Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote 'off topic' topic

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2023 10:25

Jans schreef: 09 mar 2023 09:16 Nou Daniel, en die mensen die hun uren niet kunnen maken? Die 's morgens "geselecteerd" worden of ze wel of niet kunnen werken die dag?
Zoals ik al schreef, niet alle bedrijven gaan er ethisch mee om helaas :(

Probleem is dat Brexit (en vele andere beslissingen) politiek gedreven zijn en niet door common sense.
De polarisatie in de politiek en het alleen willen scoren op korte termijn zie ik momenteel als grootste uitdaging voor het komende decennium.
Maak duidelijke langetermijn plannen met visie. Niet hap-snap om zieltjes te winnen in het hier en nu. Naar mijn gevoel is er niet 1 partij in NL die dat doet en alle belangen in het oog houdt.
"rechts" is te conservatief en wil weinig veranderen terwijl dat IMHO essentieel is, "links" heeft wilde plannen maar geen enkel idee hoe dit gefinancieerd moet worden.

Iemand een realistisch stemadvies? :mrgreen:
Less is bore

MPolleke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 09 mar 2023 11:26

De VVD heeft met Mark Rutte zeker niet zo'n staatsman met langetermijnvisie. Zou hij zich duidelijk uitspreken over stikstof en vluchtelingen (welke kant op dan ook), dan loopt de helft van zijn kiezers weg. De VVD is intern erg verdeeld. Het liegen en draaien en geitenpaadjes zoeken heeft zo zijn nut.

Of er een andere partij zo'n langetermijnvisie presenteert terwijl ze de grootste partij zijn, ik ben bang van niet. Kiezers vasthouden wanneer je de grootste bent lijkt het hoofddoel te zijn.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 09 mar 2023 12:39

Ik constateer dat er in deze draad veelal geredeneerd wordt vanuit economisch (lees werkgevers) belang. Dat dé vrije markt (kapitalisme) een parasitair systeem is en dus heel veel slachtoffers maakt, wil maar niet tussen de oren postvatten.

En de boer? Hij kankerde voort.

Verder in het nieuws: aantal kinderen in armoede zal verder toenemen.

Deze toekomst wordt u aangeboden door ...

... Mark Rutte. Stem op hem (of op VVD/CDA/CU/D66) als u uw geld wil laten rollen, als u met r > g uw kont afveegt, als u liegen een kwaliteit vindt, als u het milieu als een hinderlijke hobbel in de weg van de economie ervaart, of gewoon als u denkt liberaal te zijn, of zoals de meritocraten denken "succes is een keuze" ...

O ja, gisteren zag ik nog een pensioendebatje. Van Rooijen vatte het prima samen: de vakbonden hebben zich in de boot laten nemen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mar 2023 13:22

daniel1975 schreef: 09 mar 2023 10:25
Jans schreef: 09 mar 2023 09:16 Nou Daniel, en die mensen die hun uren niet kunnen maken? Die 's morgens "geselecteerd" worden of ze wel of niet kunnen werken die dag?
Zoals ik al schreef, niet alle bedrijven gaan er ethisch mee om helaas :(

Probleem is dat Brexit (en vele andere beslissingen) politiek gedreven zijn en niet door common sense.
De polarisatie in de politiek en het alleen willen scoren op korte termijn zie ik momenteel als grootste uitdaging voor het komende decennium.
Maak duidelijke langetermijn plannen met visie. Niet hap-snap om zieltjes te winnen in het hier en nu. Naar mijn gevoel is er niet 1 partij in NL die dat doet en alle belangen in het oog houdt.
"rechts" is te conservatief en wil weinig veranderen terwijl dat IMHO essentieel is, "links" heeft wilde plannen maar geen enkel idee hoe dit gefinancieerd moet worden.

Iemand een realistisch stemadvies? :mrgreen:
Links heeft wilde plannen, het enige dat ervoor nodig is, is het bijverzinnen van een fictief middel. Rechts blijft het eigen nest bevuilen tot het onleefbaar is geworden. Wie is er dan onrealistisch?

Of anders gezegd: Je mag kiezen tussen iets verzinnen of je eigen bed volschijten en er in gaan liggen slapen.
Het is toch zorgwekkend dat het merendeel van het land zo weinig fantasie heeft dat het met een lach op het gezicht met een bord bruine bonen onder de dekens kruipt en vervolgens de linksen voor gekkies uitmaakt :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 09 mar 2023 13:29

Ik lach mij toch weer rot - het is toch rotweer - met al jullie geroeptoeter over politiek, de één weet het nog beter dan de ander, het is al net als met voetbal de beste coaches (althans dat denken ze) staan aan wal. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 09 mar 2023 13:33

@Ernie C - Je kan het leuk opschrijven. Het erge is dat het nog waar is ook :-)

Het is allemaal zo polariserend, je bent het 100% met iemand eens of 100% niet.
Ik ben het niet eens met de boeren, maar ik ben ook niet tegen de boeren. Ik ben voor het oplossen van het probleem.

En ik voorspel dat straks weer een groot deel op de persoon Rutte gaat stemmen. Die zitten compleet in hun eigen cocon, "met mij gaat het prima, wat is het probleem!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 09 mar 2023 13:36

Orlok schreef: 09 mar 2023 13:29 Ik lach mij toch weer rot - het is toch rotweer - met al jullie geroeptoeter over politiek, de één weet het nog beter dan de ander, het is al net als met voetbal de beste coaches (althans dat denken ze) staan aan wal. :lol:
Hoezo? we hebben gewoon een discussie met elkaar, die best prima verloopt.
Wat is daar mis mee?

Ik ben blij te lezen, dat de stille meederheid, echt bestaat en best heel goed ziet wat het probleem is.
En ook hier leer je van elkaar, ik zie ook alleen mijn eigen wereld, maar ben zeer geïnteresseerd hoe andere het ervaren.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 09 mar 2023 16:24

Ik zie hier eigenlijk weinig discussie. Meer dingen schrijven vanuit de onderbuik.
Ik heb geen idee wanneer "straks" is, maar volgende week kun je niet op Rutte stemmen.
Gelukkig heeft de overheid het steeds weer gedaan. Mensen zijn zelden verantwoordelijk voor hun eigen keuzes.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 09 mar 2023 16:30

wasbeer2006 schreef: 09 mar 2023 13:36
Orlok schreef: 09 mar 2023 13:29 Ik lach mij toch weer rot - het is toch rotweer - met al jullie geroeptoeter over politiek, de één weet het nog beter dan de ander, het is al net als met voetbal de beste coaches (althans dat denken ze) staan aan wal. :lol:
Hoezo? we hebben gewoon een discussie met elkaar, die best prima verloopt.
Wat is daar mis mee?

Ik ben blij te lezen, dat de stille meederheid, echt bestaat en best heel goed ziet wat het probleem is.
En ook hier leer je van elkaar, ik zie ook alleen mijn eigen wereld, maar ben zeer geïnteresseerd hoe andere het ervaren.
Het is nou juist die stille meerderheid die onder het mom van 'anonimiteit' op het forum zijn kop boven het maaiveld steekt iets wat zij in een openbare discussie niet zullen doen. Maar of hun 'geroeptoeter' op het forum laat zien dat zij best heel goed het (hun) probleem zien betwijfel ik. Hier op het forum zijn het veelal leden met N+1 fietsen van boven de € 5K en/of wonend in België vanwege de fiscale voordelen (Belgen daargelaten) of ander mooi weer paradijs (Pensionada daargelaten) , gaan meerdere keren per jaar met (ski)vakantie met hun grote bolides al dan niet elektrisch. Ga mij nou niet vertellen dat juist die mensen best heel goed zien wat het probleem is van de Nederlandse Polder democratie. :roll:

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

MPolleke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 09 mar 2023 16:39

Goed gezegd Jans, woensdag zijn de verkiezingen in de provincie :)
Zijn er meer mensen die op de inhoud gaan stemmen? In de context van de lokale provincie.

Zo is vluchtelingen niet echt een lokaal onderwerp, hoogstens in hoeverre de landelijke overheid gevolgd wordt en er opvang beschikbaar gesteld wordt. Stikstof, woningbouw, natuurgebieden, infrastructuur, dat zijn wel onderwerpen in de provincie.

De media heeft hier toch ook wel de schuld aan, net als de politiek in Den Haag; het wordt gezien als een graadmeter voor de landelijke verkiezingen.

hopjes
Forum-lid

hopjes 09 mar 2023 16:40

Klein_Verzet schreef: 09 mar 2023 12:39 Ik constateer dat er in deze draad veelal geredeneerd wordt vanuit economisch (lees werkgevers) belang. Dat dé vrije markt (kapitalisme) een parasitair systeem is en dus heel veel slachtoffers maakt, wil maar niet tussen de oren postvatten.

En de boer? Hij kankerde voort.

Verder in het nieuws: aantal kinderen in armoede zal verder toenemen.

Deze toekomst wordt u aangeboden door ...

... Mark Rutte. Stem op hem (of op VVD/CDA/CU/D66) als u uw geld wil laten rollen, als u met r > g uw kont afveegt, als u liegen een kwaliteit vindt, als u het milieu als een hinderlijke hobbel in de weg van de economie ervaart, of gewoon als u denkt liberaal te zijn, of zoals de meritocraten denken "succes is een keuze" ...

O ja, gisteren zag ik nog een pensioendebatje. Van Rooijen vatte het prima samen: de vakbonden hebben zich in de boot laten nemen.
En nadat je dat artikel had gelezen en die illustratie mbt Nederland en de gekleurde bestrijdingsmiddelen had geïnterpreteerd toen dacht je niet... Wat zitten er toch veel boeren in het westen en dicht bij het ruhrgebied?? Nee, je ging dat linkje even plaatsen in het offtopic topic van het fietsforum en daar even bij zetten dat boeren voort kankeren.

Best een divers artikel overigens;
Het extreemste voorbeeld is DDT. Dit zeer schadelijke landbouwgif werd in Nederland in 1973 verboden. Buizerds en ooievaars die je door DDT bijna niet meer zag, zijn weer terug in het landschap.
Maar DDT zelf is niet weg, en wordt bijvoorbeeld aangetroffen in dode grutto's. De weidevogels krijgen de insecticide vijftig jaar na het verbod nog steeds binnen met elke regenworm die ze uit de bodem halen.

En ik maar denken dat de weidevogels bedreigd werden doordat de ooievaars (natuurlijke vijand) weer volop aanwezig is.

Ik ben geen boer (en heb ook geen direct belang bij boeren of boerenbedrijven), ik ken er wel wat. Die lopen niet te klagen over bestrijdingsmiddelen, over waterkwaliteit, over hun gezondheid enz. Die klagen wel over het continue veranderen van regels en voorschriften die ze opgelegd krijgen door onze (liberale) overheid zodra ik vraag naar hun wel-en-wee.

Ik ken en spreek ook met regelmaat mensen die helemaal niets met boeren hebben, deze vinden soms dat de boeren onze gezondheid en leefomgeving beschadigen. Echt heel erg inhoudelijk word het niet want het enige wat er dan gebeurd is dat ik gewezen word op artikelen/onderzoeken en dat dat echt zo is omdat de modellen dat ook zo uitwijzen. En dat het echt 2 voor 12 is mbt klimaat...

Ik heb lange tijd geprobeerd om enigszins sociaal te leven. De laatste jaren word het steeds lastiger... Nu kan ik mezelf gaan onthouden van kennis, heel erg interessant gaan doen, polariseren of glimlachen en af en toe reageren zowel op het forum maar met name in mijn sociale leven. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik glimlach wel meer...

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 09 mar 2023 16:58

Johan Derksen verwoord het eigenlijk wel prima.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie