Philippos schreef: ↑02 jun 2019 23:47Waarom zoveel gewicht achterop door de ortlieb type tassen, nu is het mooi verdeeld. En een Lauf gaat niet goed samen met lowriders
Met 4 Ortlieb tassen kun je het gewicht perfect verdelen, bovendien is de fiets stabieler door een lager zwaartepunt.
Maar als je absoluut met de billen en knieên tegen tassen wil schuren is bikepacking een aanrader.
Wind Cycleworks
-
- Forum-lid
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Ik had nog geen kilometer op de WiND45 gereden of hij was al onherstelbaar beschadigd (dacht ik) toen ik in München aankwam .
Bovenstaande foto is alweer van na de reparatie; alleen de lakschade is nog getuige van mijn wanhoop toen ik door een buts in de buis de zadelpen er niet meer in kreeg. (had een foto van de buts moeten maken, maar ja, stress )
Volledig verhaal van de Imperator hier. Ondanks dat ik er aan de start nog geen kilometer op had gefietst geen mechanische, elektronische of afstel problemen gehad; enkel twee lekke banden.
Bart: topfiets!
O nee! Iets te hardhandig vervoerd? Misschien volgende keer een stuk oude zadelpen erin.
Gelukkig toch nog kunnen repareren. Dat is dan meteen een van de voordelen van staal (en het feit dat ik op die plek niet de ondergrens opzoek qua wanddikte).
Technisch verder geen groot probleem (zolang de zadelpen netjes gemonteerd kan worden). Beetje vettig houden of kijken of je een lakstift oid in die kleur kan bestellen op het bij te werken (voordeel van RAL kleuren). Een dergelijke fiets krijgt natuurlijk wel karakter van dit soort gebruikssporen, maar dat hoeft niet persee al VOOR het eigenlijke gebruik
(Voor de meelezers: het gaat hier dus om schade opgelopen tijdens het transport van de (deels gedemonteerde) fiets en dus niet door 'normaal' gebruik.)
Leuk verslag van de Rando Imperator en mooi om te horen dat de fiets het goed heeft gedaan! Ik denk dat je alle tegenslag wel hebt gehad en dat Parijs-Brest-Parijs nu een eitje wordt
Gelukkig toch nog kunnen repareren. Dat is dan meteen een van de voordelen van staal (en het feit dat ik op die plek niet de ondergrens opzoek qua wanddikte).
Technisch verder geen groot probleem (zolang de zadelpen netjes gemonteerd kan worden). Beetje vettig houden of kijken of je een lakstift oid in die kleur kan bestellen op het bij te werken (voordeel van RAL kleuren). Een dergelijke fiets krijgt natuurlijk wel karakter van dit soort gebruikssporen, maar dat hoeft niet persee al VOOR het eigenlijke gebruik
(Voor de meelezers: het gaat hier dus om schade opgelopen tijdens het transport van de (deels gedemonteerde) fiets en dus niet door 'normaal' gebruik.)
Leuk verslag van de Rando Imperator en mooi om te horen dat de fiets het goed heeft gedaan! Ik denk dat je alle tegenslag wel hebt gehad en dat Parijs-Brest-Parijs nu een eitje wordt
Het is helemaal niet ingewikkeld, hoor!Philippos schreef: ↑02 jun 2019 23:47Waarom zoveel gewicht achterop door de ortlieb type tassen, nu is het mooi verdeeld. En een Lauf gaat niet goed samen met lowriders
Ik ben benieuwd naar de tassen. Is de framebag op maat gemaakt? En wat voor een stuurtas heb je daar? Het ziet er anders uit dan de typische cylindrische stuur tassen type Apidura
Stuurtas en frametas komen van Tim Tas Rek uit Den Bosch en zijn op maat gemaakt.
In de stuurtas ging mijn tent en off-bike kleding plus 2x750ml drinken.
In de frametas tentstokken, ehbo, gasblik en proviant.
Achter een zadeltas en bagagezak voor slaapzak, slaapmat, jas en campinggerei.
2 stuurtasjes van Ortlieb (2x4L) gebruikt als panniers voor sandalen, souveniertjes, koffie en zelf geïmporteerde marmalade.
Die Lauf vork was trouwens mijn beste vriend over het Britse asfalt. Dan maar iets meer achterop. Heb menig Britse fietser likkebaardend naar mijn vork zien gluren.
WiND 56 - 2020
Dus je had gewoon nog ruimte over
David's full suspension 29er:
https://windcycleworks.nl/post/18601992 ... alen-fully
https://windcycleworks.nl/post/18601992 ... alen-fully
Ik zit met veel interesse naar de constructie te kijken en vraag mij af of de achtervork bij een normaal frame (race of hardtail) nog bijdraagt aan de stijfheid? En of je de 'los' hangende achtervork nu moet compenseren met dikker materiaal of grotere diameter?
Ziet er prachtig uit, trouwens.
Ziet er prachtig uit, trouwens.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Daar zijn die 4 gaatjes onder de demper voor denk ik?
Heeft wel wat weg van een zelf ouwe op het mtb forum, een Snowdown
Heeft wel wat weg van een zelf ouwe op het mtb forum, een Snowdown
@jwkeij: Bedankt! (Zal je mail zo nog even beantwoorden ...)
@supermatt: Op een 'normaal' (hardtail) frame doen de seatstays niet veel voor de (laterale) stijfheid. Worden voornamelijk belast in compressie. Daarom kunnen ze ook heel dun worden uitgevoerd. De seatstays en chainstays zijn op dit frame wel behoorlijk stevig (dik en dikwandig) uitgevoerd om het achterframe voldoende sterk en stijf te maken. Als extra optie is er nog de mogelijkheid om een extra brug te monteren tussen de vertikale buizen boven het draaipunt (zoals opgemerkt door japiecarbon). Maar eerst eens even testrijden om dat soort dingen goed te kunnen beoordelen ...
@japiecarbon: Snowdon ken ik. Die zat ook het vooronderzoek voor dit frame (net als Starling, Privee, Proudfoot, etc.).
@supermatt: Op een 'normaal' (hardtail) frame doen de seatstays niet veel voor de (laterale) stijfheid. Worden voornamelijk belast in compressie. Daarom kunnen ze ook heel dun worden uitgevoerd. De seatstays en chainstays zijn op dit frame wel behoorlijk stevig (dik en dikwandig) uitgevoerd om het achterframe voldoende sterk en stijf te maken. Als extra optie is er nog de mogelijkheid om een extra brug te monteren tussen de vertikale buizen boven het draaipunt (zoals opgemerkt door japiecarbon). Maar eerst eens even testrijden om dat soort dingen goed te kunnen beoordelen ...
@japiecarbon: Snowdon ken ik. Die zat ook het vooronderzoek voor dit frame (net als Starling, Privee, Proudfoot, etc.).
Ziet er strak uit. Mooi!