Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

IBAN
Forum-lid

IBAN 23 mar 2011 11:09

ik weet niet of deze al gepost is, anders nog maar een keertje

die kop van Smeets, geweldig.

klik

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 mar 2011 11:31

superrose schreef:
Daniel1975 schreef:2voudig Frans kampioen zegt momenteel ook niet echt alles. Het niveau in Fr is wel eens hoger geweest.

ja man! zelfs wij komen nog mee in Frankrijk

De afgelopen Tour wonnen de Fransen vijf etappes, de afgelopen Giro twee, de afgelopen Vuelta eentje, de afgelopen Parijs-Nice drie (het jaar ervoor twee), enz. Die Franse renners vermaken zich wel en het Franse publiek ook.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 mar 2011 12:05

Wie was de laatse Franse renner die een grote ronde won?
Wie was de laatse Franse renner die een grote klassieker won?

Het Franse wielrennen is net niet helemaal de supertop. Maar dat geldt wel voor meer landen (Nederland incluis).

Maar eigenlijk is dit het brand-Smeets-tot-op-de-grond-af topic en voor anderen het-grote-Smeets-adoreer-topic.

Back on-topic dus, zou ik zo zeggen. Hoe zal Mart gaan schitteren tijdens de ronde met zijn epische teksten over het Vlaamsche vlakke land en de echte Flandriens die in het vroege voorjaar uit hun kot komen om over kassei hellingen te denderen.
Live fast; die young. mijn blog

eelcoz

eelcoz 23 mar 2011 12:13

Trouwens, weet iemand of Mart ooit zelf op een racefiets heeft gezeten? De laatste jaren duidelijk niet, gezien z'n 'omvang'.:D

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 23 mar 2011 12:22

eelcoz schreef:Trouwens, weet iemand of Mart ooit zelf op een racefiets heeft gezeten? De laatste jaren duidelijk niet, gezien z'n 'omvang'.:D

Z'n vragen aan Maarten Ducrot over de verzetten die de mannen rijden zijn ook altijd een beetje aandoenlijk; Maarten kan waarschijnlijk iedere combinatie van 2 getallen noemen en Mart zal zeggen:"Zo 24-95, dat doet me denken aan..." Waarop een verhaal uit de late prehistorie van het wielrennen volgt.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 mar 2011 12:23

Hij is basketballer geweest op redelijk hoog niveau en is daarna sportverslaggever geworden. Volgens mij heeft ie nooit gekoerst. Zelfs het bezit van een sportieve fiets kan ik me bij de man niet voorstellen.
Live fast; die young. mijn blog

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 mar 2011 12:25

Zal dan wel een frame zijn met zo'n dubbele bovenbuis.

Afbeelding

eelcoz

eelcoz 23 mar 2011 12:33

Ik ben op de hoogte van z'n basketbalcarriere, maar volgens mij heeft hij daarna vrijwel niets meer gedaan. Daar spreek ik verder geen oordeel over uit, maar het is toch wel een pre (heerlijk sollicitatiewoord:D) wanneer je als wielerverslaggever af en toe eens op een racefiets klimt (of dat in het verleden gedaan hebt). Verder niets dan lof voor ome Mart, de Lodewijk XIV van onze tijd.;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 mar 2011 12:48

rob74 schreef:Wie was de laatse Franse renner die een grote ronde won?
Wie was de laatse Franse renner die een grote klassieker won?

Het Franse wielrennen is net niet helemaal de supertop. Maar dat geldt wel voor meer landen (Nederland incluis).

Precies, heb je gezien waar ik op reageerde? Op de bewering dat "wij" zelfs meekunnen in Frankrijk.

(overigens: Frédéric Guesdon in 2006)

Smeets heeft zich ooit (eind jaren zeventig, begin jaren tachtig?) eens op een reservefiets van de Raleigh ploeg in het TdF peloton begeven, telt dat? ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

niklas2
Forum-lid

niklas2 23 mar 2011 16:00

Ik ben zo'n 25 jaar geleden (opa vertelt....) ooit eens een stukje met Mart Smeets opgereden op de racefiets ergens in de buurt van Langbroek. Fiets + Mart waren toen overigens een stuk lichter dan Mart - fiets nu....
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

daanilio
Forum-lid

daanilio 24 mar 2011 23:35

IBAN schreef:ik weet niet of deze al gepost is, anders nog maar een keertje

die kop van Smeets, geweldig.

klik

Als je in het woordenboek narcisme/narcist opzoekt zou je Mart zijn foto daar best eens kunnen vinden.
Soms vind ik hem goed maar af en toe heb ik plaatsvervangende schaamte.
Ach....over iedereen valt wel iets negatiefs te zeggen. Misschien zullen we hem nog missen als hij stopt....wie weet!

a3
Forum-lid

Gebruikersavatar a3 24 mar 2011 23:50

Niklas2 schreef:Ik ben zo'n 25 jaar geleden (opa vertelt....) ooit eens een stukje met Mart Smeets opgereden op de racefiets ergens in de buurt van Langbroek. Fiets + Mart waren toen overigens een stuk lichter dan Mart - fiets nu....

Ah, Langbroek...

Mooi dorpje dichtbij! :)

Plaats reactie