Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 apr 2016 13:22

Dat mag toch geen nieuws meer zijn...

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 17 apr 2016 14:02

havana schreef:Dat mag toch geen nieuws meer zijn...
Maar kan niet genoeg worden herhaald...

Lekker fietsen!
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2015 15:20
Locatie: Noord-Holland

Lekker fietsen! 17 apr 2016 14:28

Nee, het is (helaas) geen nieuws.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of dit altijd 'anderen' zijn, of dat de forum bezoekers zich hier ook schuldig aan maken. Er zijn nu 39.320 forumleden, dus dat zou een aanzienlijke groep zijn die zich aan dergelijke praktijken niet schuldig maakt, toch? Mijn aanname is ook dat van de forumleden best wel een aantal ook met een fietsclubje rijden, en als die zich als voorbeeld gedragen, dan heeft dat misschien wel een positieve uitwerking op de 'anderen'.
Heerlijk! Weer een dag lekker gefietst :)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 17 apr 2016 14:53

Ik wandel s middags op mijn werk altijd een rondje, er zijn collega's (zag ik vrijdag) die de schillen in de onderkant van de bomen gooien, voor de lol. En dat zijn mensen die zondag netjes in de kerk zitten.

Ik moet zeggen, een bananschil in de struikjes gooien vind ik niet raar, gratis compost. Binnen een week is de schil zo bruin als de aarde.
Afbeelding

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 17 apr 2016 15:41

Het verteren van een bananenschil duurt één tot twee jaar (!). Meenemen dus en niet in de natuur smijten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 apr 2016 16:12

Je kunt ook roomser dan de paus zijn hé. Met een bananenschil heb ik geen moeite. Wel met verpakkingen van sportvoeding enz.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 apr 2016 17:02

knutmo schreef:Het verteren van een bananenschil duurt één tot twee jaar (!). Meenemen dus en niet in de natuur smijten.
Kijk eens in de herfst net voor de bladeren vallen hoeveel blad er nog van het vorige jaar ligt. Dan heb ik het nog niet eens over takken of bast, dat doet er jaren en nog eens jaren over om te verteren. Dat het dus één tot twee jaar duurt voor die bananenschil verteerd is hoeft echt geen probleem te zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 apr 2016 17:15

Eén bananenschil is op zich het probleem niet, maar als honderden toerrijders er allemaal tegelijk gaan weggooien is dat toch nog net iets anders...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 17 apr 2016 20:02

Lekker fietsen! schreef:Nee, het is (helaas) geen nieuws.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of dit altijd 'anderen' zijn, of dat de forum bezoekers zich hier ook schuldig aan maken. Er zijn nu 39.320 forumleden, dus dat zou een aanzienlijke groep zijn die zich aan dergelijke praktijken niet schuldig maakt, toch? Mijn aanname is ook dat van de forumleden best wel een aantal ook met een fietsclubje rijden, en als die zich als voorbeeld gedragen, dan heeft dat misschien wel een positieve uitwerking op de 'anderen'.
Ik ben bang dat een aanzienlijk deel in een groep zich ook wat minder netjes gedraagt maar het niet zo snel zal toegeven. Ik rij als ik in een groep rij ook wat sneller door rood (zeker als het groepje dat doet) dan wanneer ik alleen rijd. (rij overigens zeer zelden in een groep, o.a. juist vanwege het kudde gedrag). Dingen weggooien vind ik not done. Ik neem dan ook geen banaan mee trouwens, en papiertjes van sportvoeding gaan gewoon in m'n tas. Of ik stop ergens waar gewoon een prullenbak is om daar even snel wat te eten.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 17 apr 2016 20:32

Ik rijd heel vaak door rood, zo,n verlaten kruispunt met gescheiden fietspad, goed uitkijken en doorrijden maar hoor, zo lang ik de situatie kan overzien en er geen reden is om te stoppen dan rijd ik gewoon door. Over het algemeen gooi ik (buiten organisch materiaal) nooit iets weg. Ik bewaar álles! :-D. Een ander in de weg zitten vind ik wel asociaal, dus idd niet op de weg gaan staan als je met een groepje bent.

Moet wel bekennen dat ik tijdens mijn eerste vriendengroep ritje (in Limburg) een leeg gelletje zo maar weg heb gesmeten Dat is écht out of character voor mij. Ben ik ook zo,n apenrots aapje, blijkbaar wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 apr 2016 20:35

Ik rijd wel eens door rood, maar wel alleen maar als er verder geen verkeer is, maar dan ook niks. En ook doe ik het niet als er kinderen bij zijn vanwege het slechte voorbeeld.
Als ik met andere mensen mee fiets die door rood rijden hebben ze toch pech want dan moeten ze alsnog wachten; op mij.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 17 apr 2016 20:36

Netjes gestopte kinderen zijn idd een hele goede reden om wél te stoppen.
Afbeelding

Plaats reactie