Lightweights
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Geweldig zo fout dat ik ze mooi vind!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Ik vind het niet lelijk, er is echter een reden dat ik kies voor zwarte velgen...
Zijn er naast die Cippolini's van die Italiaanse ploeg überhaupt nog LW's in het profpeloton of is de hype inmiddels wel zo'n beetje over? In de tour zie ik ze volgens mij niet meer.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wat de profs betreft kan het natuurlijk ook komen doordat die wielen tien-, vijftien jaar geleden baanbrekend waren en de concurrentie inmiddels een behoorlijke inhaalslag heeft gemaakt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13772
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat denk ik ook er zijn nu meer fabrikanten die in de buurt komen.
Al vind ik het nog steeds de mooiste wielen en als je het gedl hebt waarom niet.
Al vind ik het nog steeds de mooiste wielen en als je het gedl hebt waarom niet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Denk dat er qua prijs/kwaliteit verhouding heel veel bij in de buurt komt (of er gewoon aan voorbij gaat) maar alles wat getracht heeft om het concept te benaderen is alweer failliet of kan amper uitgeleverd wordt..
Concept is nog steeds onverslaanbaar maar in het huidige peloton waar aardig wat schade wordt gereden is het niet echt het juiste concept (veel te arbeidsintensief en in china niet te kopieren.
Concept is nog steeds onverslaanbaar maar in het huidige peloton waar aardig wat schade wordt gereden is het niet echt het juiste concept (veel te arbeidsintensief en in china niet te kopieren.
Over mijn "waarom niet" schreef ik vijf jaar geleden het volgende...wasbeer2006 schreef:Dat denk ik ook er zijn nu meer fabrikanten die in de buurt komen.
Al vind ik het nog steeds de mooiste wielen en als je het gedl hebt waarom niet.
Die windgevoeligheid bleef mij parten spelen. Voor wedstrijden wellicht geen probleem maar rondjes Haarlemmermeer en andere ritten waar de wind vrij spel hebben vond ik een drama. Ik wil ontspannen fietsen en niet voortdurend m'n stuur strak vasthouden en de grillen van de wind op m'n voorwiel corrigeren. Niet alleen de hoogte van de velg speelde daarin een rol, de flensen van de naven en de de dikke spaken vangen ook veel wind. Uiteindelijk heb ik ze na de zomer van 2008 verkocht. Toevallig lees ik vandaag op weightweenies een aardig artikel van iemand die zijn ruime ervaring met verschillende wielen heeft beschreven en zijn mening over LW's komt aardig overeen...Ik heb de LW's de hele zomer gebruikt waarvan zes weken in Frankrijk en het WOW effect duurde ongeveer een week en was vooral visueel. Sneller optrekken na een bocht of sneller klimmen. Ik merk er weinig van. Op het totale gewicht van fiets + fietser is het verschil waarschijnlijk te klein. Eerder gebruikte ik een handgebouwd setje Corima Aero - 28 stuks Sapim race voor en achter - DuraAce naven. Op dit moment fiets ik met Open Pro - 32 Sapim Race - Campa Record rond want LW's en Hollandse polderwind is een drama. De LW's gaan weer naar de crossfiets denk ik, of blijven staan tot ik weer naar Frankrijk ga.
http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=90184" onclick="window.open(this.href);return false;Good: Very light, spin up fast, excellent road feel, stiff but not uncomfortable, sexy looking, great sound, hold speed reasonably well, not the best braking surface for modulation, more grippy surface is good for stops (depends on pads), only wheel that gets comments.
Bad: expensive, if you break a spoke or rim you are up the creek for a while, crap bearings and freehub for the money, seem to catch gusty cross winds and effects handling, sound and feel made me nervous to ride over RR crossings or gravel roads-irrational?, good customer service in Europe but sketchy history of support in US. I wish LW would update the rim shape to address aerodynamics and handling in wind instead of resting on the laurels of a rather old design.
Verdict: If only the best will suffice and you have a back up pair of low profile wheels for crap weather, this is your wheelset.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Tja, als je dt naven slecht vindt lopen (degene die de review schreef had niet eens door dat de voornaaf helemaal niet van dt komt)...zou zo snel met uitzondering van campa geen betere naven kunnen bedenken. Voor de tegens kan iets worden gezegd alhoewel ik al heel veel hoge wielen heb gereden en Lightweight springt er qua windgevoeligheid ook redelijk positief uit.
Echte minpunten zijn aerodynomica en passing maar zoals de tester al schreef als je de verreweg de beste wielen op de markt wilt is dit de wielset die je moet hebben maar je moet ze wel met verstand gebruiken en er minimaal een paar alterenatieve wielset naast hebben (en de juiste fiets want enkel een frame dat aansluit bij de eigenschappen van de wielen zal de set eer aandoen)
Echte minpunten zijn aerodynomica en passing maar zoals de tester al schreef als je de verreweg de beste wielen op de markt wilt is dit de wielset die je moet hebben maar je moet ze wel met verstand gebruiken en er minimaal een paar alterenatieve wielset naast hebben (en de juiste fiets want enkel een frame dat aansluit bij de eigenschappen van de wielen zal de set eer aandoen)