verder 100% met je verdere constatering eens.
We zullen zien ..het worden in elk geval mooie wedstrijden :)
doping of niet, ik benader het schaatsen op dezelfde manier als het wielrennen, ik probeer er plezier aan te beleven en that's it. Heb geen illusies meer, mocht ik die nog hebben gehad.. de laatste jaren wat dopinggebruik betreft in alle (uithoudings)sporten.

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 03 feb 2014 12:14

Van Twitter geplukt, toeval of niet? :D

Ivan Skobrev wint trainingswedstrijd 3km Sotsji in 3.43,49. Yuskov 2e in 3.43,53. Beiden iets sneller dan Sven Kramer zaterdag in Thialf

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2014 12:33

arjenv schreef:Van Twitter geplukt, toeval of niet? :D

Ivan Skobrev wint trainingswedstrijd 3km Sotsji in 3.43,49. Yuskov 2e in 3.43,53. Beiden iets sneller dan Sven Kramer zaterdag in Thialf
Thialf was baggerijs en tijden zeggen nu helemaal niks meer.
Alles ligt weer open, zowel bij de dames als de heren. Behalve bij de 5 en de 10 k imho, want daar is het al jaren heel constant qua uitslagen.
Maar bij de andere afstanden kan er heel veel gebeuren. Mensen die Nesbitt al afschrijven om maar eens wat te noemen, of mensen die voor het OKT Tuitert niet serieus namen....
Ik heb er zin in!!
Less is bore

Plaats reactie