Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 jan 2021 22:24

@kappa-man; helemaal mee eens!
Wederzijds respect en luisteren naar elkaars argumenten zonder persoonlijk te worden is volgens mij inderdaad de basis van een volwassenen debat.
Helaas zijn de hedendaagse omstandigheden zo idioot dat die basisregels weleens vergeten worden!
En nogmaals; ik ben zelf ook niet onschuldig!
Dank voor je reactie trouwens. En hopelijk sluiten anderen zich aan bij die gedachten :winkthumb:
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 jan 2021 22:26

Nou, bij zo'n heppie hippie sfeertje ben ik weg hoor
(dus grijp je kans :twisted:)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 jan 2021 22:40

Tja. Valt niet mee om de mening van een ander te respecteren he. Bye than!

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 22:46

kappa-man schreef: 12 jan 2021 21:54 Dank voor je reactie, dat waardeer ik.

Ik wil helemaal niet voorbij gaan aan het leed dat vast aan verschillende forum genoten niet voorbij gaat, hetzij materieel, fysiek, emotioneel en/of mentaal. Dat gaat aan mij helaas ook niet voorbij.

Wat ik lastig vind is het constante gebrek aan wederzijds respect in de discussie. Emotie speelt daarin duidelijk een rol.
Als je er voor kiest om je gedachten te delen dan is men sneller geneigd om te luisteren naar de inhoud wanneer dit met respect gebracht wordt.

Maar ik kan het mis hebben.

De noodsituatie waarin we als land/wereld verkeren kent alleen maar verliezers. Laten we elkaar dus met een beetje liefde, respect en vertrouwen tegemoet treden.
Ik verkondig misschien wel wat vaak mijn (ongezouten) mening. Maar ik speel eigenlijk nooit op de persoon op dit forum. En als het al is, is het vooral een weerwoord omdat ik zelf weer eens een respectloze opmerking mag incasseren.

Met alle respect kappa man... ik heb jou meningen en reacties niet echt gezien in dit topic. En dat hoeft ook niet. De ene persoon post de andere persoon lurkt.. maar als lurker kun jij je onmogelijk aangesproken voelen op respectloos gedrag van mijn kant. Want zover ik weet heb ik nog nooit eerder op jou geregeerd. Daarom ben ik op zijn zachts gezegd verbaast als jij vind dat ik geen respect toon.

En voor wat betreft de beleidsmakers... respect moet je verdienen.. ik ervaar dat de politiek respectloos met mij als ondernemer omgaat. En niet met alleen met mij maar met tienduizenden andere ondernemers die letterlijk en figuurlijk kapot gaan. Rutte die deze ondernemers een paar graaistuivers toewerpt.. maar ondertussen zich totaal er niet om bekommert.

In de hele persconferentie van vanavond werd de immense persoonlijke schade die deze ondernemers ondergaan weer voor de zoveelste keer “met zijn alle de schouders eronder” afgedaan. 0,0 perspectief.. 0,0 maatwerk..

Enige idee hoe respectloos dat bij mij als burger en ondernemer overkomt.. dit is gewoon 1 grote dikke middelvinger naar ondernemend Nederland die met de rug tegen de muur staat en ook nog eens met het water aan de lippen.

Ik heb er gelukkig geen last van maar als de financiële strop om je nekt hangt en je niet de kans krijgt om daar aan te ontsnappen dan word het wel heel lastig om nog respect voor de beleidsmakers op te brengen.
Laatst gewijzigd door RVV op 12 jan 2021 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jan 2021 22:50

Ik denk dat die middelvinger die jij richting ondernemend Nederland ervaart net zo dik is als de middelvinger die jij naar de Nederlandse samenleving opsteekt door je "trots" te voelen als je dochter geen mondkapje draagt in een supermarkt. Ga je eerst maar eens aan de regels houden, dan zien we daarna wel hoe lang ze nog nodig zijn.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 22:58

timo2.0 schreef: 12 jan 2021 22:50 Ik denk dat die middelvinger die jij richting ondernemend Nederland ervaart net zo dik is als de middelvinger die jij naar de Nederlandse samenleving opsteekt door je "trots" te voelen als je dochter geen mondkapje draagt in een supermarkt. Ga je eerst maar eens aan de regels houden, dan zien we daarna wel hoe lang ze nog nodig zijn.
:winkthumb:
Kijk heb je weer iemand die op de man moet spelen. Goeie

Ondernemers die financieel kapot gaan vergelijken met mijn dochter. Tsssss

Ik raak niemand met het feit dat ik geen mondkapje wil dragen. NIEMAND...

Regeltjes voor de bühne ..... phfffff
Laatst gewijzigd door RVV op 12 jan 2021 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 jan 2021 23:00

Enzzo schreef: 12 jan 2021 22:40 Tja. Valt niet mee om de mening van een ander te respecteren he. Bye than!
Lange tenen? (ik plaatste een wat cynische opmerking zonder verdere bijbedoelingen. Ga ik niet mijn excuses voor aanbrengen :twisted: )
Meningen respecteren kan best zonder fluwelen handschoentjes hoor. Van dat softe gedoe krijg ik maar jeuk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 jan 2021 23:03

De algemene consensus in dit topic is toch dat mondkapjes en dan met name de wijze waarop die, eerst als niet werkend en vervolgens als verplicht, werden ingevoerd door de regering een flutregel is? Dan kun je ook verwachten dat mensen zich daartegen af gaan zetten.

Ik ben het daar niet mee eens trouwens, ik denk dat ze weldegelijk iets bijdragen maar ik ben wel verbijsterd over de wijze waarop ze van -niet nodig- naar -noodzakelijk- zijn gepromoveerd.
Ik vermoed dat daar juist een groot deel van de recalcitrantie zit!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jan 2021 23:05

RVV schreef: 12 jan 2021 22:58Ik raak niemand met het feit dat ik geen mondkapje wil dragen. NIEMAND...
Fijne hineininterpretierung: je wil vanuit economisch belang die regels niet dus zoek je drogredenen om voor jezelf te bepalen dat de wetenschappers die achter de mondkapjesverplichting staan gek zijn en jij het beter weet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 jan 2021 23:07

53x11 schreef: 12 jan 2021 23:00
Enzzo schreef: 12 jan 2021 22:40 Tja. Valt niet mee om de mening van een ander te respecteren he. Bye than!
Lange tenen? (ik plaatste een wat cynische opmerking zonder verdere bijbedoelingen. Ga ik niet mijn excuses voor aanbrengen :twisted: )
Meningen respecteren kan best zonder fluwelen handschoentjes hoor. Van dat softe gedoe krijg ik maar jeuk.
Sorry, smiley verkeerd geïnterpreteerd en heb zelf een ironie smiley vergeten te plaatsen.

En soft gedoe? Soms moet je toch gewoon weer even de boel sussen? Jij zou dat als collega docent als geen ander moeten weten ;)

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 23:07

Enzzo schreef: 12 jan 2021 23:03 De algemene consensus in dit topic is toch dat mondkapjes en dan met name de wijze waarop die, eerst als niet werkend en vervolgens als verplicht, werden ingevoerd door de regering een flutregel is? Dan kun je ook verwachten dat mensen zich daartegen af gaan zetten.

Ik ben het daar niet mee eens trouwens, ik denk dat ze weldegelijk iets bijdragen maar ik ben wel verbijsterd over de wijze waarop ze van -niet nodig- naar -noodzakelijk- zijn gepromoveerd.
Ik vermoed dat daar juist een groot deel van de recalcitrantie zit!
Als, als ze al zouden werken... dan had men vanaf het begin medisch gecertificeerde mondkapjes moeten aanbevelen. Maar dat mag niet. Hoe logisch ook.

Dat op de site van de Rijksoverheid een “doe het zelf “ uitleg staat van hoe je een mondkapje kunt maken van je oude onderbroek of gele t shirt geeft al aan hoe belachelijk deze regel is.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 23:09

Kijk Timo... hier staan die zogenaamde wetenschappers achter...

Hun advies immers..

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... apje-2.pdf

Gesloten