Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 jul 2009 18:11

Ben zojuist even aan het terugbladeren geweest, maar tjonge, wat een lekker topic is dit geworden, zeg. Het wel/niet warm-, sociaal-, menselijk-, of slecht verliezer-zijn van wereldtopsporters... En daar in veelal grove bewoordingen een mening over geven. Zegt dat doorgaans niet iets meer over jezelf, denk je? Wanneer worden wielrenners weer eens op hun sportieve prestaties beoordeeld?

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 28 jul 2009 18:17

Tja, Laurent Jalabert... daar noem je ook iemand ;)

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 jul 2009 18:20

Buzz schreef:Ben zojuist even aan het terugbladeren geweest, maar tjonge, wat een lekker topic is dit geworden, zeg. Het wel/niet warm-, sociaal-, menselijk-, of slecht verliezer-zijn van wereldtopsporters... En daar in veelal grove bewoordingen een mening over geven. Zegt dat doorgaans niet iets meer over jezelf, denk je? Wanneer worden wielrenners weer eens op hun sportieve prestaties beoordeeld?


Ach joh, lekker "kankeren" met een knipoog, zo houden we Lance scherp ;). En wat zegt het over jezelf iemand indirect veroordelen als iemand iemand veroordeelt...., cirkeltje weer rond toch. En zolang het lekker anoniem door gewone stervelingen gebeurt is er toch niets aan het handje toch? Bovendien met een smiley mag je tegenwoordig alles zeggen ;);)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jul 2009 18:20

Buzz schreef:... Wanneer worden wielrenners weer eens op hun sportieve prestaties beoordeeld?



Sport puur bekijken als prestaties, een cijferpagina in de krant (zoals alle regionale sportmanifestaties met kleine lettertjes op maandag in de krant komen), is niet-zeggend en dat kan mij ook niet boeien. Het brengt maatschappelijk ook niet bij, geen verhaal, doodsaai. Elke (wieler)wedstrijd heeft een winnaar, maar daarom is de wedstrijd nog niet interessant, is de winnaar nog niet lovenswaardig... dus ik bedank ervoor om sporters enkel op hun prestaties te beoordelen.

Een voorbeeld: aan zo'n man als Cavendish die hard kan spurten, 6 zeges pakt maar in een interview eigenlijk niet veel te zeggen heeft (buiten z'n stopwoordje "you know") heb ik niets.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 28 jul 2009 18:27

Bekijk het positief:

Zolang er over allerlei karaktereigenschappen gezeurd wordt gaat het tenminste niet over het gebruik van stimuli. Want dat gebeurt er zo gauw het over de prestaties gaat ;) <- smiley!
You should see me go downhill...

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 jul 2009 20:53

C a s r a n schreef:
Buzz schreef:... Wanneer worden wielrenners weer eens op hun sportieve prestaties beoordeeld?



Sport puur bekijken als prestaties, een cijferpagina in de krant (zoals alle regionale sportmanifestaties met kleine lettertjes op maandag in de krant komen), is niet-zeggend en dat kan mij ook niet boeien. Het brengt maatschappelijk ook niet bij, geen verhaal, doodsaai. Elke (wieler)wedstrijd heeft een winnaar, maar daarom is de wedstrijd nog niet interessant, is de winnaar nog niet lovenswaardig... dus ik bedank ervoor om sporters enkel op hun prestaties te beoordelen.

Een voorbeeld: aan zo'n man als Cavendish die hard kan spurten, 6 zeges pakt maar in een interview eigenlijk niet veel te zeggen heeft (buiten z'n stopwoordje "you know") heb ik niets.


Tja, zelf discussieer ik liever over sportieve prestaties. Ook het lezen van wedstrijdverslagen in de media doe ik graag.
Maar ja, ieder z'n meug uiteraard. Hier een paar van die smeuïge voorbeeldjes die jij kennelijk meer apprecieert...
Wat ben ik toch al die jaren naief geweest, maar inderdaad wat een pissebed is die Armstrong, bah, ben er nu ook helemaal klaar mee. Hoop dat Contador hem volgend jaar op een half uur rijdt.
Greg Lemond heeft gelijk: once you cross his line, you cross his line forever. De Texaanse wetten kennelijk, of zoals zijn staatgenoot Bush het mooi zei: "If you'r not with us, you're against us.
En is ene Bart Veldkamp er ook al niet door ene Texaan weggepest?
Kun je nagaan wat een asskisser die Bruyneel is.
Contador wordt gewoon als knecht voor die oude gek ingezet. En dan twittert die bejaarde hem ook nog op negatieve wijze de lucht in.
Bruyneel en Armstrong moeten maar heeeeeeel snel hun eigen teampje beginnen, kan Lance weer de kapitein uithangen...
Tja, twittert Armstrong there’s no i in de ploeg... there’s only me! Hemel wat een texaanse lul zeg, alles draait om deze zakkenwasser! Maar goed, hij is volgend jaar 38, en al aardig versleten, zodat ie op een half uur wordt gereden door Contador!
Als mens presenteert ie zich echt middelmatig, met lelijke trekjes.
En iedereen is bang voor die vent, godver wat zou ik ‘m uitvloeken zeg!

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 28 jul 2009 21:01

Blijkbaar zit het er nog steeds bovenarms op. Contador doet een paar uitspraken in Spanje waar Armstrong al direct op terugtwittert.
Kan inderdaad niet wachten tot de tour van volgend jaar, als er al niets anders op de proppen komt. Bordry van het franse antidopingagentschap heeft alvast zijn twijfels.
Ik denk dan ook dat het gewoon wachten is tot binnen enkele weken en dat er dan wel enkele tegen de lamp zullen lopen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 28 jul 2009 21:02

@Buzz: Moeten we hier echt gaan discussiëren over de manier waarop we discussiëren? Als je het niet leuk vind volg je dit topic toch gewoon niet meer? En ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, als we alleen maar mogen discussiëren op een manier die jij kunt appreciëren wordt het ook zo'n chinees parlement. Nee, zoveel mogelijk vrijheid, en ieder zijn (ongezouten) mening. Als iemand echt de bocht uit vliegt wordt er gemodereerd.
You should see me go downhill...

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 jul 2009 21:14

Zweef schreef:@Buzz: Moeten we hier echt gaan discussiëren over de manier waarop we discussiëren? Als je het niet leuk vind volg je dit topic toch gewoon niet meer? En ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, als we alleen maar mogen discussiëren op een manier die jij kunt appreciëren wordt het ook zo'n chinees parlement. Nee, zoveel mogelijk vrijheid, en ieder zijn (ongezouten) mening. Als iemand echt de bocht uit vliegt wordt er gemodereerd.

Je hebt gelijk, Zweef. Mij hoor je niet meer.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 jul 2009 22:16

Hej, Buzz, je moet deze metaforische cafepraatjes ook niet al te serieus nemen he...., door een beetje te overdrijven wordt het alleen maar wat smeuiger; lees er ook maar een beetje zelfspot in. En aan de andere kant: Livestrong begon met dit gekanker ;)

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 29 jul 2009 00:28

Buzz schreef:
Zweef schreef:@Buzz: Moeten we hier echt gaan discussiëren over de manier waarop we discussiëren? Als je het niet leuk vind volg je dit topic toch gewoon niet meer? En ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, als we alleen maar mogen discussiëren op een manier die jij kunt appreciëren wordt het ook zo'n chinees parlement. Nee, zoveel mogelijk vrijheid, en ieder zijn (ongezouten) mening. Als iemand echt de bocht uit vliegt wordt er gemodereerd.

Je hebt gelijk, Zweef. Mij hoor je niet meer.

Ik hoef niet perse gelijk te hebben hoor, ik zou het alleen jammer vinden als je de lol er niet meer van inziet omdat je het niet meer kan relativeren.
You should see me go downhill...

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 29 jul 2009 00:37

Auke schreef:En aan de andere kant: Livestrong begon met dit gekanker ;)


Je kan hier dan wel een knipoog achter zetten maar vindt de opmerking behoorlijk ongepast om het zachtjes uit te drukken.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie