Klein_Verzet schreef: ↑09 mar 2023 12:39
Ik constateer dat er in deze draad veelal geredeneerd wordt vanuit economisch (lees werkgevers) belang. Dat dé vrije markt (kapitalisme) een parasitair systeem is en dus heel veel slachtoffers maakt, wil maar niet tussen de oren postvatten.
En de boer? Hij kankerde voort.
Verder in het nieuws: aantal kinderen in armoede zal verder toenemen.
Deze toekomst wordt u aangeboden door ...
... Mark Rutte. Stem op hem (of op VVD/CDA/CU/D66) als u uw geld wil laten rollen, als u met r > g uw kont afveegt, als u liegen een kwaliteit vindt, als u het milieu als een hinderlijke hobbel in de weg van de economie ervaart, of gewoon als u denkt liberaal te zijn, of zoals de meritocraten denken "succes is een keuze" ...
O ja, gisteren zag ik nog een pensioendebatje. Van Rooijen vatte het prima samen: de vakbonden hebben zich in de boot laten nemen.
En nadat je dat artikel had gelezen en die illustratie mbt Nederland en de gekleurde bestrijdingsmiddelen had geïnterpreteerd toen dacht je niet... Wat zitten er toch veel boeren in het westen en dicht bij het ruhrgebied?? Nee, je ging dat linkje even plaatsen in het offtopic topic van het fietsforum en daar even bij zetten dat boeren voort kankeren.
Best een divers artikel overigens;
Het extreemste voorbeeld is DDT. Dit zeer schadelijke landbouwgif werd in Nederland in 1973 verboden. Buizerds en ooievaars die je door DDT bijna niet meer zag, zijn weer terug in het landschap.
Maar DDT zelf is niet weg, en wordt bijvoorbeeld aangetroffen in dode grutto's. De weidevogels krijgen de insecticide vijftig jaar na het verbod nog steeds binnen met elke regenworm die ze uit de bodem halen.
En ik maar denken dat de weidevogels bedreigd werden doordat de ooievaars (natuurlijke vijand) weer volop aanwezig is.
Ik ben geen boer (en heb ook geen direct belang bij boeren of boerenbedrijven), ik ken er wel wat. Die lopen niet te klagen over bestrijdingsmiddelen, over waterkwaliteit, over hun gezondheid enz. Die klagen wel over het continue veranderen van regels en voorschriften die ze opgelegd krijgen door onze (liberale) overheid zodra ik vraag naar hun wel-en-wee.
Ik ken en spreek ook met regelmaat mensen die helemaal niets met boeren hebben, deze vinden soms dat de boeren onze gezondheid en leefomgeving beschadigen. Echt heel erg inhoudelijk word het niet want het enige wat er dan gebeurd is dat ik gewezen word op artikelen/onderzoeken en dat dat echt zo is omdat de modellen dat ook zo uitwijzen. En dat het echt 2 voor 12 is mbt klimaat...
Ik heb lange tijd geprobeerd om enigszins sociaal te leven. De laatste jaren word het steeds lastiger... Nu kan ik mezelf gaan onthouden van kennis, heel erg interessant gaan doen, polariseren of glimlachen en af en toe reageren zowel op het forum maar met name in mijn sociale leven. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik glimlach wel meer...