Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wind Cycleworks

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 03 jun 2019 18:25

Philippos schreef: 02 jun 2019 23:47
gene schreef: 02 jun 2019 23:28 Het ziet er stoer uit maar ik vind het toch niet erg comfortabel en nodeloos ingewikkeld. Waarom niet gewoon 2 grote achtertassen type Ortlieb classic (evt nog een tas op de bagagedrager) en 2 lowrider voortassen.
Waarom zoveel gewicht achterop door de ortlieb type tassen, nu is het mooi verdeeld. En een Lauf gaat niet goed samen met lowriders ;)

Met 4 Ortlieb tassen kun je het gewicht perfect verdelen, bovendien is de fiets stabieler door een lager zwaartepunt.
Maar als je absoluut met de billen en knieên tegen tassen wil schuren is bikepacking een aanrader. :)

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 03 jun 2019 19:32

bartv schreef: 04 mei 2019 12:48 @FryskBloed: Opgebouwde fiets ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe de Rando Imperator gaat.
Ik had nog geen kilometer op de WiND45 gereden of hij was al onherstelbaar beschadigd (dacht ik) toen ik in München aankwam .

Afbeelding

Bovenstaande foto is alweer van na de reparatie; alleen de lakschade is nog getuige van mijn wanhoop toen ik door een buts in de buis de zadelpen er niet meer in kreeg. (had een foto van de buts moeten maken, maar ja, stress :oops: )

Volledig verhaal van de Imperator hier. Ondanks dat ik er aan de start nog geen kilometer op had gefietst geen mechanische, elektronische of afstel problemen gehad; enkel twee lekke banden.

Bart: topfiets!

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 04 jun 2019 09:01

O nee! Iets te hardhandig vervoerd? Misschien volgende keer een stuk oude zadelpen erin.
Gelukkig toch nog kunnen repareren. Dat is dan meteen een van de voordelen van staal (en het feit dat ik op die plek niet de ondergrens opzoek qua wanddikte).
Technisch verder geen groot probleem (zolang de zadelpen netjes gemonteerd kan worden). Beetje vettig houden of kijken of je een lakstift oid in die kleur kan bestellen op het bij te werken (voordeel van RAL kleuren). Een dergelijke fiets krijgt natuurlijk wel karakter van dit soort gebruikssporen, maar dat hoeft niet persee al VOOR het eigenlijke gebruik :)
(Voor de meelezers: het gaat hier dus om schade opgelopen tijdens het transport van de (deels gedemonteerde) fiets en dus niet door 'normaal' gebruik.)

Leuk verslag van de Rando Imperator en mooi om te horen dat de fiets het goed heeft gedaan! Ik denk dat je alle tegenslag wel hebt gehad en dat Parijs-Brest-Parijs nu een eitje wordt :)

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1807
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 17 jun 2019 13:01

Philippos schreef: 02 jun 2019 23:47
gene schreef: 02 jun 2019 23:28 Het ziet er stoer uit maar ik vind het toch niet erg comfortabel en nodeloos ingewikkeld. Waarom niet gewoon 2 grote achtertassen type Ortlieb classic (evt nog een tas op de bagagedrager) en 2 lowrider voortassen.
Waarom zoveel gewicht achterop door de ortlieb type tassen, nu is het mooi verdeeld. En een Lauf gaat niet goed samen met lowriders ;)

Ik ben benieuwd naar de tassen. Is de framebag op maat gemaakt? En wat voor een stuurtas heb je daar? Het ziet er anders uit dan de typische cylindrische stuur tassen type Apidura
Het is helemaal niet ingewikkeld, hoor!
Stuurtas en frametas komen van Tim Tas Rek uit Den Bosch en zijn op maat gemaakt.
In de stuurtas ging mijn tent en off-bike kleding plus 2x750ml drinken.
In de frametas tentstokken, ehbo, gasblik en proviant.

Achter een zadeltas en bagagezak voor slaapzak, slaapmat, jas en campinggerei.
2 stuurtasjes van Ortlieb (2x4L) gebruikt als panniers voor sandalen, souveniertjes, koffie en zelf geïmporteerde marmalade.

Die Lauf vork was trouwens mijn beste vriend over het Britse asfalt. Dan maar iets meer achterop. Heb menig Britse fietser likkebaardend naar mijn vork zien gluren. ;)
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 17 jun 2019 15:43

jwkeij schreef: 17 jun 2019 13:01
... souveniertjes ... en zelf geïmporteerde marmalade.

Dus je had gewoon nog ruimte over ;)

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1807
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 17 jun 2019 18:46

Tuurlijk had ik wat ruimte over. De voorraad krentenbollen, muslirepen en bananen slonk gaandeweg. ;)
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 03 jul 2019 12:23


jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1807
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 03 jul 2019 13:30

Wat een brute bak! :shock:
En wát een werk zit hierin, zeg. Echt fantastisch om te zien dat een stalen fully 'ook gewoon' gebouwd kan worden.

ps. Bart, je had een mail. 'probleem' met de achterkant is opgelost. :P
WiND 56 - 2020

supermatt
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 03 jul 2019 17:41

Ik zit met veel interesse naar de constructie te kijken en vraag mij af of de achtervork bij een normaal frame (race of hardtail) nog bijdraagt aan de stijfheid? En of je de 'los' hangende achtervork nu moet compenseren met dikker materiaal of grotere diameter?

Ziet er prachtig uit, trouwens.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 03 jul 2019 19:39

Daar zijn die 4 gaatjes onder de demper voor denk ik?

Heeft wel wat weg van een zelf ouwe op het mtb forum, een Snowdown

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 03 jul 2019 20:07

@jwkeij: Bedankt! (Zal je mail zo nog even beantwoorden ...)

@supermatt: Op een 'normaal' (hardtail) frame doen de seatstays niet veel voor de (laterale) stijfheid. Worden voornamelijk belast in compressie. Daarom kunnen ze ook heel dun worden uitgevoerd. De seatstays en chainstays zijn op dit frame wel behoorlijk stevig (dik en dikwandig) uitgevoerd om het achterframe voldoende sterk en stijf te maken. Als extra optie is er nog de mogelijkheid om een extra brug te monteren tussen de vertikale buizen boven het draaipunt (zoals opgemerkt door japiecarbon). Maar eerst eens even testrijden om dat soort dingen goed te kunnen beoordelen ...

@japiecarbon: Snowdon ken ik. Die zat ook het vooronderzoek voor dit frame (net als Starling, Privee, Proudfoot, etc.).

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 03 jul 2019 22:13

Ziet er strak uit. Mooi!

Plaats reactie