Geen idee hoeveel precies, ik ga ze langzaamaan weghalen tot ik het gevoel heb de code positie te pakken te hebben.RuudRuud schreef:Hoeveel spacers zitten er onder het stuur? 20mm?
Canyon
Ik rijd momenteel met een Canyon Ultimate AL 9.0 (2014). Bij krachtig aanzetten is er altijd een luid tikkend geluid te horen. Ik vermoed dat het Bottom Bracket de oorzaak is, want pedalen, zadel, zadelpen, bidonhouders, cassette,... al allemaal gecontroleerd. Ik wil meteen keramische lagers van C-bear plaatsen. Nu heb ik twee vragen:
1) Klopt het dat de bracket lagers van het volgende type zijn: BB Press-fit 86,5 - 41 Race - Shimano (Hollowtech II)?
2) Wat wordt er gewoonlijk gebruikt om aan de buitenkant van lagers aan te brengen alvorens ze in het kader duwen? Montagepasta, carbon montagepaste of gewoon wat vet?
Simpele vragen, maar ik heb nog nooit een pressfit bottom bracket vervangen .
1) Klopt het dat de bracket lagers van het volgende type zijn: BB Press-fit 86,5 - 41 Race - Shimano (Hollowtech II)?
2) Wat wordt er gewoonlijk gebruikt om aan de buitenkant van lagers aan te brengen alvorens ze in het kader duwen? Montagepasta, carbon montagepaste of gewoon wat vet?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
hier overzicht van alle BB's van Canyon:Balaya schreef: 1) Klopt het dat de bracket lagers van het volgende type zijn: BB Press-fit 86,5 - 41 Race - Shimano (Hollowtech II)?
https://www.canyon.com/en/supportcenter ... untainbike
en lees even deze blog van forumlid Havana op tweakers: http://havana.tweakblogs.net/blog/10518 ... arden.html
(staat ook ergens op het forum maar kan ik niet vinden)
- arnoudrace
- Forum-lid
Zijn de goede lagers wanneer je shimano cranks gaat monteren. Diameter in je frame is 41, breedte 86,5. Binnendiameter lagers 24mm (voor shimano). Je gebruikt montagevet, zeker geen carbon montagepasta! Goed gereedschap gebruiken, dan pers je symmetrisch. Niet te vast, dan sloop je frame en/of lagers. Flush met je frame is prima.Balaya schreef:Ik rijd momenteel met een Canyon Ultimate AL 9.0 (2014). Bij krachtig aanzetten is er altijd een luid tikkend geluid te horen. Ik vermoed dat het Bottom Bracket de oorzaak is, want pedalen, zadel, zadelpen, bidonhouders, cassette,... al allemaal gecontroleerd. Ik wil meteen keramische lagers van C-bear plaatsen. Nu heb ik twee vragen:
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
@ Thor. Heb jij ook een garminhouder van Raceware.direct ? Ik heb ook zo eentje gehad maar die trilde telkens los. Zelfs op t laatst volledig aan gort getrokken in een poging deze vaster te krijgen.
Sworks Venge
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ja, 'we' lopen flink in op cervélo (alhoewel ik dat ook wel jammer vind, want zegt wel iets en is ook een mooi merk)marsel schreef:Pagina 800. Veel gepraat over Canyon
Hier net zo. Hij is dus inmiddels gesneuveld. Las ik niet ergens dat canyon ook met een eigen versie komt?brekson schreef:@ Thor. Heb jij ook een garminhouder van Raceware.direct ? Ik heb ook zo eentje gehad maar die trilde telkens los. Zelfs op t laatst volledig aan gort getrokken in een poging deze vaster te krijgen.
survival of the fittest
knal schreef:thor schreef:Geen geweldige foto, maar hierbij mijn fiets in 2XL:coen76 schreef:Heeft er iemand een foto van een canyon Aeroad CF slx in frame maat xxl?
toch vreemd dat bij een grotere maat de aero kroming zover van het wiel afkomt
.... waardoor het geclaimde aero-effect dus ook weg is
Ik persoonlijk zou een gewone rechte zitbuis, eventueel lichtjes afgeplat, mooier vinden.