Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05
wauw, wat een strakke fiets... (LOL) die wielen zijn wel een beetje mn natte droom hoor .. persoonlijke voorkeur al staan wat hogere wielen beter in mn slc-sl
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!
Mwoah, met normale hoods, een normaal stuurlintje en kettingbladen die wel lang mee gaan...
Dan zou ik het best nog een aardige en dagelijks bruikbare fiets vinden.
De vork sluit bijvoorbeeld best redelijk aan op de headtube..
Met bovenstaande aanpassingen, en wellicht een iets lichtere wielset wordt de fiets niet zwaarder, maar wel bruikbaarder/normaler.
Dan zou ik het best nog een aardige en dagelijks bruikbare fiets vinden.
De vork sluit bijvoorbeeld best redelijk aan op de headtube..
Met bovenstaande aanpassingen, en wellicht een iets lichtere wielset wordt de fiets niet zwaarder, maar wel bruikbaarder/normaler.
Gang is alles!!
Kan je met die remmen ook daadwerkelijk remmen in de afdaling van een col?
vork stoort me niet zo, maar het stuur is een waar gedrocht... en twee betrouwbare drinkbushouders lijken me ook geen overbodige luxe...
tandwielbladen zijn natuurlijk volstrekt nutteloos...
Tjah, en die wielen, nog niet veel fraais over gehoord... dan liever een paar c24 tubetjes...
deze aanpassingen in acht genomen heb je iets bruikbaars van ong. 5kg... lijkt me bijgevolg net iets interessanter
vork stoort me niet zo, maar het stuur is een waar gedrocht... en twee betrouwbare drinkbushouders lijken me ook geen overbodige luxe...
tandwielbladen zijn natuurlijk volstrekt nutteloos...
Tjah, en die wielen, nog niet veel fraais over gehoord... dan liever een paar c24 tubetjes...
deze aanpassingen in acht genomen heb je iets bruikbaars van ong. 5kg... lijkt me bijgevolg net iets interessanter
adroit schreef:En ziet er niet uit
idd, wat een gedrocht
Iets anders:
Zijn er meer mensen die last hebben van ophoping van vuil bij de voorvork, dusdanig dat vervolgens de band er langs schuurt (vergelijkbaar geluid met licht aanlopende remmen)?
Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn vorige fiets ook had. Wellicht is de ruimte tussen band en vork bij de 3T vork kleiner.
Wat doen jullie er aan? Niks, en dan bij het eerstvolgende stoplicht het vuil weghalen? Ik zou zo snel niet weten hoe ik het kan voorkomen.
Composite schreef:Mwoah, met normale hoods, een normaal stuurlintje en kettingbladen die wel lang mee gaan...
Dan zou ik het best nog een aardige en dagelijks bruikbare fiets vinden.
De vork sluit bijvoorbeeld best redelijk aan op de headtube..
Met bovenstaande aanpassingen, en wellicht een iets lichtere wielset wordt de fiets niet zwaarder, maar wel bruikbaarder/normaler.
Die BTP hoods zijn best goed houdbaar. Ik rij er al twee jaar mee. Wegen de helft minder tov de normale (oud type) campa hoods. Bestellen bij Mr. Langerbein kan wat tijd in beslag nemen. De bestelling plaatsen kost de nodige telefoontjes en emails.
Bij het bestuderen van de nieuwe maatvoering van Cervelo tot de conclusie gekomen dat (indien ik de R3sl verkocht krijg) een nieuwe R5/R3 een maat kleiner zal moeten nemen.
Dat wordt dan een 56 ipv een 58. Aangezien de nieuwe met setback komen en de hoek licht verschilt zou ik deze met een spacer van 1cm en een stuurpen die 1cm langer is, perfect matchend moeten kunnen krijgen (nu fiets ik zonder spacer)
Toch even wennen als je sinds jaar en dag op een 58 vertoeft.
Nieuwe 58 cervelo is me zeker te groot betreffende stuurbuis en lengte bovenbuis.
Dat wordt dan een 56 ipv een 58. Aangezien de nieuwe met setback komen en de hoek licht verschilt zou ik deze met een spacer van 1cm en een stuurpen die 1cm langer is, perfect matchend moeten kunnen krijgen (nu fiets ik zonder spacer)
Toch even wennen als je sinds jaar en dag op een 58 vertoeft.
Nieuwe 58 cervelo is me zeker te groot betreffende stuurbuis en lengte bovenbuis.
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
Snelste baanfiets ter wereld?!
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia