Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 23 nov 2010 13:25

Er staat nu nog een frame in de wachtrij om afgemonteerd te worden. Maar deze heeft toch echt wel voorrang. Eindelijk heb ik dan een Superprodigy... Volgens mij zijn er echt maar heel weinig van in Nederland.

[img=http://img52.imageshack.us/img52/4001/c ... igyiii.jpg]

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 23 nov 2010 15:48

Mooi frame! Met welke onderdelen ga je het afmonteren?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 nov 2010 16:35

Afbeelding
Afbeelding

brainbike Faro 2010

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 23 nov 2010 18:00

paashaas schreef:Mooi frame! Met welke onderdelen ga je het afmonteren?


De opbouw zal nog een tijd opzich laten wachten. Money is the keyterm. Al helemaal omdat dit een fiets voor erbij is en ik dus niet een van mijn huidige fietsjes verkoop. Ik zat zelf te denken aan een volledige zwarte Chorus 11 speed groep met Fulcrum Racing 1 wieltjes of Campa Neutrons. Overige onderdelen waarschijnlijk 3T zonder logo's, hopelijk doet een beetje aceton wonderen.

Reallife foto's volgen zodra ik het frame binnen heb. Ik ben benieuwd naar de nikkelfinish op de achterbrug en het balhoofd.

Dit is nog een mooie die op het net tegenkwam:
[img=http://img193.imageshack.us/img193/4531 ... digyii.jpg]

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 23 nov 2010 19:26

Die vind ik maar raar eruit zien. Lelijk zadel en rode pedalen, lelijk stuur, vork die niet bij de framebuizen past, goudkleurige bidonhouders en een veel te lange stuurpen terwijl de zadelpen geen setback heeft.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 23 nov 2010 20:07

Master B schreef:Er staat nu nog een frame in de wachtrij om afgemonteerd te worden. Maar deze heeft toch echt wel voorrang. Eindelijk heb ik dan een Superprodigy... Volgens mij zijn er echt maar heel weinig van in Nederland.

[img=http://img52.imageshack.us/img52/4001/c ... igyiii.jpg]


SuperB!

Wat gaat er op komen?

hfsracert
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jan 2009 16:27

hfsracert 24 nov 2010 18:50

Hallo kenners,

Klopt het dat de cervelo S1 al sinds het 'soloist' tijdperk ongewijzigd is gebleven? Zo ja, is de geometrie niet enigszins achterhaald, of is het nogsteeds de hardcore carbon-killer die gunstig is voor de portemonnee..
edit: en wat zijn nou eigenlijk de concurrenten/vergelijkbare fietsen in deze 'klasse'
MVG
Merida

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 24 nov 2010 19:52

HFS racert schreef:is de geometrie niet enigszins achterhaald



Evolutie gaat niet zo snel, de meeste mensen hebben over het algemeen nog dezelfde lengtes benen, armen en romp. Dus het zal nog wel even duren voordat de geometrie achterhaald is
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3764
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 nov 2010 20:48

HFS racert schreef:Hallo kenners,

Klopt het dat de cervelo S1 al sinds het 'soloist' tijdperk ongewijzigd is gebleven? Zo ja, is de geometrie niet enigszins achterhaald, of is het nogsteeds de hardcore carbon-killer die gunstig is voor de portemonnee..
edit: en wat zijn nou eigenlijk de concurrenten/vergelijkbare fietsen in deze 'klasse'
MVG


Rij sinds een paar weken S1. Of ie nog steeds hetzelfde is weet ik niet. Ik heb verschillende soorten fietsen gehad van carbon, staal, alu tot tita. Maar ik kan niet anders zeggen dat het een heul lekkere fiets is, zeker voor het geld. Dus wat mij betreft een carbon-killer. En ik zeg eerlijk de naam/design helpt wel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 25 nov 2010 21:36

Master B schreef:Er staat nu nog een frame in de wachtrij om afgemonteerd te worden. Maar deze heeft toch echt wel voorrang. Eindelijk heb ik dan een Superprodigy... Volgens mij zijn er echt maar heel weinig van in Nederland.

[img=http://img52.imageshack.us/img52/4001/c ... igyiii.jpg]


Van welk jaar dateert dit Frame?
ik rij toch al heel wat jaar op de fiets maar ken dit model niet.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

d_jokke
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 jan 2008 20:47

d_jokke 25 nov 2010 22:14

cervelo heeft de patentzaak tegen Canyon verloren

http://www.bikeradar.com/news/article/c ... velo-28532

marsman
Forum-lid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 25 nov 2010 23:27

Ik heb deze week mijn nieuwe S2 binnengekregen. Ik ben er meer dan tevreden over, op 1 punt na. Ik heb er Fulcrum Racing 1 wielen en een SRAM Force afmontage op zitten. De wielen had ik al in mijn vorige fiets en ze lopen met een beetje fors aanzetten erg tegen mijn remblokken aan met een hoop gekraak vanaf de remblokjes tot gevolg. De S2 is meer dan stijf, maar dit valt me toch tegen. Ik heb dat nog nooit eerder gehad met mijn Pina F4:13 die ik hiervoor had.

Wat kan er aan de hand zijn? Is het normaal dat de Fulcrums (of welk wiel dan ook) tegen de remblokken aan komen als je aanzet? Het is een zeer stijf setje. Hiervoor had ik Shimano Ultegra, geven de Shimano remblokjes gewoon geen geluid als je de wielen tegen de blokjes aan rijdt? Moeten de remblokjes van de Force groep wellicht nog wat ingeremd worden? Herkent iemand dit wellicht ook? Als ik ze opendraai dan heb ik er geen last van, ze staan ook niet heel erg dicht op de wielen afgesteld. Ik las een stukje terug in het draadje dat iemand een stijvere achterpad besteld heeft. Of is de S2 qua achterkant niet zo stijf, wat mij erg vreemd zou lijken.

Graag wat tips.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie