Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9047
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
31 mar 2015 16:52
beni schreef:Goedemiddag,
Weet iemand als de easton ea90 aero geschikt is voor tubeless??? Het is niet de 50mm aero uitvoering maar de aluminium.
Standaard voor draad en vouw banden.
Tubless maken voor eigen risico.
P.s dit is het tube sub forum, kijk effe bij wielen tubless sub forum staat veel in over tubeless maken.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=66235
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
fietsernl
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35
fietsernl
09 apr 2015 14:42
53x11 schreef:Het baanseizoen zit er op, en mijn tubes zijn, na een aantal jaar, aan vervanging toe. Wat is een goed alternatief voor 1e generatie continental supersonic, die er nu om liggen (de huidige serie van continental schijnt niet zo goed te zijn)?
De meest gebruikte tube op de baan zijn de Vittoria Pista Evo CS of de Continental Sonderklasse.
-
53x11
- Forum-lid HC
- Berichten: 9216
- Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38
53x11
09 apr 2015 16:09
fietsernl schreef:53x11 schreef:Het baanseizoen zit er op, en mijn tubes zijn, na een aantal jaar, aan vervanging toe. Wat is een goed alternatief voor 1e generatie continental supersonic, die er nu om liggen (de huidige serie van continental schijnt niet zo goed te zijn)?
De meest gebruikte tube op de baan zijn de Vittoria Pista Evo CS of de Continental Sonderklasse.
Ik bedoelde ook Sonderklasse. Die heb ik nu, ben ik extreem tevreden over, maar loopvlak raakt versleten en de Soderklasse II schijnt veel minder goed te zijn
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
jochenmaas
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09 mar 2014 04:01
jochenmaas
16 apr 2015 23:14
Kan iemand mij uitleggen waarom carbon wielen met tubes beter geschikt zijn voor lange bergafdalingen dan carbon clincher wielen? Want ik neem aan dat de carbon velg bij beide wielen even snel warm wordt.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
ericpeters
16 apr 2015 23:56
Nee de velg wordt niet even snel warm, er komt wel evenveel warmte energie vrij maar die wordt anders verwerkt.
Bij Clincher velgen heb je een opstaande rand welke de band die op druk staat inklemt en tegenhoud (zodat hij naar buiten niet "uitzet") die opstaande rand is relatief dun en heeft weinig massa. Die opstaande rand is tevens de remrand
Bij Tubes is de band boven op de velg geplakt en doordat een tube rond dicht is, hoeft de velg nergens de luchtdruk van de tube tegen te houden (de band doet dat zelf) De remrand zit onder de tube en is onderdeel van het structurele gedeelte van de velg en heeft meestal maar massa dan de opstaande randjes bij clincher velgen.
De hoeveelheid energie die vrijkomt door remmen (wrijvingswarmte van de remblokjes op de remrand) is bij clinchers en tubes nagenoeg hetzelfde. Echter bij clinchers wordt deze energie door een kleinere massa geabsorbeerd en daardoor warmt deze meer op dan bij tubes. Daarbij staat er ook nog van binnenuit druk op die remrand waardoor de gevolgen van het warm worden erger zijn, de velg kan gaan smelten en de druk in de band loopt op, hierdoor kan de velg vervormen en of de band ontploffen. (Ik heb zelf beide binnen 5 minuten meegemaakt in een afdaling).
-
Defected1981
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53
Defected1981
17 apr 2015 04:12
Het eveneens zo dat door de geaccumuleerde warmte de luchtdruk oploopt en het hierboven vermeldde randje waarop je remt vervormt door deze druk. Wat bij tubulars dus niet kan...
-
jochenmaas
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09 mar 2014 04:01
jochenmaas
17 apr 2015 08:46
bedankt.
Heb je bij tubular wielen nooit kans dat de carbon velg gaat smelten bij het afdalen? (tenminste als je niet constant gaat remmen)
-
ericpeters
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
ericpeters
17 apr 2015 11:00
Als je maar zwaar genoeg bent en maar lang genoeg slepend blijft remmen dan krijg je alles kapot.
Bij een Carbon Clincher heb je grote kans dat de remrand gaat vervormen, bij de carbon tubular gaar je remrand delamineren (maar dat is later), en bij Aluminium zullen normaal gesproken de remblokjes zelf als eerste smelten.
Toen mijn carbon clinchers "smolten" waren de remblokjes (BBB voor Carbon) ook al bijna weg en die waren nog nieuw toen ik aan de afdaling begon. Dus zodra het te heet wordt is het snel gedaan met alles.
Het verschilt ook nog eens per merk en type, tegenwoordig zijn er veel Carbon clinchers die het ook heel goed uithouden in de moeilijke afdalingen.
-
bundes
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 09 mei 2006 14:22
bundes
08 mei 2015 19:41
Kan iemand aangeven hoeveel km een conti competition tube ongeveer meegaat? Ik heb t idee dat die dingen best hard slijten.
En iemand suggestie waar ik tube kan laten lijmen in omgeving Eindhoven? Bij Knoops kan ik pas over 2 weken terecht
-
Defected1981
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53
Defected1981
08 mei 2015 19:43
Ik doe er nu reeds 2k mee. Nog geen flats maar gebruik no flats... Vind ze wel goed rijden. Zelf lijmen! Half the fun!
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9047
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
08 mei 2015 20:04
Lijmen is 5 min werk anders met tape ook 5 min werk en direkt rijden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
bundes
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 09 mei 2006 14:22
bundes
09 mei 2015 11:27
Dat is nu juist het probleem, ik kan niet lijmen, daarom vraag ik suggesties waar ik terecht kan