Alles over vakanties op én met de fiets

Ik en de kale berg (Mont Ventoux)

dave73nl
Forum-lid

dave73nl 02 aug 2010 01:35

Genoten van je schrijfstijl en de mannier waarop je je avontuur met ons deelde!
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

keijertje
Forum-lid

keijertje 02 aug 2010 03:55

[quote="timper"][quote="Livio Livius"][quote="keijertje"]Hardstikke leuk om te doen livio, kan je het echt aanraden !
Ik ga er van 4-11 september heen om 3 x met mtb en 4 x (3 x racefiets/1 x mtb) proberen te realiseren. Of het lukt.....denk het wel ;)[/quote]

Is ook mijn idee om zowel 4-voudig weg en 2/3-voudig mtb te doen in 1 week volgend jaar. Heb inmiddels een blog geopend http://deweg-d974.blogspot.com/ om komend jaar mijn voorbereiding te beschrijven (training, materiaal) maar ook andere wetenswaardigheden. Inmiddels begonnen met Het Boek: De kale berg.

Veel succes in september en laat weten hoe het is gegaan![/quote]
zie ook www.dekaleberg.nl

http://sites.google.com/site/chaletdekaleberg/Home

[/quote]

Veel succes met je voorbereidingen en je blog
Tja, besmet met het Mont Ventoux Virus....... is daar echt (g)een medicijn voor ?

http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bandiet
Forum-lid

bandiet 02 aug 2010 11:20

Ik haalde vanmorgen een auto met caravan in. Volgens mij was het een Ford Focus van het nieuwe type, met een grote sticker op de achterruit van Stichting Mont Ventoux.

andriesfrank
Forum-lid

andriesfrank 03 aug 2010 19:22

Afegelopen vakantie, drie weken geleden dus, voor eerst in mijn leven een berg opgefiets. Had wel veel thuis in de polder gefiets maar dat is naar nu blijkt toch compleet anders..... We kwamen aan en ik ben eerst een paar dagen in de omgeving van Sault gaan "trainen". Ik was er zo door geimponeerd, kon niet langer meer wachten, donderdag de grote dag, alles aan de voorbereiding gedaan, mijn lieve vrouw in de cabrio als ware een echte ploegleider met me op pad. Ik ben in Aurel (een heel leek dorpje vlakbij Sault) opgestapt en aan de klus begonnen. De kant vanaf Sault dus... de kant die je schoonmoeder ook nog wel op zou kunnen, de kant zogenaamd de mietjeskant, kortom de beginnerskant die niet echt telt. Op een goede maar splinternieuwe fiets aan de klim begonnen, erg mooi , erg leuk om te doen. De eerste 10km voelde naar mijn mening wel wat zwaar, de tweede 10 km ging als een speer, vals plat omhoog misschien? Toen bij Ch. R. de bidons gevuld, banaan er in en de laatste 6 km omhoog. Daarvan vond ik de eerst 5 km ook goed te doen, wel zwaar maar goed te doen, de laatst km moest ik 1maal met mijn voetjes aan de grond, meer door de emoties, ik had er jaar naar toe geleefd zie eerder stukje, dan door de vermoeidheid. Uiteindelijk in 2 uur boven gekomen. Ik vond het een waanzinnige ervaring, mooi om jezelf een uitdaging te stellen, goed voor de gezondheid en het moraal. Kortom ik kan iedereen dit aanraden, met wat goed trainen en doorzetten is het goed te doen. Volgend jaar ga ik terug, dan Bedoin in 105 mininuten. Tot fiets.

timper
Forum-lid

timper 03 aug 2010 19:59

[quote="andriesfrank"]Afegelopen vakantie, drie weken geleden dus, voor eerst in mijn leven een berg opgefiets. Had wel veel thuis in de polder gefiets maar dat is naar nu blijkt toch compleet anders..... We kwamen aan en ik ben eerst een paar dagen in de omgeving van Sault gaan "trainen". Ik was er zo door geimponeerd, kon niet langer meer wachten, donderdag de grote dag, alles aan de voorbereiding gedaan, mijn lieve vrouw in de cabrio als ware een echte ploegleider met me op pad. Ik ben in Aurel (een heel leek dorpje vlakbij Sault) opgestapt en aan de klus begonnen. De kant vanaf Sault dus... de kant die je schoonmoeder ook nog wel op zou kunnen, de kant zogenaamd de mietjeskant, kortom de beginnerskant die niet echt telt. Op een goede maar splinternieuwe fiets aan de klim begonnen, erg mooi , erg leuk om te doen. De eerste 10km voelde naar mijn mening wel wat zwaar, de tweede 10 km ging als een speer, vals plat omhoog misschien? Toen bij Ch. R. de bidons gevuld, banaan er in en de laatste 6 km omhoog. Daarvan vond ik de eerst 5 km ook goed te doen, wel zwaar maar goed te doen, de laatst km moest ik 1maal met mijn voetjes aan de grond, meer door de emoties, ik had er jaar naar toe geleefd zie eerder stukje, dan door de vermoeidheid. Uiteindelijk in 2 uur boven gekomen. Ik vond het een waanzinnige ervaring, mooi om jezelf een uitdaging te stellen, goed voor de gezondheid en het moraal. Kortom ik kan iedereen dit aanraden, met wat goed trainen en doorzetten is het goed te doen. Volgend jaar ga ik terug, dan Bedoin in 105 mininuten. Tot fiets.[/quote]

Goe gereden !! Zo moet het : genietend naar boven. Nu weet je wat het is en kan je je nog beter voorbereiden op volgend jaar.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 03 aug 2010 20:20

@andriesfrank. Leuk verhaaltje en proficiat! Trouwens, zo makkelijk is de klim vanaf Sault nu ook weer niet. Zelf heb ik een aantal jaren geleden eens als voorbereiding Aubignan-Sault (via de Gorges de la Nesque = ca. 54 km) en vervolgens de klim naar Chalet Reynard gereden. Ik was kennelijk nog niet erg in vorm, want ik was helemaal "leeg" bij Chalet Reynard en reuzeblij dat ik niet naar boven hoefde!
Maar mooi is het het daar hè, vooral ook het "Pays de Sault"! Goed dat je er van hebt kunnen genieten! Hopelijk lukt je dat volgend jaar ook, want via Bédoin, da's andere koek!!!
60 x Ventoux

moiventoux
Forum-lid

moiventoux 04 aug 2010 13:13

Ventoux en Mistral.
Zaterdag 24 juli de Ventoux weer beklommen, nu vanuit Sault. Op 60 km afstand (plaats camping)waaide het wat. Gestart in Sault ga je eerst naar beneden. Eenmaal aan het klimmen lag het tempo wel laag in vergelijk met eerdere tochten. En de wind was behoorlijk. Mistral dus. Na een km of 10 ging het gemakkelijker maar dat verwachtte ik al. Voorbij het Chalet begon het. De trapgewijze beklimming.Eerst wind mee, bocht om en dan die wind pal tegen. En naarmate ik hoger kwam leek deze harder te worden. De laatste 2 stukken tegen moest ik op de pedalen staan om niet om te vallen. Veel fietsers moesten deze delen lopen. Boven in 1 uur 45'. En dan volgt wat de beloning behoort te zijn: de afdaling. Geen slagroom op de taart dit keer. Eerst een stuk lopend naar beneden, dan op de fiets, langzaam rijdend en met één voet los voor de zekerheid. Terug in Sault dacht ik: Mijn negende beklimming maar HET verhaal van de Ventoux is nooit verteld.
De Mistral heeft lang aangehouden. Ben wel benieuwd hoe de omstandigheden vanuit Malaucene waren.

carolien64
Forum-lid

carolien64 04 aug 2010 22:24

Eind juni heb ik de Ventoux beklommen vanuit Malaucene. Het was de vijfde keer, dus ik dacht de berg toch wel goed te kennen. Het grappige is dat er altijd een stuk is waar het tegenvalt. Vorig jaar ervaarde ik de laatste drie kilometers als een 'muur', nu had ik het halverwege moeilijk. Na 11 kilometer volgen drie kilometers van 11, 12 en 10 procent. In combinatie met de hitte was het een opgave, want veel schaduw is er niet. Na dat steile deel ging het weer vlot en stond ik in een tijd van 2 uur en 12 minuten op de top.

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 05 aug 2010 22:56

korte vraag ..... in diverse posts en ook in boek De Kale Berg wordt gesproken over "vliegen" in het bos bij de klim vanuit Bedoin.

Zijn dat gewone vliegen of zijn het "steekvliegen", dit omdat ik dan de nodige voorzorg maatregelen wil nemen :-)

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 05 aug 2010 23:01

Dat zijn gewone vliegen die in hele hordes achter je aan komen. Overigens heb ik er dit jaar (juni) totaal geen last van gehad.
Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 aug 2010 23:14

[quote="gerrit-1963"]korte vraag ..... in diverse posts en ook in boek De Kale Berg wordt gesproken over "vliegen" in het bos bij de klim vanuit Bedoin.
Zijn dat gewone vliegen of zijn het "steekvliegen", dit omdat ik dan de nodige voorzorg maatregelen wil nemen :-)[/quote]
[quote="apexrider"]Dat zijn gewone vliegen die in hele hordes achter je aan komen. Overigens heb ik er dit jaar (juni) totaal geen last van gehad.[/quote]

Helaas heb ik er dit jaar wèl veel last van gehad (lees hier maar in m'n verslag). Het was deze keer wel erger dan andere keren. Overigens heb ik het ook een keer meegemaakt in de klim vanuit Sault, ook in het eerste stuk bos waarin je daar terecht komt. Maar meestal valt het wel mee. Het zijn in elk geval inderdaad geen steekvliegen. Is trouwens niet excusief voor de Ventoux, ik maak het wel vaker mee.
60 x Ventoux

timper
Forum-lid

timper 05 aug 2010 23:50

[quote="Le Grimpeur"][quote="gerrit-1963"]korte vraag ..... in diverse posts en ook in boek De Kale Berg wordt gesproken over "vliegen" in het bos bij de klim vanuit Bedoin.
Zijn dat gewone vliegen of zijn het "steekvliegen", dit omdat ik dan de nodige voorzorg maatregelen wil nemen :-)[/quote]
[quote="apexrider"]Dat zijn gewone vliegen die in hele hordes achter je aan komen. Overigens heb ik er dit jaar (juni) totaal geen last van gehad.[/quote]

Helaas heb ik er dit jaar wèl veel last van gehad (lees hier maar in m'n verslag). Het was deze keer wel erger dan andere keren. Overigens heb ik het ook een keer meegemaakt in de klim vanuit Sault, ook in het eerste stuk bos waarin je daar terecht komt. Maar meestal valt het wel mee. Het zijn in elk geval inderdaad geen steekvliegen. Is trouwens niet excusief voor de Ventoux, ik maak het wel vaker mee.[/quote]
Tof verslag, ik had het nog niet gelezen (als het over de ventoux gaat, sla ik niets over he;) ).
Zelf heb ik ook geen last gehad van de vliegen.Soms zijn er vee,l soms niet maar ze waren niet storend (bij mij).
Zelf startte ik ook twee keer om zes uur 's morgens vanuit Bédoin : die rust is zalig op dat uur. Als je dat vergelijkt met een zondagvoormiddag ...maar dan heb je wel conitnu mikpunten natuurlijk ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie