Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Flipmoehoe
Forum-lid

Flipmoehoe 29 mei 2017 09:16

Bericht doen aan mio op Facebook, is het meestal binnen 24 uur geregeld. Had zelf een 2de handse met hetzelfde probleem. Berichtje gedaan en met een paar uur was het gekoppeld aan mijn eigen account.

Wat wel kan is je mio aan de pc hangen, en via de "verwisselbare harde schijf, geloof mio_data" je routes handmatig op en van het toestel halen. Maar dat geniet niet mijn voorkeur ;)

Broem
Forum-lid

Broem 03 jun 2017 13:59

Ik heb Mio 305 (wat ouder type) |Software up to date. Als ik een GPX file op mijn MIO zet bestaat die vaak uit 2 delen. De heenweg (A) en terugweg (B) Rustpunt (Waypoint) is het midden. Indien ik de GPX file download krijg ik op mijn MIO alleen maar de heenweg (A) aangeboden. Mijn fietsmaat heeft een nieuwer type en hij krijgt zowel A als B aangeboden als hij op tracks de file aantikt. Snap daar niks van. Kan toch niet aan het type liggen! Iemand enig idee wat ik fout doe? Het gaan gereden routes van een fietsclub uit de buurt. Er staan ook hele rondes op en dat is uiteraard geen probleem.

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 03 jun 2017 14:00

Heen en terug in een aparte gpx!
Marco :)

Broem
Forum-lid

Broem 03 jun 2017 14:03

Zou je zeggen. Het is echter 1 GPX file die bestaat uit een A en B route (netjes zien op de map indien je de route bekijkt) Ik krijg met geen mogelijkheid de B route te zien. Fietsmaat doet precies hetzelfde en bij hem komt er netjes de A en B route in beeld.

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 03 jun 2017 16:52

Ik ben niet anders gewend dat alle software van GPS Tuner die door Teasi, Mio en Bryton gebruikt wordt niet meer dan 1 route of track per GPX bestand mag bevatten. Bij lange ritten elke route in een apart bestand en dan snappen deze toestellen dat perfect.

Echter, mogelijk is dit veranderd in nieuwere software versies, dus dan is de vraag, hebben jullie dezelfde software versie in de Mio zitten? Als jij een oude software versie hebt en hij een nieuwere, dan zit daar het verschil.

En of er zit verschil hoe en door wat voor programma de routes in het GPX bestand zijn gestopt (er bestaan ook nog GPX 1.0 en GPX 1.1 versies om het makkelijk te maken).
Marco :)

Broem
Forum-lid

Broem 04 jun 2017 16:45

Thanx. Bij het synchroniseren krijg ik steeds de melding dat mijn software up to date is en hij ook. Mogelijk zit het 'm in de firmware maar kan me dat niet voorstellen. Ik kopieer hetzelfde bestand van dezelfde site maar hij kan kiezen uit en A en B en ikke niet...kan het niet uitstaan. Ik zie iets over het hoofd maat waaaattttttt

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 29 jun 2017 16:23

Hallo,

ik heb vanmiddag voor het eerst mijn Mio op de nieuwe racefiets gebruikt. De hartslag heeft hij zo gevonden maar de cadans blijft een moeilijk item. Ben naar mijn fietsverkoper gegaan hij heeft er een nieuwe batterij ingedaan en hoj deed het welgeteld 10 minuten.

Hij kan nu de sensor helemaal niet meer vinden. Ik kan het pedaal draaien tot dat ik een ons weeg maar hij vind hem niet.

Wat kan het zijn?
Ghost Nivolet 6LC

Rootland
Forum-lid

Rootland 29 jun 2017 18:10

Weet je zeker dat het magneetje van de cadans sensor dicht genoeg bij de ontvanger staat en dat de ontvanger goed vast zit? Bij mijn Sigma verloor ik ook vaak de cadans en dit bleek achteraf te komen doordat ik de sensor niet vast genoeg had zitten waardoor soms de maximale afstand tussen sensor en magneet te groot werd. Ook merk ik dat op hobbelig terrein (bijvoorbeeld een klinkerweg) de sensors soms minimaal verschuiven wat het signaal verstoord.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 29 jun 2017 22:34

Ik ga er morgen nog een keer naar kijken. Misschien is er idd. iets verschoven of losgeraakt.
Ghost Nivolet 6LC

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 30 jun 2017 22:41

He he hij doet het weer. Nu moet ik alleen tijdens de rit zien wat mijn trapfrequentie is. Daar moet ik nog even aan puzzelen om dat op het scherm te krijgen.

Btw. ik zit niet op FB.
Ghost Nivolet 6LC

Helen
Forum-lid

Helen 02 jul 2017 13:17

Met je cadanssensor kan ik je op afstand niet helpen. Als het je niet lukt om met de gebruiksaanwijzing de cadans in beeld te krijgen, dan kan ik je daarmee wel helpen. Je laatste berichtje is een paar dagen oud, dus ik hoop dat het je gelukt is en dat je al een paar ritten met je mooie nieuwe fiets hebt kunnen maken. Als het je niet gelukt is, stuur dan even een pb.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 03 jul 2017 20:07

Hoi mensen.

De Mio heeft de ritme detectie gevonden alleen als ik trap geeft hij het ritme nog steeds niet aan. Wel de snelheid via de sensor en GPS en mijn hartslag.

Ach ja dan maar geen cadans hoef ik mij daar niet meer druk om te maken. Ga ik weer ouderwets tellen zoals in begin.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie