Pagina 80 van 147

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 29 okt 2018 07:39
door raven14
Je kan dus ook Zwiften terwijl je gewoon buiten aan het fietsen bent! :D Ik vind het bizar dat er nog geen filmpjes zijn van gekke Engelsmannen die Alpe d'Huez beklimmen terwijl op de iphone Alpe du Zwift wordt overwonnen :roll:

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 29 okt 2018 15:09
door vermeulen
BartNL schreef: 26 okt 2018 22:59
vermeulen schreef: 26 okt 2018 16:31 Geeft zwift bij dezelfde hellingshoek meer weerstand op je trainer als je zwaarder bent?
Of is de weerstand voor iedereen het zelfde, maar ga je virtueel harder omdat je minder weegt?
je lijkt helling, weerstand, gewicht en snelheid als onafhankelijke losse dingen te zien terwijl Zwift die factoren op basis van elkaar berekend.
Voorbeeld je weegt 80kg en rijdt in Zwift een helling van 10% dan zal Zwift onder andere op basis daarvan een weerstand voor je trainer berekenen. Afhankelijk hoeveel vermogen je levert zal Zwift daar dan een snelheid uit berekenen. Stel verder alles gelijk maar je gewicht 10kg minder dan zal de berekende snelheid hoger zijn. Dat betekend dus ook dat je voor gelijke snelheid bij minder gewicht minder vermogen hoeft te trappen.
Het kunnen ook gedeeltelijk onafhankelijke factoren zijn op zwift, dat was eigenlijk een beetje mijn vraag.

Jij lijkt uit te gaan van optie 1:
De weerstand wordt bepaald door de hellingshoek en het opgegeven gewicht van de renner.
Vervolgens gaat de renner trappen, en dan krijg je een wattage en krijg je de volgende
afhakelijkheid:
Wattage, gewicht en stijgingspercentage --> snelheid

Maar, zeker gezien het verhaal eerder dat iemands snelheid totaal niet leek te kloppen bij hoe hard hij normaal gesproken gaat met een bepaalde versnelling, twijfel ik er aan of het niet stiekem optie 2 is:

De weerstand wordt bepaald door de hellingshoek (dus zonder rekening te houden met de renner).

Vervolgens gaat hij trappen, waarbij een lichtere renner minder watts zal trappen (en dus een lichter verzetje zal pakken).

En krijg je weer dezelfde afhankelijkheid:
Wattage, gewicht en stijgingspercentage --> snelheid

De invloed van gewicht wordt dan dus alleen gebruikt in het berekenen van de snelheid (wat het weer eerlijk maakt), maar niet in het aanpassen van de weerstand, zodat lichte renners op lichtere verzetjes zullen rijden dan in de echte klim, maar virtueel wel even hard gaan.

Optie 2 zou ook kunnen verklaren waarom men adverteert met claims dat een trainer een stijgingspercentage tot 12% kan simuleren; Is dat voor iemand van 100kg of voor iemand van 50 kg?
Het zou dus de default 12% weerstand van Zwift kunnen zijn.
Tweede punt is dat je weerstand noemt en dat is beperkt van belang. Je ziet met name in ERG mode goed terug dat de weerstand hoger is wanneer je bij gelijk vermogen een lagere trapfrequentie gebruikt. ERG mode past automatisch de weerstand aan zodat je het vooraf ingestelde vermogen trapt. De weerstand moet bij lagere trapfrequentie groter zijn om hetzelfde vermogen te leveren. Dit kan er in ERG mode toe leiden dat wanneer je eenmaal te ver in trapfrequentie terugvalt je de trappers niet meer rond krijgt omdat de weerstand steeds groter wordt.
Ja, maar bij ERG is de weerstand helemaal onafhankelijk van het gewicht van de renner. Bij losse ritjes is de weerstand wel degelijk van belang gezien die door het parcours wordt opgelegd. Mijn vraag is dus of die wordt bepaald door het stijgingspercentage, ofwel door een combinatie van gewicht én stijgingspercentage.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 29 okt 2018 22:48
door BartNL
vermeulen schreef: 29 okt 2018 15:09 Optie 2 zou ook kunnen verklaren waarom men adverteert met claims dat een trainer een stijgingspercentage tot 12% kan simuleren; Is dat voor iemand van 100kg of voor iemand van 50 kg?
Het zou dus de default 12% weerstand van Zwift kunnen zijn.
dat is niet zo, ze gaan bij zo'n opgave van 12% uit van een 75kg (poste iemand hierboven geloof ik) zware rijder.

Mijn vraag is dus of die wordt bepaald door het stijgingspercentage, ofwel door een combinatie van gewicht én stijgingspercentage.
in ieder geval gewicht, stijgingspercentage, luchtweerstand. In mijn beleving kloppen de Zwift getallen vrij aardig. Wat wel afwijkt is dat ik in Zwift vaak in heel grote peloton's rijd waardoor ik met lage vermogens een hogere snelheid rijd dan wanneer ik alleen of in een groepje buiten fiets.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 11 nov 2018 20:21
door tom de groot
Weet iemand of een Intel HD 400 grafische kaart voldoende is om zwift te draaien?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 nov 2018 14:39
door BartNL
https://zwiftalizer.com/benchmarks en dan even je systeem zoeken

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 07 dec 2018 12:55
door Bospaadje
A.s. zondag staat er wederom een granfondo op het zwift menu.
Iemand enig idee hoe lang je over de langste afstand (107km) doet, met een w/kg van ongeveer 2.6?
Ik vrees dat het uren zwiften wordt :roll:

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 07 dec 2018 18:43
door bigfloor
Ik heb de Zwift Fondo van November gedaan, Mega Pretzel:
461 starters op de lange afstand, gestart in 317e positie, finished op plek 193.
111,28 KM/1661HM/3U53

Mijn FTP is 269 (bij 1m94/84kg), volgens Strava was het 189w weighted average power

Gereden op een TACX NEO (dus aardig nauwkeurig qua vermogen).
Bospaadje schreef: 07 dec 2018 12:55 A.s. zondag staat er wederom een granfondo op het zwift menu.
Iemand enig idee hoe lang je over de langste afstand (107km) doet, met een w/kg van ongeveer 2.6?
Ik vrees dat het uren zwiften wordt :roll:

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 08 dec 2018 21:04
door Bospaadje
Feestje gaat niet door. Gisteren door rug gegaan en lopen is al een probleem :roll:

Bedankt voor de update anyway.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 09 dec 2018 10:08
door NoChain
Ik snap niet waarom ze 2 GranFondo's na elkaar doen op hetzelfde parcours, vorige winter was het ook al zo.
Doe er is eentje in Innsbruck of Londen, of als je in Watopia blijft zijn er toch nog genoeg andere routes. Neem de Epic KOM, de Valcano klim en finish boven op Alp D'Huez.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 dec 2018 19:29
door marcmarc
tom de groot schreef: 11 nov 2018 20:21 Weet iemand of een Intel HD 400 grafische kaart voldoende is om zwift te draaien?
Je zou ook Zwift alvast kunnen downloaden/installleren, een account aanmaken en vervolgens de "just watch" optie gebruiken.
Zo kun je waarschijnlijk wel een indicatie krijgen of het op jouw machientje een beetje draait.
De instelling Game Resolution zou ik wel op "Low" zetten

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 13 dec 2018 16:21
door Gravelist
Vandaag snel een quick and dirty rocker plate gemaakt.
2 mdf platen, 2 trillingsdempers en 2 ballen links en rechts.
Werkt echt fijn, zeker wanneer het vermogen omhoog gaat en tijdens staand klimmen

https://ibb.co/RDKNLmW
https://ibb.co/V9HJLGs
https://ibb.co/zRJ0Mn5

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 13 dec 2018 16:45
door amro
t2300 schreef: 13 dec 2018 16:21 Vandaag snel een quick and dirty rocker plate gemaakt.
2 mdf platen, 2 trillingsdempers en 2 ballen links en rechts.
Werkt echt fijn, zeker wanneer het vermogen omhoog gaat en tijdens staand klimmen

https://ibb.co/RDKNLmW
https://ibb.co/V9HJLGs
https://ibb.co/zRJ0Mn5
Dat ziet er goed uit. Vooral voor mijn klagende onderburen,
Wat voor trillingsdempers en ballen heb je hiervoor gebruikt?