Pagina 782 van 1091

Geplaatst: 10 nov 2010 18:49
door adroit
En ziet er niet uit

Geplaatst: 10 nov 2010 18:51
door soloistcarbon
wauw, wat een strakke fiets... (LOL) die wielen zijn wel een beetje mn natte droom hoor .. persoonlijke voorkeur :) al staan wat hogere wielen beter in mn slc-sl

Geplaatst: 10 nov 2010 20:53
door kauwvot
Ben in mijn nopjes met mijn "zware" S1, maar dat ziet er uit als een uitgemergelde windhond... Lekker licht, maar zou 'm niet ruilen...

Geplaatst: 10 nov 2010 21:02
door composite
Mwoah, met normale hoods, een normaal stuurlintje en kettingbladen die wel lang mee gaan...
Dan zou ik het best nog een aardige en dagelijks bruikbare fiets vinden.
De vork sluit bijvoorbeeld best redelijk aan op de headtube..

Met bovenstaande aanpassingen, en wellicht een iets lichtere wielset wordt de fiets niet zwaarder, maar wel bruikbaarder/normaler.

Geplaatst: 10 nov 2010 21:03
door csteenbe
Bij mij zou ie mooi in de garage passen, wel een ander stuur en andere tandwielen voor en voorvork in de kleur van het frame. Dan zou het echt imho een plaatje zijn :-)

Geplaatst: 11 nov 2010 00:26
door 2bs
Kan je met die remmen ook daadwerkelijk remmen in de afdaling van een col?
vork stoort me niet zo, maar het stuur is een waar gedrocht... en twee betrouwbare drinkbushouders lijken me ook geen overbodige luxe...
tandwielbladen zijn natuurlijk volstrekt nutteloos...
Tjah, en die wielen, nog niet veel fraais over gehoord... dan liever een paar c24 tubetjes...

deze aanpassingen in acht genomen heb je iets bruikbaars van ong. 5kg... lijkt me bijgevolg net iets interessanter

Vuil tussen voorvork en band

Geplaatst: 11 nov 2010 09:22
door Mr_T
adroit schreef:En ziet er niet uit


idd, wat een gedrocht

Iets anders:

Zijn er meer mensen die last hebben van ophoping van vuil bij de voorvork, dusdanig dat vervolgens de band er langs schuurt (vergelijkbaar geluid met licht aanlopende remmen)?

Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn vorige fiets ook had. Wellicht is de ruimte tussen band en vork bij de 3T vork kleiner.

Wat doen jullie er aan? Niks, en dan bij het eerstvolgende stoplicht het vuil weghalen? Ik zou zo snel niet weten hoe ik het kan voorkomen.

Geplaatst: 11 nov 2010 10:09
door stefan
Composite schreef:Mwoah, met normale hoods, een normaal stuurlintje en kettingbladen die wel lang mee gaan...
Dan zou ik het best nog een aardige en dagelijks bruikbare fiets vinden.
De vork sluit bijvoorbeeld best redelijk aan op de headtube..

Met bovenstaande aanpassingen, en wellicht een iets lichtere wielset wordt de fiets niet zwaarder, maar wel bruikbaarder/normaler.


Die BTP hoods zijn best goed houdbaar. Ik rij er al twee jaar mee. Wegen de helft minder tov de normale (oud type) campa hoods. Bestellen bij Mr. Langerbein kan wat tijd in beslag nemen. De bestelling plaatsen kost de nodige telefoontjes en emails.

Geplaatst: 11 nov 2010 10:16
door danny1407
Stefan schreef:Bestellen bij Mr. Langerbein kan wat tijd in beslag nemen.


Off topic: mooie benaming voor een chaincatcher, anti-Schleck device.

Geplaatst: 14 nov 2010 23:17
door trifox
Bij het bestuderen van de nieuwe maatvoering van Cervelo tot de conclusie gekomen dat (indien ik de R3sl verkocht krijg) een nieuwe R5/R3 een maat kleiner zal moeten nemen.
Dat wordt dan een 56 ipv een 58. Aangezien de nieuwe met setback komen en de hoek licht verschilt zou ik deze met een spacer van 1cm en een stuurpen die 1cm langer is, perfect matchend moeten kunnen krijgen (nu fiets ik zonder spacer)
Toch even wennen als je sinds jaar en dag op een 58 vertoeft.
Nieuwe 58 cervelo is me zeker te groot betreffende stuurbuis en lengte bovenbuis.

Geplaatst: 17 nov 2010 17:31
door danny1407

Geplaatst: 17 nov 2010 18:10
door martijnblaas
Snelste baanfiets ter wereld?!