Geplaatst: 10 apr 2008 17:36
zo, nieuwe seizoen komt er weer bijna aan heb alweer enkele testritjes op wedstrijdfiets gedaan incl het nodige finetunen.
Aangezien de fietspositie in aerohouding identiek is aan die van de trainingsfiets is er voor mij weinig noodzaak om regelmatig te trainen op de wedstrijdfiets. en wil dus mogelijk wat duurder spul in de wedstrijdfiets steken:
-Cobra Wing ipv T2 Wing basebar (puur voor de looks)
-Ceramic bearings ipv standaard DA lagercups (scheelt dat veel?)
-2x Bontrager SpeedBottle ipv standaard bidons/houders
-KMC X10SL ipv X10-93
Verder twijfel ik nog steeds om een DISC aan te schaffen; heb nu 2x HED. 3 erin zitten. vraag me af of ik behalve geluidswinst (is het oo kwel waard) er veel van zal merken. Het zou dan waarschijnlijk om een Corima gaan, met tubes uiteraard
huidige config:
frame: Giant TCR ONCE ltd M
fork: Giant bladed Carbon
BB bearings: Shimano Dura-Ace 7800
crankset: Shimano Dura-Ace FC-7800, 7700 54T / FSA 44T
RD: Shimano Dura-Ace RD-7800-SS
FD: Shimano Dura-Ace FD-7700
cassette: Shimano Ultegra CS-6500 21-12T 9v
chain: KMC X10-93
brakes: tektro R725TT
brake levers: Profile Design QS-2
shifters: Shimano Dura-Ace SL-BS78
stem: Karbona KRX-15 110mm OS
basebar: Profile Design T2 Wing OS
aerobars: Profile Design T2 Cobra OS
barwarp: 1/5 Profile Design Bar Wrap
seatpost: Pro XL
saddle: Profile Design Tri-Stryke
pedals: Time RXE
wheels: HED. 3
Tubes: Vittoria Corsa CX evo
quick releases: Lite Axle
bottlecages: 2x Xtreme carbon look
aheadset: Richey WCS Logic 1"
(oude) foto:
-voorrem is bijgesteld (raakte de kabels bij het remmen, is nu verholpen)
-stuur bijgesteld (nu de aerobars horizontaal)
-stuurlint: zwart ipv geel en weer minder
-achterste rem moet nog worden aan gepast; wordt weer standaard gemonteerd of vervangen door een standaard pivot
-zadel iets lager en horizontaler
-zadel-armpad verschil is -16cm
Wat vinden jullie? wat zouden jullie vervangen? Ander zadel is btw geen optie ik zit nl behoorlijk ver naar voren en dat is bij deze gelukkig wel comfortabel
Aangezien de fietspositie in aerohouding identiek is aan die van de trainingsfiets is er voor mij weinig noodzaak om regelmatig te trainen op de wedstrijdfiets. en wil dus mogelijk wat duurder spul in de wedstrijdfiets steken:
-Cobra Wing ipv T2 Wing basebar (puur voor de looks)
-Ceramic bearings ipv standaard DA lagercups (scheelt dat veel?)
-2x Bontrager SpeedBottle ipv standaard bidons/houders
-KMC X10SL ipv X10-93
Verder twijfel ik nog steeds om een DISC aan te schaffen; heb nu 2x HED. 3 erin zitten. vraag me af of ik behalve geluidswinst (is het oo kwel waard) er veel van zal merken. Het zou dan waarschijnlijk om een Corima gaan, met tubes uiteraard
huidige config:
frame: Giant TCR ONCE ltd M
fork: Giant bladed Carbon
BB bearings: Shimano Dura-Ace 7800
crankset: Shimano Dura-Ace FC-7800, 7700 54T / FSA 44T
RD: Shimano Dura-Ace RD-7800-SS
FD: Shimano Dura-Ace FD-7700
cassette: Shimano Ultegra CS-6500 21-12T 9v
chain: KMC X10-93
brakes: tektro R725TT
brake levers: Profile Design QS-2
shifters: Shimano Dura-Ace SL-BS78
stem: Karbona KRX-15 110mm OS
basebar: Profile Design T2 Wing OS
aerobars: Profile Design T2 Cobra OS
barwarp: 1/5 Profile Design Bar Wrap
seatpost: Pro XL
saddle: Profile Design Tri-Stryke
pedals: Time RXE
wheels: HED. 3
Tubes: Vittoria Corsa CX evo
quick releases: Lite Axle
bottlecages: 2x Xtreme carbon look
aheadset: Richey WCS Logic 1"
(oude) foto:
-voorrem is bijgesteld (raakte de kabels bij het remmen, is nu verholpen)
-stuur bijgesteld (nu de aerobars horizontaal)
-stuurlint: zwart ipv geel en weer minder
-achterste rem moet nog worden aan gepast; wordt weer standaard gemonteerd of vervangen door een standaard pivot
-zadel iets lager en horizontaler
-zadel-armpad verschil is -16cm
Wat vinden jullie? wat zouden jullie vervangen? Ander zadel is btw geen optie ik zit nl behoorlijk ver naar voren en dat is bij deze gelukkig wel comfortabel