Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 mei 2014 21:39

Hohohohohoho, Ad6 is geen simpele toertocht hè!
Waag het niet om aan Ad6 te komen. ;-)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2014 21:49

zorroi schreef:@Daniel1975. Ja serieus? Ik neem aan dat je zoiets niet verzint maar dan is menigeen nog zotter dan ik ooit zou hebben durven denken.
Is er wellicht een neven effect omdat je om de pijn niet te voelen tussen aanhalingstekens zet?
Nee, is niet verzonnen!!

En zonder gekheid: ik heb zelf ooit voor een lichte slijmbeursontsteking een ibu-kuur gehad ivm de ontstekingremmende werking. Op de allerlaatste dag van die kuur heb ik toen de Fietschallenge gereden. Wat de echte reden is geweest zal ik nooit weten, maar feit is wel dat ik nooit zo hard die harkdingen omhoog heb gereden en op de Pas van Wolfhaag de rest van mijn groep zoek reed (ergens rond 65e plek gefinished). Misschien omdat je de pijn in je benen op zo'n powerklim dan gewoon minder voelt?

Feit is dat ik er meermalen over heb horen praten in de kleedkamer.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5000
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 01 mei 2014 22:00

In de marmotte idem dito. Ook vanuit meerdere kanten gehoord/gezien dat pijnstillers werden ingenomen om het leed wat te verzachten.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 01 mei 2014 22:02

Paracetamol is ook vrij populair hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 01 mei 2014 22:05

Zit momenteel aan de diklofenak of hoe die meuk ook mag heten ivm een ontstoken tussenribspier en rijd de straatstenen eruit. Dikke aanrader zo'n ontstoken spier :? :? :?
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5000
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 01 mei 2014 22:07

thestudent schreef:Paracetamol is ook vrij populair hoor.
Inderdaad

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 01 mei 2014 22:08

ik zou ontstekingsremmers als ibuprofen toch geen doping durven noemen. Ik heb soms wat last van achillespees, en een paar maanden geleden van mijn knie. Als ik dan een langere tocht (rvv oid) doe kan het ook zijn dat ik een ontstekingsremmer neem, om problemen tijdens het fietsen te vermijden. Ik heb nu niet echt het idee dat ik daar beter van ga fietsen.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 01 mei 2014 22:15

ik zou het ook niet direct doping willen noemen, maar je begeeft je imho wel in een grijs gebied als je naar dat soort middelen grijpt omdat je je hobby rondjes sneller wil kunnen afwerken of dat nu de rvv, ad6 of je wekelijkse rondje ringvaart is.. t gaat toch net een stap verder dat sportdrank.. .. Een finale koker voor je hobby rondje :roll: t moet niet gekker worden..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 01 mei 2014 22:43

:lol: :lol: Dat en je wiel laten draaien bij de verzorgingspost, terwijl je dus je finale cocktail tot je neemt. Een beetje wannebe-prof gaat tot het gaatje.

@ Zorroi, ik denk dat het nog veel erger is dan jij en ik kunnen bedenken; de mensheid is verknipt.
Veni. Vidi. Fietsie.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 mei 2014 23:35

daniel1975 schreef:Je moest eens weten hoeveel er voor een trainingskoersje nog ff ibuprofen oid nemen 'om de pijn niet te voelen' etc.
Bedankt voor de tip, ik wist niet dat dat helpt....
Van de andere kant, pijn is bij mij nooit het probleem, ik raak altijd buiten adem of mijn benen lopen leeg. Dat laatste los ik op door wat te eten, voor dat eerste heb ik nog geen remedie gevonden.
Afbeelding

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 02 mei 2014 00:18

hendrikjan schreef:ik zou het ook niet direct doping willen noemen, maar je begeeft je imho wel in een grijs gebied als je naar dat soort middelen grijpt omdat je je hobby rondjes sneller wil kunnen afwerken of dat nu de rvv, ad6 of je wekelijkse rondje ringvaart is.. t gaat toch net een stap verder dat sportdrank.. .. Een finale koker voor je hobby rondje :roll: t moet niet gekker worden..
Ik denk dat je het nu allemaal wat overdreven neerzet, ik denk dat de grote meerderheid van de mensen die ontstekingsremmers niet pakken om hun rondje sneller af te kunnen werken. Bij mij was het in ieder geval omdat ik wat sluimerende knielast had, en de kans anders groot was dat ik gewoon af moest stappen owv een ITB probleem.
Zoals ericpeters zegt, lijkt mij dat de bij de meeste mensen de snelheid eerder beperkt wordt door conditionele zaken dan door pijn.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6568
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 mei 2014 07:37

Overigens een wielertoerist die Marmotte of een of andere GF in Italie gaat rijden met het doel om een top plaats te rijden investeert al veel. 100 uren trainen, reis verblijf kosten, fiets van 10k, shirtje van 200, schoenen van 350 etc etc

Die 450 Canadese dollars voor een EPO kuurtje zie je op zo'n budget nauwelijks nog terug.

Plaats reactie