Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2014 10:23

ericpeters schreef:
daniel1975 schreef:Je moest eens weten hoeveel er voor een trainingskoersje nog ff ibuprofen oid nemen 'om de pijn niet te voelen' etc.
Bedankt voor de tip, ik wist niet dat dat helpt....
Van de andere kant, pijn is bij mij nooit het probleem, ik raak altijd buiten adem of mijn benen lopen leeg. Dat laatste los ik op door wat te eten, voor dat eerste heb ik nog geen remedie gevonden.
Klinkt toch alsof dat met een EPO kuurtje wel op te lossen is.

Ik denk niet dat er veel mensen direct met tramadol beginnen, het zal meer een glijdende schaal zijn. Je begint met aspirine (zorgt er voor dat je vaten beetje meer open gaan staan en beetje pijnstillend). Vervolgens kom je tot de conclusie dat je ook caffeine moet hebben, dat kan je niet krijgen bij de drogist of de gemiddelde apotheek, maar je hebt wel een pijnstiller waar ook caffeine in zit. Je rijdt met deze combi een paar mooie resultaten, maar dan hoor je in de kleedkamer dat jongens die op 't podium stonden tramadol op hadden en voila de week er na zit je aan de tramadol.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 02 mei 2014 10:28

Ik weet niet hoe het nu zit, maar enkele decennia geleden werd er al door jeugdige renners natterman gebruikt om de bronchiën van wat meer lucht te voorzien.

Met de paplepel in gegoten dus !!
Volgens mij is de samenstelling van de hoestdrank inmiddels wel veranderd
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 02 mei 2014 10:37

ericpeters schreef:Bedankt voor de tip, ik wist niet dat dat helpt....
Van de andere kant, pijn is bij mij nooit het probleem, ik raak altijd buiten adem of mijn benen lopen leeg. Dat laatste los ik op door wat te eten, voor dat eerste heb ik nog geen remedie gevonden.
Ja is er ook al lang, naar de huisarts gaan en roepen dat je last hebt van je luchtwegen. Dan krijg je een middel tegen Astma voorgeschreven. Volgens mij heeft op deze manier iedere prof dit middel voorgeschreven gekregen want ze hebben allemaal Astma.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39525
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2014 11:10

Terwijl die puffers bjj een kerngezond mens juist niet werken. Dan staan de bronchieen gewoon netjes open.
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 mei 2014 11:53

Precies.

Ik gebruik ook iedere dag medicijnen uit een puffer, maar geloof me, als ik mocht kiezen had ik ze liever niet nodig gehad.

Een longfunctietest is zelfs gebaseerd op het feit dat dergelijke medicijnen geen effect hebben op gezonde longen.
Je moet eerst je longen laten testen zonder medicatie, dan krijg je Ventolin toegediend, en doe je de test nog eens. Als er geen verschil is, heb je gezonde longen. Als er wel een duidelijk verschil is, zijn je longen niet gezond.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 02 mei 2014 15:29

robbebopper schreef:Precies.

Ik gebruik ook iedere dag medicijnen uit een puffer, maar geloof me, als ik mocht kiezen had ik ze liever niet nodig gehad.

Een longfunctietest is zelfs gebaseerd op het feit dat dergelijke medicijnen geen effect hebben op gezonde longen.
Je moet eerst je longen laten testen zonder medicatie, dan krijg je Ventolin toegediend, en doe je de test nog eens. Als er geen verschil is, heb je gezonde longen. Als er wel een duidelijk verschil is, zijn je longen niet gezond.
Is die test ook ontwikkeld door de medicijnboer? Als medicijnboer zou ik een middel ontwikkelen dat altijd enig effect sorteert.. dan verdien je tenminste ook wat aan al die gezonde mensen..
:winkthumb:

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 02 mei 2014 19:51

De avond voor je gaat fietsen bij de plaatselijke kippenboer de stal mee leegtrekken, daar gaan de luchtwegen pas van open! (Wel douchen naderhand)
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 03 mei 2014 00:45

Mijn broer was vorige week aan de Tramadol en hij sliep er erg goed van. (Joop zei altijd: "De Tour wordt gewonnen in bed"). Hij moest het echter slikken vanwege dubbele rib breuk en ik had niet het idee dat hij er beter van fietste.

Dat EPO werkt had ik wel verwacht, maar zo een ambitieuze fietstoerist ben ik (nog) niet.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 mei 2014 17:42

Ik heb zelf nu ook veel last van hooikoorts en lichte benauwdheid, echter bij fietsen heb ik daar minder last van. Bij een haalde long functie test haalde ik 2.9L en dat scheen voor mijn vermogen bij de fietstest totaal niet overeen te komen.

echt hoge hartslag lukt me ook nooit bij echt max sprinten kan ik net ff 182 aantikken als ik goed ben uitgerust. Das niet heel laag maar ook niet zo hoog als je 35 bent.

inhalator helpt wel iets maar niet heel veel probeer het zo min mogelijk te gebruiken ben vooral wat benauwder de dag na een zware inspanning.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 06 mei 2014 12:52

Ik meen me te herinneren dat er enkele maanden terug in de Fiets een lezersvraag was over gebruik van paracetamol en of dat nadelige gevolgen kon hebben. Het antwoord was dat het inderdaad niet zonder risico's was. Weet niet meer in welke Fiets dat was helaas.
Hoe dan ook, ik waag me er niet aan. Het moet zowieso al heel erg worden wil ik aan de pijnstillers gaan, hoe minder troep in mijn lijf des te beter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Il Grillo
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 09:57

Gebruikersavatar Il Grillo 06 mei 2014 21:41

Die lezersvraag kan ik me ook herinneren, als ik zoveel koppijn of pijn ergens anders heb dat ik ibuprofen of paracetamol ga slikken ga ik ook niet fietsen. Om nou op profylactische basis pijnstillers te gaan slikken omdat je dan wat beter tegen de pijn kan lijkt me vrij onverstandig. Bovendien wil ik je dan wijzen op Rule #5 van de Velominati

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 mei 2014 22:22

Mensen op rule #5 wijzen mag i.m.h.o alleen als je je aantoonbaar aan alle andere regels houdt!

Plaats reactie