Laten we dan maar meteen stoppen met veldrijden. Of neen, misschien niet, met het geluk aan mijn kant zou ik dan ook een WB kunnen winnen misschien
Veldrijden 2024 - 2025
Het afschaffen van de materiaalpost is als vloeken in de kerk. Maar het zou toch eens uitgetest moeten worden. Je bepaalt bij de start met welke banden je vertrekt. Plat rijden? Met de huidige tubeless banden valt die kans flink te verkleinen. Vuile fiets: dat is voor iedereen hetzelfde.
Materiaalposten afschaffen zou op modderige parcours tot de helft opgaven kunnen leiden ( materiaalpech), op stenige omlopen (herinner WK Luxemburg) zou alleen Van Aert gefinishd zijn (vermoed ik ).
Wat de mondialisering van de cross betreft. Ooit wou een zekere Hein Verbruggen de VS voor het wegrennen veroveren 5waarbij een zekere LA wat hulp bood en HV misschien wat hulp bood aan LA? ). Hoeveel wedstrijden van enige betekenis voor profs zijn er daar eigenlijk op heden?
Het profveldrijden mag wat internationaler maar men moet het de deelnemers ook niet te moeilijk gaan maken qua orgenisatie. Ik denk dat er in Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Zwitserland en vooral Engeland en voor een deel Baskenland en Benidorm natuurlijk mogelijkheden zijn. Maar geforceerd mondialiseren lukt niet volgens mij.
Wat de mondialisering van de cross betreft. Ooit wou een zekere Hein Verbruggen de VS voor het wegrennen veroveren 5waarbij een zekere LA wat hulp bood en HV misschien wat hulp bood aan LA? ). Hoeveel wedstrijden van enige betekenis voor profs zijn er daar eigenlijk op heden?
Het profveldrijden mag wat internationaler maar men moet het de deelnemers ook niet te moeilijk gaan maken qua orgenisatie. Ik denk dat er in Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Zwitserland en vooral Engeland en voor een deel Baskenland en Benidorm natuurlijk mogelijkheden zijn. Maar geforceerd mondialiseren lukt niet volgens mij.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kan niet direct een goed voorbeeld noemen van een sport waarbij het mondiaal beter is geworden.
Negatieve voorbeelden of geen effect daarin tegen…..
En zodra het grote geld erbij komt gaat het helemaal mis en krijgen vooral dubieuze regeringen ineens allerlei mooie sportevents.
En zodra het grote geld erbij komt gaat het helemaal mis en krijgen vooral dubieuze regeringen ineens allerlei mooie sportevents.
Less is bore
- CampaYolo
- Forum-lid
Schaatsen.
Een Olympische sport.
Veelal beoefend in lege zalen met uitzondering van "Thialf" en "Hamarskippet"
Ja, international. Voor wat het waard is..
Zet mij maar op een veldje in loenhout met friet en een pintje.
Een Olympische sport.
Veelal beoefend in lege zalen met uitzondering van "Thialf" en "Hamarskippet"
Ja, international. Voor wat het waard is..
Zet mij maar op een veldje in loenhout met friet en een pintje.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Het 3x3 basketball heeft volgens mij wel een enorme vlucht in populariteit genomen.daniel1975 schreef: ↑09 dec 2024 21:58 Ik kan niet direct een goed voorbeeld noemen van een sport waarbij het mondiaal beter is geworden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sowiso veel internationaler dan veldrijden nu. Sporten mag je qua mondialiteit niet vergelijken.
En met dat pintje bij de cross is echt niet anders dan met een pintje in Thialf hoor, sfeer is identiek (been both, done both).
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Soort van veldrijden in Tabor
Less is bore
Buiten de OS en de nasleep daarvan? Is er al een commercieel verdienmodel? Wat dat betreft ligt veldrijden mijlenver voor. Het is juist één van de weinige sporten die min of meer zelf de broek kan ophouden.Orlok schreef: ↑10 dec 2024 18:54Het 3x3 basketball heeft volgens mij wel een enorme vlucht in populariteit genomen.daniel1975 schreef: ↑09 dec 2024 21:58 Ik kan niet direct een goed voorbeeld noemen van een sport waarbij het mondiaal beter is geworden.
Dat is wellicht ook de reden dat de UCI er zo aan trekt.
Campagnolo Ultra Dork