Gravel-racers
46 op de shifters gemeten.
Ik ga het eerst een tijdje proberen.
Was benieuwd of een breder stuur één van de veel besproken eigenschappen zou zijn van een gravelracer.
Want niet iedereen is het daar over eens
Ik ga het eerst een tijdje proberen.
Was benieuwd of een breder stuur één van de veel besproken eigenschappen zou zijn van een gravelracer.
Want niet iedereen is het daar over eens
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Ik vind zo'n stuur dan weer super irritant. In de drops is het breed maar je zit te diep voor goede controle. Ook zijn de hoods niet meer comfortabel omdat je altijd op een hoek steunt. Alleen voor een langere technische afdaling voegt het wat toe maar hoeveel kom je er daarvan dagelijks tegen?
doe mij maar 2cm breder dan op de racer en ik ben tevreden. Een mtb wordt het toch niet.
doe mij maar 2cm breder dan op de racer en ik ben tevreden. Een mtb wordt het toch niet.
Campagnolo Ultra Dork
Ik rijd vrijwel alles met mijn handen op de shifters en vind het niet vervelend. Juist doordat de shifters diagonaal staan heb ik meer houvast en meer controle.
Als ik echter langere ritten op de weg ermee doe dan wissel ik het stuur met een normale bocht.
Als ik echter langere ritten op de weg ermee doe dan wissel ik het stuur met een normale bocht.
Mijn eerste bouwproject heeft zijn eerste meters gereden, even gecheckt of alles schakelt en remt zoals het moet. Zo ziet hij er nu uit:
Specs:
Frame: Kinesis Tripster AT, size 60
Groep: Shimano 105 5800 met BR505 remmen, GS derailleur, 11-32 cassette
Crankset: SRAM Apex 46/36
Wielset: Shimano WH-RS170
Banden: Conti AT Ride 700c x 42
Komend weekend maar eens in het bos uitlaten!
Specs:
Frame: Kinesis Tripster AT, size 60
Groep: Shimano 105 5800 met BR505 remmen, GS derailleur, 11-32 cassette
Crankset: SRAM Apex 46/36
Wielset: Shimano WH-RS170
Banden: Conti AT Ride 700c x 42
Komend weekend maar eens in het bos uitlaten!
Weg: Isaac Boson | Modder: Kinesis Tripster AT
Gaaf!! Ik heb laatst hetzelfde frame op de kop getikt, maar nog in afwachting van de levering. Ben voor de gele variant gegaan, maar ook in dezelfde maat. Ziet er idd. erg goed uit en ook erg blij dat ik niet voor een maatje groter ben gegaan.Eelco vR schreef: ↑11 dec 2017 09:23 Mijn eerste bouwproject heeft zijn eerste meters gereden, even gecheckt of alles schakelt en remt zoals het moet. Zo ziet hij er nu uit:
Specs:
Frame: Kinesis Tripster AT, size 60
Groep: Shimano 105 5800 met BR505 remmen, GS derailleur, 11-32 cassette
Crankset: SRAM Apex 46/36
Wielset: Shimano WH-RS170
Banden: Conti AT Ride 700c x 42
Komend weekend maar eens in het bos uitlaten!
Hoe heb jij je voorderailleur gemonteerd. Had jij een aanlas derailleur of gewoon één met een band?
Vorige week schoot shiftekabel er toch weer uit, weer even klooien om kabel er weer goed in te krijgen.DDX schreef: ↑03 nov 2017 19:51 Vorig weekend kon ik opeens niet meer schakelen met achterderailleur.
Eerst leek er weerstand te zijn en toen kon ik weer schakelen maar gebeurde er niets.
Bleek kabel in shifter losgeschoten te zijn, helaas ook iets van plastic afgebroken waar kabel in vast zat. (gelukkig niet al te erg want doet het nu weer prima)
Binnenwerk kan je niet los bestellen oid, dus misschien via garantie nog wat te regelen bij sram.
Maar heb er nu geen vertrouwen meer in om lange tochten ermee te maken.
Dus knoop doorgehakt en shimano r8070 shifters/remmen besteld icm m8050 derailleur.
Di2 schakelt naar mijn idee toch net ff wat prettiger/bediening van knopjes als het wat kouder is aan je handen.
Zie ik daarna wel of er nog wat mogelijk is kwa garantie oid en daarna sram spul in de verkoop.
Na 250km eigenlijk wel gewend aan het bredere stuur.
Denk dat het ook helpt dat ik ca 2cm korter en rechtop zit dan op mijn racer (mijn enige referentie).
Prettig weekend!
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)