Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Eén moet je de NL beleidsmakers nu wel nageven, dit is de eerste keer in de hele coronacrisis dat ze op tijd handelen (of je het met het handelen eens bent, is een ander verhaal natuurlijk).
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dit is natuurlijk het ontzettend lastige punt.hopjes schreef: ↑13 jan 2021 09:52Tja, de beste man heeft gelijk en dat weten we allemaal maar dan gaan we kijken hoe het wel moet volgens de beste man.
1. Kwetsbaren meer beschermen, dat is nu net 1 van de problemen... de kwetsbaren willen niet opgesloten zitten en velen vinden het mensonterend en willen wel contact blijven houden.
Het is nu all in voor de kwetsbaren.
Dus waar de kwetsbaren niet opgesloten willen worden, als eerste gevaccineerd. Nadat de verpleging etc gevaccineerd is. Gaat dit ten koste van alle anderen.
De andere optie is de kwetsbare groep veel beter isoleren, en het vaccinatie gebeuren focussen op de groep die het meest in beweging is onder normale omstandigheden.
Maar dat is een politieke keuze, en die is niet gemaakt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
@Vantheman
Dat weet ik (ik volg het nieuws redelijk...). De indruk werd echter gewekt dat je dergelijke dingen niet zou kunnen zeggen tegen iemand "in de frontlinie". Ik denk van wel (de interviews met Levi die ik heb gezien bewijzen dat voldoende m.i.), en ik vind dat in relatie tot besluitvorming discussies tussen verstandige mensen met kennis en verantwoordelijkheden in de zorg en verstandige mensen met kennis en verantwoordelijkheden in andere relevante domeinen, veel te weinig meespelen.
Dat weet ik (ik volg het nieuws redelijk...). De indruk werd echter gewekt dat je dergelijke dingen niet zou kunnen zeggen tegen iemand "in de frontlinie". Ik denk van wel (de interviews met Levi die ik heb gezien bewijzen dat voldoende m.i.), en ik vind dat in relatie tot besluitvorming discussies tussen verstandige mensen met kennis en verantwoordelijkheden in de zorg en verstandige mensen met kennis en verantwoordelijkheden in andere relevante domeinen, veel te weinig meespelen.
Vind ik een heel goed voorbeeld van iemand die, ondanks de enorme hectiek en stress waar deze zich in bevindt, in staat is een genuanceerd antwoord te geven.Levi in VK interview schreef:‘In mijn hoedanigheid van arts zeg ik dat een lockdown nodig is omdat we bij een verdere toename van besmettingen over een paar weken onder de druk zullen bezwijken. We redden het nu net, maar deze situatie is niet lang houdbaar. Het is veel drukker dan tijdens de eerste lockdown.’
Laatst gewijzigd door 53x11 op 13 jan 2021 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Net de goede man opgezocht en een interview met Jinek gezien, de man is een bestuurder staat niet aan het bed en heeft niet met acute beslissingen op de afdeling te maken. Is wel op de hoogte van wat er speelt zeker, en hoe dreigend het allemaal is.
Ik zie geen paniek, ik zie wel dat er regels worden bijgesteld daar men niet bekend is met de situatie waarin we ons bevinden - als je dit paniek noemt, ik niet dit is omgaan met de situatie.
YFood !!!
Je begrijpt me verkeerd. Deze man is zeker niet in paniek. Ik heb Levi vrij hoog zitten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Ik weet niet of iedereen het door heeft maar ik iig wel, maar dat verandert mijn mening nietamclassic-fan schreef: ↑13 jan 2021 09:08 Er lijken een aantal mensen hier te zijn die de niet door hebben dat er meer is dan enkel overlijden door Covid. De meeste gezonde personen zijn met een aantal weken weer aardig de oude, maar voorbeelden te over van mensen die naar maanden nog ernstige rest klachten hebben.
Daarnaast zou ik graag een keer zien in een overzicht. Andere grote ziektes als hart en vaat ziekten en kanker hebben dit ook en allerlei aandoeningen als MS etc.
Nu snap ik wel dat die niet besmettelijk zijn, maar daarom mijn punt we moeten echt het maatschappelijke gesprek aan wat we gaan doen.
Biologen hebben het natuurlijk al heel lang gezegd een virus is de grootste bedreiging voor de mensheid, geen oorlogen, honger en wat dan ook.
Nu hebben de britse variant straks komen er nog drie, hoe wil je het dan gaan doen met elkaar. Met vaccinatie gaan naar ik schat nog steeds de helft van de ouderen dood aan corrona.
Ik snap ook heel goed dat niemand een antwoord heeft en daarom moeten we dat gesprek echt aan.
Ik zeg even iets, nog drie jaar strakke lockdown op drie/vier zomermaanden na om 100.000 corrona doden te voorkomen? Willen we dat wel of niet?
We zijn alleen maar met de korte termijn bezig
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik zei in Maart al tegen een maat. Nou dat wordt als het klaar is elk jaar op herhaling voor de Corona en de Griepprik in ieder geval voor de risicogroepen.Nu hebben de britse variant straks komen er nog drie, hoe wil je het dan gaan doen met elkaar. Met vaccinatie gaan naar ik schat nog steeds de helft van de ouderen dood aan corrona.
Laat een ding duidelijk zijn. Dit virus is absoluut geen bedreiging voor de Mensheid. De waanzin van de mensheid is een bedreiging voor de mensheid. Die extra sterfte doet niet zoveel op het grote geheel, zeker niet als je ziet welke bevolkingsgroepen het sterkst geraakt worden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Even voor anderen: meningen respecteren? Geen fluwelen handschoentjes want dan krijg je jeuk? Wat jij hebt laten merken is dat je lange tenen hebt en niet tegen tegenspraak kunt.
+1 voor Levi53x11 schreef: ↑13 jan 2021 10:42 @csteenbe:
Ik denk dat met iemand als Marcel Levi (internist, hoogleraar en momenteel directeur van een keten ziekenhuizen in London) daar best een goede genuanceerde discussie over te voeren is. Dat baseer ik op de hele genuanceerde antwoorden die ik deze man steeds hoor geven. Terwijl hij letterlijk middenin de Londense hectiek staat.
Van de week op tv, ja het druk we kunnen het nog aan, nee het is nog lang niet zeker of de Britse variant zoveel besmettelijker is.
Ik heb echt 10x meer vertrouwen in deze man dan paniekzaaiers van het OMT.
Maargoed puilen de IC’s momenteel uit? In het voorjaar ging het toch over de 1300 bedden heen?
Nu? Het moet ondertussen wel 2500 tot 3000 bedden zijn met allemaal voorheen fitte veertigers om al deze lockdowns te verantwoorden. Toch?
Nu? Het moet ondertussen wel 2500 tot 3000 bedden zijn met allemaal voorheen fitte veertigers om al deze lockdowns te verantwoorden. Toch?