Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 10 apr 2015 17:48

Hoi Twan, twijfelen over wat er mogelijk komen gaat als je nu graag een fiets wilt lijkt mij niet handig.

Mij lijkt het dat elke FM ook een Canyon fiets kan afstellen en onderhouden, ze zullen misschien enkel geen klantenkorting rekenen. Ook zijn er metingen te doen zonder dat je meteen een fiets wilt kopen (zoek even op bikefitting o.a.)

Succes met je keuze!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 10 apr 2015 18:17

Twan-v-B schreef:Beste Canyon bezitters,

Ik ben erg aan het twijfelen tussen een Gaint TCR Advanced 2 Compact of een Canyon Ultimate CF SL 7.0 (maat XS) voornamelijk door de levertijden van Giant en de speculaties over het 2016 model.

Nu zie ik mijzelf als een beginnend fietser en verwacht ik hulp nodig te hebben met het afstellen en op de juiste maten zetten van mijn fiets.

Nu heeft Giant voldoende fysieke 'stores' om me te laten opmeten en de fiets aan de hand van de metingen af te stellen.

Mijn vraag is of er voor Canyon ook FMs zijn die dit kunnen doen?
, als je een
Het liefst in de buurt van Utrecht / Maarssen. Het komt er eigenlijk op neer dat ik graag een fysiek punt heb waar ik heen kan gaan als ik twijfel over de afstelling van de fiets en evt. het onderhoud aan de fiets.

Bij voorbaat dank!

Twan
De metingen die Canyon je laat doen om je maat te bepalen zijn vrij accuraat. Als je daarna de fine-tuning gaat doen zijn er 1001 manieren op het internet te vinden om de juiste afstanden en hoogten te bepalen. In het begin is het voor iedereen op een nieuwe fiets een beetje uitproberen en aanpassen vermoed ik, zelf ben ik doorgaans ook 10 ritten verder voordat ik tevreden over alle afstellingen ben. gewoon bestellen en daarna zelf een beetje op onderzoek uit.
Wat betreft onderhoud en service bij Canyon dan heb je mazzel want zo te lezen zitten ze bij jouw, Utrecht-Noord zit het SC, om de hoek. Indien je je fiets aanmeldt via een service verzoek op de site dan kan meeste onderhoud (servicebeurt is b.v iets van 60 euro geloof ik) doorgaans wel binnen een paar dagen geregeld zijn. Zelf woon ik ook om de hoek en heb al meerdere malen van hun service, zeer goede, gebruik gemaakt.

voorbeeldje hulp bij afstelling: https://www.youtube.com/watch?v=FVu5Zrktm40

Twan-v-B
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:46

Twan-v-B 10 apr 2015 21:40

Bedankt voor de reacties!

@Soap
Het lijkt me ook logisch dat iedere FM een Canyon kan servicen. Misschien ben ik wat te afhankelijk van FM en kan ik best dingen zelf. Ik wil inderdaad wel graag zo snel mogelijk een ander frame omdat ik op mijn huidige fiets gewoon niet lekker fiets. Het frame is te groot voor mij, dit zorgt voor pijntjes her en der.

Een 'pro' fietsmeting is iets wat ik inderdaad ook overweeg. De kosten kan je in veel gevallen wel declareren via de zorgverzekeraar, geloof ik.

@Der Schlucht
Volgens het meetsysteem van Canyon kom ik uit op een XS (lengte 1,67 en BBL van 72) en daar kwam ik zelf ook op uit. Dus dat geloof ik inderdaad wel. Ik heb de afgelopen twee jaar zoveel aan mijn huidige fiets aangepast qua afstelling dat ik het vertrouwen in mijn sleutel- en meetkunsten een beetje kwijt ben, daarom heb ik graag iemand met ervaring en kennis die mij goed op mijn fiets zet.

Dat Canyon SC zit inderdaad om de hoek, althans erg dichtbij :) Daar ga ik eens een telefoontje aan wagen. Op deze manier komt een Canyon al een stuk dichterbij!

Bedankt heren!

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 10 apr 2015 22:34

Gaat dus eigenlijk meer om een second opinion mbt je fietspositie zo te horen. De gem. fietsenmaker roept dan volgens mij ook maar wat, als je echt zekerheid wilt zou ik Velometric in Barneveld eens een bezoekje brengen.

http://www.velometric.nl/

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 10 apr 2015 23:53

+1 voor het opmeten bij Velometric en advies a.d.v. geometrietabellen voor de fietsen die je op het oog hebt.

Voor wie niet in Utrecht woont, maar wel een adresje in de Randstad zoekt voor werkzaamheden aan zijn Canyon: Meesterknecht in Amsterdam is een Canyon Service Partner.

https://www.facebook.com/meesterknecht/ ... =1&theater

Nooit gedacht dat ik met 2 Italiaanse fietsen hier ooit een reactie zou plaatsen.... ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16750
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 apr 2015 00:34

Om aan een Canyon te laten sleutelen kun je bij iedere fietsenmaker terecht die verstand van racefietsen heeft.

Als je speciaal om een Canyon aan te schaffen een dure bikefitting moet doen is het prijsvoordeel wel verdwenen.
Campagnolo Ultra Dork

tonycoene
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2014 19:54

tonycoene 11 apr 2015 16:37

wgruyters schreef:En in week 5 al keurig betaald aangezien de fiets binnen twee weken geleverd zou worden.. Het is dat de spaarrente laag staat :roll:
Hier ook een canyon cf sl besteld die op voorraad was en levering was normaal week 12 .Alles al reeds betaald . Toen Mail gekregen met 1 week vertraging. Kon ik nog mee leven. Na die week niets gehoord en dan maar gebeld . Zou normaal bij de eersten zijn vorige week die ze zouden assembleren . Gisteren dan maar opnieuw mail met vertraging van 2 weken . Heb de fiets nu nodig en niet na de zomer!
Stel me dan ook de vraag als je een garantieprobleem hebt en ze ook geen tijd hebben ....

Collega van het werk had bij levering een kras in zijn dure velg(fiets van 4600euro) wou geen compensatie van slechts "20 euro " . En pas na een goeie 6 weken sturen ze nu een nieuw wiel op.

Is men derde canyon maar dit is toch een domper.
Het grootste probleem heb ik met mijn renteloze lening aan canyon ...

Steve
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 feb 2015 09:54

Steve 11 apr 2015 21:05

Ernie C. schreef:Om aan een Canyon te laten sleutelen kun je bij iedere fietsenmaker terecht die verstand van racefietsen heeft.

Als je speciaal om een Canyon aan te schaffen een dure bikefitting moet doen is het prijsvoordeel wel verdwenen.
Klopt inderdaad!
Maar welke fietsenmaker werkt graag aan een fiets die via internet is gekocht?
Als je zelf zaken doet dan snap je dat wel.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 apr 2015 21:18

Steve schreef:
Ernie C. schreef:Om aan een Canyon te laten sleutelen kun je bij iedere fietsenmaker terecht die verstand van racefietsen heeft.

Als je speciaal om een Canyon aan te schaffen een dure bikefitting moet doen is het prijsvoordeel wel verdwenen.
Klopt inderdaad!
Maar welke fietsenmaker werkt graag aan een fiets die via internet is gekocht?
Als je zelf zaken doet dan snap je dat wel.
Al vaker op dit forum besproken, maar volgens mij moet je als je zelf zaken doet juist terdege alert zijn op hoe de markt zich ontwikkelt. En, dat er tegenwoordig via internet wordt gekocht lijkt me duidelijk. Een uur werk is een uur werk, of dit nu aan een door jezelf verkochte fiets is of door een fiets is die elders is aangeschaft.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 11 apr 2015 21:20

Steve schreef:Maar welke fietsenmaker werkt graag aan een fiets die via internet is gekocht? Als je zelf zaken doet dan snap je dat wel.
Dat is nu de arrogantie van de FM en geen idee heeft van klantenbinding.
What makes the boat go faster?

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 11 apr 2015 22:09

Mensen weigeren die iets via het internet gekocht hebben...dan moet je ze allemaal weigeren of niet?
ooit allemaal op een Scalpel

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 11 apr 2015 22:12

Steve schreef:
Ernie C. schreef:Om aan een Canyon te laten sleutelen kun je bij iedere fietsenmaker terecht die verstand van racefietsen heeft.

Als je speciaal om een Canyon aan te schaffen een dure bikefitting moet doen is het prijsvoordeel wel verdwenen.
Klopt inderdaad!
Maar welke fietsenmaker werkt graag aan een fiets die via internet is gekocht?
Als je zelf zaken doet dan snap je dat wel.
Doe zelf wel zaken, maar snap jou juist niet!

Plaats reactie