Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Dagmar
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2012 21:27
Locatie: Valkenburg a/d Geul

Dagmar 06 mar 2014 17:45

In De Limburger staat een stukje van Louise Delahaye trainer bij de Belkin. Hij geeft aan dat de meeste renners op dit moment al vroeg in het seizoen behoorlijk zijn afgetraind en een laag gewicht/vetpercentage hebben. Daarnaast geeft hij aan dat het einde van het Epo tijdperk samenvalt met het begin van het trainingstijdperk . Men krijgt steeds meer in de gaten wat de beste voeding en training is.

Dus als je epo gebruikt hoef je minder te trainen en mag je wat "overgewicht" hebben?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 mar 2014 18:22

volgens Jan Ulrich wel :D
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 mar 2014 18:28

Dagmar schreef:.....Men krijgt steeds meer in de gaten wat de beste voeding en training is.

Dus als je epo gebruikt hoef je minder te trainen en mag je wat "overgewicht" hebben?
Wat een prul smoes is dit weer van zo'n dokter. Ongeveer 15 jaar geleden beweerde ze nog dat betere trainingsmethodes en verbeterde fietsen ervoor zorgden dat ze zo'n enorme vooruitgang boekten. Het was dus gewoon epo. En nu zou dat lage vetpercentage komen omdat we meer weten over voeding en training. Jaja,..... ik vind het een mooi sprookje. Ik zeg, het is AICAR. Dat klink een stuk aannemelijker.
Live fast; die young. mijn blog

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 mar 2014 09:40

Bij Rabo/Blanco/Belkin klopt dat verhaal van die Trainingsmethodiek wel.
Ik had het idee dat ik op een gegeven moment op eigen houtje intelligenter trainde dan die mannen (daar mee bedoel ik niet "harder" )
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 17 mar 2014 10:08

rob74 schreef:
Dagmar schreef:.....Men krijgt steeds meer in de gaten wat de beste voeding en training is.

Dus als je epo gebruikt hoef je minder te trainen en mag je wat "overgewicht" hebben?
Wat een prul smoes is dit weer van zo'n dokter. Ongeveer 15 jaar geleden beweerde ze nog dat betere trainingsmethodes en verbeterde fietsen ervoor zorgden dat ze zo'n enorme vooruitgang boekten. Het was dus gewoon epo. En nu zou dat lage vetpercentage komen omdat we meer weten over voeding en training. Jaja,..... ik vind het een mooi sprookje. Ik zeg, het is AICAR. Dat klink een stuk aannemelijker.
Ik ben het met Rob eens. In 2012 stond Boonen bijv ook aan het begin van het seizoen ineens enorm scherp. Een enorm lulverhaal over minder koolhydraten mn geen rijst en brood. Dat verklaarde natuurlijik waarom ineens iedereen door Tubo Tom op een hoop werd gegereden.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 mar 2014 15:21

Is Boonen dan met de Aicar van Stybar en Kwiatkowski er vandoor? Want die 2 hebben een ferme lap gekregen dit weekend!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 mar 2014 10:29

http://www.cyclingnews.com/news/sergio- ... -anomalies
Sergio Henao has been removed from Team Sky’s racing programme to undergo an altitude research programme, the team have said.

““In our latest monthly review, our experts had questions about Sergio’s out-of-competition control tests at altitude - tests introduced this winter by the anti-doping authorities. We need to understand these readings better,” team manager Dave Brailsford said in a team press release.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

renec
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jan 2013 20:38

renec 19 mar 2014 11:17

timo2.0 schreef:http://www.cyclingnews.com/news/sergio- ... -anomalies
Sergio Henao has been removed from Team Sky’s racing programme to undergo an altitude research programme, the team have said.

““In our latest monthly review, our experts had questions about Sergio’s out-of-competition control tests at altitude - tests introduced this winter by the anti-doping authorities. We need to understand these readings better,” team manager Dave Brailsford said in a team press release.
Goh....ja, dat zat er dik in. Nu de rest nog....

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 19 mar 2014 18:07

renec schreef:
timo2.0 schreef:http://www.cyclingnews.com/news/sergio- ... -anomalies
Sergio Henao has been removed from Team Sky’s racing programme to undergo an altitude research programme, the team have said.

““In our latest monthly review, our experts had questions about Sergio’s out-of-competition control tests at altitude - tests introduced this winter by the anti-doping authorities. We need to understand these readings better,” team manager Dave Brailsford said in a team press release.
Goh....ja, dat zat er dik in. Nu de rest nog....
Deze zag _niemand_ aankomen. Wetenschappelijk aanpake en "altitude research programme" my ass!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mar 2014 19:31

De zoveelste smet op het wielrennen......zucht.....
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 19 mar 2014 19:34

Tja, wie had dat nou verwacht? ;)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5991
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 mar 2014 19:40

Next! We kunnen wel een poll starten over wie de volgende bekende renner is die "verdacht" wordt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie