Ongelofelijk dat ze zoiets nu al openbaar roept. Geeft dus totaal geen perspectief naar mensen, alleen maar meer angst zaaien.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Weer een mooi voorbeeld van verkeerd duiden op de NOS site:
Nee prutsers, als niemand naar zijn werk gaat omdat men vakantie heeft, en je bij vermoedelijke besmettingshaard niet heel veel anders op kunt geven dan "huisbezoek" (naast "weetnie", veel andere opties zijn er niet), dan ga je natuurlijk meer besmettingen registreren bij huisbezoeken en minder in de werksituatie. Dat is een artefact van hoe je registreert, niet zozeer een effect van menselijk gedrag. Kan niet wachten op de vingerwijzers die nu weer lekker de schuld aan "aso's die de randjes van de regels opzoeken" kunnen gaan geven.Het effect van de kerstdagen is te zien in het aantal besmettingen dat volgens bron- en contactonderzoek bij huisbezoeken is ontstaan. Dat steeg met 36 procent. Het percentage besmettingen dat ontstond op het werk daalde juist.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Voor duiding kun je beter Wouter van Loon volgen op Twitter. Is de datajournalist van NRC. Hij geeft aan dat de feestdagen de duiding alleen maar moeilijker maken (wat mij terecht lijkt).
-
- Forum-lid HC
@53x11 dat noemen we commissie open deur.
Kan daar ook zo moe van worden dat daar soms een heel onderzoek voor noidg is.
En dan is het nog wachten op de negatieve berichtgeving omtrent het vaccin, want dat blijkt straks natuurlijk in werkelijkheid veel minder goed te werken. (wat geheel logisch is).
straks maakt er weer iemand een tabel waarin staat hoeveel er dood zijn gegaan na (niet te verwarren met door) vaccinatie
Kan daar ook zo moe van worden dat daar soms een heel onderzoek voor noidg is.
En dan is het nog wachten op de negatieve berichtgeving omtrent het vaccin, want dat blijkt straks natuurlijk in werkelijkheid veel minder goed te werken. (wat geheel logisch is).
straks maakt er weer iemand een tabel waarin staat hoeveel er dood zijn gegaan na (niet te verwarren met door) vaccinatie
Oh ja, correlatie en causaliteit is inderdaad ook errug moeluk voor veel stukjesschrijvers (en veel OMT leden)
@Havana: ik vind de tweets van een andere Wouter (Keller) ook wel erg verhelderend. Dat duiding nu nog moeilijker is dan dat het al was, daar kan ik goed inkomen. Het helpt dan ook niet dat er vooralsnog geen poging is gedaan tot goede gerichte dataverzameling.
@Havana: ik vind de tweets van een andere Wouter (Keller) ook wel erg verhelderend. Dat duiding nu nog moeilijker is dan dat het al was, daar kan ik goed inkomen. Het helpt dan ook niet dat er vooralsnog geen poging is gedaan tot goede gerichte dataverzameling.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Goede tip, ik volg meneer Keller vanaf nu.
Meest recente data van het bron- en contactonderzoek (dat overigens steeds beter loopt, dat mag ook wel eens gezegd). Afgelopen week werd van 59% van de besmettingen een bron gevonden.
Meest recente data van het bron- en contactonderzoek (dat overigens steeds beter loopt, dat mag ook wel eens gezegd). Afgelopen week werd van 59% van de besmettingen een bron gevonden.
-
- Forum-lid HC
Das toch best een duidelijk lijstje. Maar:
Je kan zeggen meer thuiswerken werkt, maar het kan ook verschuiving zijn. Zal je nooit weten natuurlijk dat snap ik, maar hier zomaar conclusies uitrekken is ook heel gevaarlijk.
Je kan voor een groot deel wel zien waar het haast niet gebeurt. Ook dan moet je weer kijken wat het percentage is van het totaal. De thuissituatie zal altijd in de top 2 staan met absolute aantallen
Je kan zeggen meer thuiswerken werkt, maar het kan ook verschuiving zijn. Zal je nooit weten natuurlijk dat snap ik, maar hier zomaar conclusies uitrekken is ook heel gevaarlijk.
Je kan voor een groot deel wel zien waar het haast niet gebeurt. Ook dan moet je weer kijken wat het percentage is van het totaal. De thuissituatie zal altijd in de top 2 staan met absolute aantallen
- daniel1975
- Forum-lid HC
0.8% van de besmettingen vindt plaats tijdens een feestje. Mijn overduidelijke conclusie dan ook dat feestjes relatief veilig zijn.
Vanavond 20.00 dan maar?
Vanavond 20.00 dan maar?
Less is bore
Lijstje toont IMHO duidelijk aan dat de rek eruit is qua maatregelen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, dus gewoon nog wat zaken verzinnen voor “het gevoel”.
Wel benieuwd welk duveltje er vanavond nog uit het doosje komt. Nog iets kansloos zoals mutti Merkels 15km-reisverbod?
Wel benieuwd welk duveltje er vanavond nog uit het doosje komt. Nog iets kansloos zoals mutti Merkels 15km-reisverbod?
Less is bore
Kan je er beter een religieuze bijeenkomst van maken, daar was het percentage nog lagerdaniel1975 schreef: ↑12 jan 2021 16:15 0.8% van de besmettingen vindt plaats tijdens een feestje. Mijn overduidelijke conclusie dan ook dat feestjes relatief veilig zijn.
Vanavond 20.00 dan maar?
Time is (almost) on my site, 5 more days