Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 10 nov 2010 18:49

En ziet er niet uit

soloistcarbon
Forum-lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05

soloistcarbon 10 nov 2010 18:51

wauw, wat een strakke fiets... (LOL) die wielen zijn wel een beetje mn natte droom hoor .. persoonlijke voorkeur :) al staan wat hogere wielen beter in mn slc-sl
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 10 nov 2010 20:53

Ben in mijn nopjes met mijn "zware" S1, maar dat ziet er uit als een uitgemergelde windhond... Lekker licht, maar zou 'm niet ruilen...

composite
Forum-lid
Berichten: 1184
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 10 nov 2010 21:02

Mwoah, met normale hoods, een normaal stuurlintje en kettingbladen die wel lang mee gaan...
Dan zou ik het best nog een aardige en dagelijks bruikbare fiets vinden.
De vork sluit bijvoorbeeld best redelijk aan op de headtube..

Met bovenstaande aanpassingen, en wellicht een iets lichtere wielset wordt de fiets niet zwaarder, maar wel bruikbaarder/normaler.
Gang is alles!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 10 nov 2010 21:03

Bij mij zou ie mooi in de garage passen, wel een ander stuur en andere tandwielen voor en voorvork in de kleur van het frame. Dan zou het echt imho een plaatje zijn :-)
YFood !!!

2bs
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2008 18:11

2bs 11 nov 2010 00:26

Kan je met die remmen ook daadwerkelijk remmen in de afdaling van een col?
vork stoort me niet zo, maar het stuur is een waar gedrocht... en twee betrouwbare drinkbushouders lijken me ook geen overbodige luxe...
tandwielbladen zijn natuurlijk volstrekt nutteloos...
Tjah, en die wielen, nog niet veel fraais over gehoord... dan liever een paar c24 tubetjes...

deze aanpassingen in acht genomen heb je iets bruikbaars van ong. 5kg... lijkt me bijgevolg net iets interessanter

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 11 nov 2010 09:22

adroit schreef:En ziet er niet uit


idd, wat een gedrocht

Iets anders:

Zijn er meer mensen die last hebben van ophoping van vuil bij de voorvork, dusdanig dat vervolgens de band er langs schuurt (vergelijkbaar geluid met licht aanlopende remmen)?

Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn vorige fiets ook had. Wellicht is de ruimte tussen band en vork bij de 3T vork kleiner.

Wat doen jullie er aan? Niks, en dan bij het eerstvolgende stoplicht het vuil weghalen? Ik zou zo snel niet weten hoe ik het kan voorkomen.

stefan
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 11 nov 2010 10:09

Composite schreef:Mwoah, met normale hoods, een normaal stuurlintje en kettingbladen die wel lang mee gaan...
Dan zou ik het best nog een aardige en dagelijks bruikbare fiets vinden.
De vork sluit bijvoorbeeld best redelijk aan op de headtube..

Met bovenstaande aanpassingen, en wellicht een iets lichtere wielset wordt de fiets niet zwaarder, maar wel bruikbaarder/normaler.


Die BTP hoods zijn best goed houdbaar. Ik rij er al twee jaar mee. Wegen de helft minder tov de normale (oud type) campa hoods. Bestellen bij Mr. Langerbein kan wat tijd in beslag nemen. De bestelling plaatsen kost de nodige telefoontjes en emails.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 11 nov 2010 10:16

Stefan schreef:Bestellen bij Mr. Langerbein kan wat tijd in beslag nemen.


Off topic: mooie benaming voor een chaincatcher, anti-Schleck device.
FacebookS3RSSite

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 14 nov 2010 23:17

Bij het bestuderen van de nieuwe maatvoering van Cervelo tot de conclusie gekomen dat (indien ik de R3sl verkocht krijg) een nieuwe R5/R3 een maat kleiner zal moeten nemen.
Dat wordt dan een 56 ipv een 58. Aangezien de nieuwe met setback komen en de hoek licht verschilt zou ik deze met een spacer van 1cm en een stuurpen die 1cm langer is, perfect matchend moeten kunnen krijgen (nu fiets ik zonder spacer)
Toch even wennen als je sinds jaar en dag op een 58 vertoeft.
Nieuwe 58 cervelo is me zeker te groot betreffende stuurbuis en lengte bovenbuis.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 17 nov 2010 17:31

FacebookS3RSSite

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 17 nov 2010 18:10

Snelste baanfiets ter wereld?!
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Plaats reactie