Wat heb jij voor het laatst gekocht?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Orlok schreef:Na 30.000km:
[img]Voorbladen[/img]
Na 15.000km:
[img]Cassette[/img]
Na 3.000km:
[img]Ketting
ottorongo schreef:Ik ga mijn ketting dan toch maar eens opmeten, ze ligt er intussen al 8500km op.
Dan zal bij jou het voorblad en de cassette de kilometeraantallen aangeven door Orlok niet halen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Niet EOL, maar als je het maximale uit je cassette en kettingbladen wilt halen kun je ze het beste voortijdig vervangen. Ik koop liever wat vaker een nieuwe ketting (€16.50) dan een cassette of kettingblad (€40+).Keezx schreef:Wat voor waardeloze ketting is na 3000 km al EOL?
Je kunt de kettingen met 0.75% slijtage ook prima bewaren voor wanneer je cassettes en kettingbladen behoorlijk ingesleten zijn (zoals bij een eventuele winterfiets). Tegen de 1% slijtage gooi ik ze echt weg.
Overigens is het lastig een aantal kilometers aan een ketting te hangen. Rij je veel door de regen/modder en maak je hem zelden schoon dan zal het veel sneller gaan dan wanneer je bij mooi rijdt en goed onderhoudt. 3.000km lijkt me wel ongeveer gemiddelde.
+1ypuh schreef:Niet EOL, maar als je het maximale uit je cassette en kettingbladen wilt halen kun je ze het beste voortijdig vervangen. Ik koop liever wat vaker een nieuwe ketting (€16.50) dan een cassette of kettingblad (€40+).Keezx schreef:Wat voor waardeloze ketting is na 3000 km al EOL?
Je kunt de kettingen met 0.75% slijtage ook prima bewaren voor wanneer je cassettes en kettingbladen behoorlijk ingesleten zijn (zoals bij een eventuele winterfiets). Tegen de 1% slijtage gooi ik ze echt weg.
Overigens is het lastig een aantal kilometers aan een ketting te hangen. Rij je veel door de regen/modder en maak je hem zelden schoon dan zal het veel sneller gaan dan wanneer je bij mooi rijdt en goed onderhoudt. 3.000km lijkt me wel ongeveer gemiddelde.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
De welbekende uitspraak; Once you go Assos, you never go back.Martin78 schreef:Vandaag toch maar toe gegeven aan de hype die Assos NeoPro s7 heet.
Als cadeau voor mijn contractverlenging, morgen mijn eerste rit met de nieuwe aanwinst
Of ging ie toch anders?..
Ik had nog een oude Assos Uno maar was toe aan een nieuwe Assos....ypuh schreef:De welbekende uitspraak; Once you go Assos, you never go back.Martin78 schreef:Vandaag toch maar toe gegeven aan de hype die Assos NeoPro s7 heet.
Als cadeau voor mijn contractverlenging, morgen mijn eerste rit met de nieuwe aanwinst
Of ging ie toch anders?..