Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 06 dec 2010 23:53

Gelukkig, kunnen wij vanavond weer normaal slapen ;)

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 07 dec 2010 00:22

Feysie schreef:Wat een joekel van een stuurpen. Ik snap niet goed waarom hij z'n frame geen maatje groter neemt en dan met een wat kortere stuurpen rijdt. Z'n stuurpen kan nu toch nog flink naar beneden (mits andere kopserie)?


Volgens mij moet jij nog flink wat meer prof fietsen bekijken ;)



[img=http://velonews.competitor.com/files/20 ... 60x440.jpg]
FacebookS3RSSite

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 07 dec 2010 11:59

Nu nog een lijstje en een mooi plekje op de muur....



[img=http://www.bartape.nl/picture_library/wcshirt.jpg]
FacebookS3RSSite

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 07 dec 2010 13:48

danny1407 schreef:Nu nog een lijstje en een mooi plekje op de muur....





misschien even strijken ;) maar mooi shirt

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 07 dec 2010 20:12

danny1407 schreef:Bah, ik ben best een beetje flink jaloers :p

En zo te zien aan de opmerking, maurice ook.

;)


klopt!

Wat betreft de fiets van Thor: jammer dat men nu ipv ZIPP op Mavic wielen rijdt, mijn inziens toch een flinke stap terug.
Niets is wat het lijkt..

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 07 dec 2010 21:29

danny1407 schreef:
Feysie schreef:Wat een joekel van een stuurpen. Ik snap niet goed waarom hij z'n frame geen maatje groter neemt en dan met een wat kortere stuurpen rijdt. Z'n stuurpen kan nu toch nog flink naar beneden (mits andere kopserie)?


Volgens mij moet jij nog flink wat meer prof fietsen bekijken ;)



[img=http://velonews.competitor.com/files/20 ... 60x440.jpg]


Euh... ik denk juist dat deze foto een mooie illustratie is van wat ik bedoel. Als ik me niet vergis is deze stuurpen korter dan die van Hushovd en staat de stuurpen dichter op het frame.
Ik snap goed dat sommige profs met zeer lange stuurpennen rijden. Ze moeten nu eenmaal kleine frames nemen om zo diep te zitten. Maar Hushovd kan zeker nog naar beneden op dit frame. Misschien raakt Thor met een maatje groter net niet diep genoeg.
In ieder geval zal hij wel meer kaas gegeten hebben van geometrie dan ik...

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 07 dec 2010 21:34

Vergeet ook niet dat dit de afstelling is in het begin van het seizoen. Er zijn vele profs die gedurende het seizoen naarmate ze meer km's in de benen hebben de positie iets 'verdiepen'.

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 08 dec 2010 19:53

maurice schreef:
danny1407 schreef:Bah, ik ben best een beetje flink jaloers :p

En zo te zien aan de opmerking, maurice ook.

;)


klopt!

Wat betreft de fiets van Thor: jammer dat men nu ipv ZIPP op Mavic wielen rijdt, mijn inziens toch een flinke stap terug.


Het is wat je een stap terug zetten noemt. In een nog niet zover verleden waren Mavic wielen de standaard waar iedereen elk ander wiel mee vergeleek. Veel teams gebruiken nog steeds de mavic wielen voor de klassiekers (lage velgen).
Ook werd Zipp in dat zelfde verleden verguist als zijnde slechte wielen die steeds scheurden e.d..
Laten we eerlijk zijn tegenover elkaar en dan moet je gewoonweg besluiten dat heden ten dage de kwaliteit van veel produkten er op vooruit is gegaan en nog weinig te vergelijken is met "vroeger".

Mavic heeft inderdaad nog weinig sexappeal tov Zipp. Zijn ze daarom slechter? Ik denk het niet. Misschien dat we met z'n allen binnen 2 jaar de Mavic's terug de hemel inprijzen en iedereen terug de switch maakt naar de fransen. Zal natuurlijk ook afhangen wat Garmin-Cervelo uitsteekt de komende periode.

Hoe dan ook ik steek toch Lightweights in mijn R5. :-)

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 08 dec 2010 22:26

Trifox schreef:
maurice schreef:
danny1407 schreef:Bah, ik ben best een beetje flink jaloers :p

En zo te zien aan de opmerking, maurice ook.

;)
Misschien dat we met z'n allen binnen 2 jaar de Mavic's terug de hemel inprijzen en iedereen terug de switch maakt naar de fransen. Zal natuurlijk ook afhangen wat Garmin-Cervelo uitsteekt de komende periode.

Hoe dan ook ik steek toch Lightweights in mijn R5. :-)


Ikke niet hoor, mij zijn Mavic wielen nooit bevallen en ik heb ze echt tot 2x toe geprobeerd.
BTW, jij hebt makkelijk lullen met je LW wielen!
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 08 dec 2010 22:35

Zipp is gewoon aerodynamischer, dus sneller dan Mavic. Evt. scheuren zullen een prof niet deren, met alle materiaal binnen handbereik.

Dit jaar ben ik overigens prima geholpen door de mannen van Mavic toen ik lek reed in de stomende regen tijdens de cyclo sprint classic in Belgie. Ik stond nog geen halve minuut en toen stopte er al een geel autootje voor me. Ze deden alles voor me, en ik mocht schuilen onder de achterklep, waarvoor hulde. :D

Toen ik nieuwe wielen ging kopen later dit jaar, ben ik bijna gezwicht na het ervaren van zoveel verwennerij. :p
Afbeelding

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 10 dec 2010 10:41

maurice schreef:
Trifox schreef:
maurice schreef: Misschien dat we met z'n allen binnen 2 jaar de Mavic's terug de hemel inprijzen en iedereen terug de switch maakt naar de fransen. Zal natuurlijk ook afhangen wat Garmin-Cervelo uitsteekt de komende periode.

Hoe dan ook ik steek toch Lightweights in mijn R5. :-)


Ikke niet hoor, mij zijn Mavic wielen nooit bevallen en ik heb ze echt tot 2x toe geprobeerd.
BTW, jij hebt makkelijk lullen met je LW wielen!


Och, het is wat je lullen noemt. Zeggen dat Mavic een stap terug is voor een profploeg tov Zipp lijkt mij ook niet onderbouwt maar eerder een gevoelskwestie.
Zoals reeds geschreven in een vorige tussenkomst, lijkt het me dat er heden ten dage weinig wielen in het duurdere segment zijn die als slecht kunnen worden bestempeld. Dat ze meestal overpriced zijn laat ik in het midden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 dec 2010 14:04

Lijkt me toch vrij duidelijk dat het een stap terug is. De R-Sys serie is gewoon absurd slecht qua aerodynamica (belangrijkste eigenschap voor een profploeg). De huidige generatie Zipp naven is gewoon goed, terwijl ze bij Mavic nog steeds naven gebruiken waar een lager mist.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie