Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 nov 2006 09:58

Als ik jouw waardes invul op Wrenchscience kom ik op center-to-center: 62 cm of center-to-top: 64 cm

De Pina en de CR1 zijn compleet andere frames!

Grote frames hebben nu eenmaal de eigenschap iets minder stijf te zijn en daarom zou ik voor de CR1 gaan. De CR1 is namelijk in beginsel een stuk stijver dan de Pina. Je hebt dan denk ik de XXL versie nodig, maar daar kan Sharkman je meer over vertellen (moet je hem anders maar even mailen).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39587
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 nov 2006 10:55

Stijfheid is voor de meeste wielertoeristen nog steeds geen issue. Leuke getalletjes, maar verder zijn er weinig die het echt voelen.
Ik zou persoonlijk denk ik ook de CR1 nemen. Is kwalitatief denk ik de mooiere, lichtere fiets.
Less is bore

slowfred
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2006 21:29

slowfred 29 nov 2006 19:56

bedankt jongens voor de info,zoals julie al zeggen de cr1 is een prachtfiets,maar met dit laag gewicht van het frame,speelt dan mijn gewicht van 88 kg dan geen rol denk ik dan! ik heb al eens gemaild naar scharkman,en een cr1 leveren is geen probleem,het is enkel de afstand van mijn woonplaats omgeving hulst,en utrecht dat me nog wat dwars zit,ikzelf zou opteren voor een komplete fiets te laten monteren bij scharkman,het is natuurlijk later als er iets aan is dat je bij je plaatselijke fm moet gaan mouwvegen om hem hersteld te krijgen, maar als je veel goedkoper kunt gesteld geraken bij scharkman,wat doe je dan.......twijfel; twijfel ????
fg

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 nov 2006 20:08

Dat gewicht kan die CR1 makkelijk aan, ik dacht dat Scott tot 100 kg garandeerde (ik kan het mis hebben).
Een goede FM doet niet moeilijk als niet bij hem de fiets hebt gekocht. Als je bij Sharkman een fiets bestelt weet je i.i.g. dat hij met veel liefde en zeer veel expertise wordt gebouwd, i.t.t. tot veel fietsenmakers die maar wat aanklooien. Bijkomend voordeel is dat je zelf de complete fiets kunt samenstellen. Wat ook een pluspunt is, is dat je de juiste maat koopt! Niet alleen het frame maar ook de stuurpen, stuur, cranklengte, etc, etc.
Als je het moeilijk vindt later bij je plaatselijke FM aan te kloppen dan ga je toch gewoon naar een andere en zeg je dat je verhuisd bent ofzo. "Hallo ik ben nieuw in dit dorp en ik heb een hele mooie CR1 die ff nagekeken moet worden"

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 29 nov 2006 21:18

Helemaal eens met Havana, kies voor de optie Sharkman. Ik ken hem niet persoonlijk, maar zijn ervaring, kennis en kunde is doorspekt in al zijn posts.
Daarnaast lees je veel goede verhalen over de service die hij kan leveren! Het lijkt mij een no-brainer! Aankloppen bij je lokale fm lijkt me ook niet zo'n groot probleem. Eerst ff paar keer praatje gaan maken daar en dan leer je die gasten daar ook een beetje kennen en dan is het geen probleem je bike daar te brengen voor het onderhoud!
You can never be too Specialized

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 29 nov 2006 22:49

@ slow fred, ben zelf ook vrij lang 1.93 en ook lange benen. ik heb sinds een tijdje een pina f4:13 in mijn bezit. en hij bevalt uitstekend. het is een 59cm. en gekocht bij de wel bekende winkel uit zierikzee. ik kom zelf uit axel dus als ik goed begrijp wonen we vlak bij elkaar.
gr peter.

slowfred
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2006 21:29

slowfred 01 dec 2006 17:25

hoi peter,hoe hoog zit je dan gemeten center bracket tot top zadel wel evenwjdig gemeten met zadelpen,ikzelf zit 86.5 cm hoog,en hoe lang is je stuurpen,twijfel nog altijd, cr1 pina paris carbon,of f4;13  budget 3.500 euro
thanks slow fred
fg

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 01 dec 2006 19:33

heb het net even gemeten en ik zit ook precies op 86.5 cm ( centre bracket en top zadel evenwijdig aan de zitbuis gemeten) stuurpen is 110mm lang en stuur staat op de laagste stand zonder spacers. mijn fiets is wel afgesteld op de triathlon houding. maar ook met de handen op het stuur of in de beugels fiets en zit hij gewoon perfect voor mij. heb hem eerst naar mijn maten in de winkel laten afstellen en daarna zelf tijdens het rijden de puntjes op de i gezet.
en ff off topic ik ben wel nieuwschierig naar waar je vandaan komt aangezien we vlak bij elkaar uit de buurt komen.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 01 dec 2006 19:43

Ik ruik een glanzend-rode nieuwe Pinarello aankomen over een +/- maand (niet de mijne overigens)

slowfred
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2006 21:29

slowfred 02 dec 2006 19:12

hoi peter ,heb een mail gestuurd,maar kreeg een foutmelding,heb het toch enkele keren doorgestuurd laat iets weten freddy
fg

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 02 dec 2006 19:16

hmmm das gek mijn mail adres staat toch juist vermeld in mijn profiel.
maar probeer het maar eens op: pdehullu@zeelandnet.nl of toch pdehullu@hotmail.com

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6359
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 dec 2006 22:26

Hoi,
Ik kreeg vandaag van de Sint een mooi nieuw zadel kado.......
Nu maar hopen dat de Kerstman een Campagnolo 2007 Crank kan kopen ...nu zijn er alleen nog maar complete groepen te krijgen.......
 

 
Greetz Rene..
P.S. Veel Zeeuwen die op Pinarello rijden ...doet me deugt.....
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie