Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5790
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 mei 2024 15:45

daniel1975 schreef: 09 mei 2024 18:23 Jutta Leerdam denkt zonder ploeg een betere kans op goud te maken over 2 jaar bij de OS dan mét een ploeg.
Gevalletje zelfoverschatting?
Volgens mij was van der Poel, de schaatser, ook een 'éénling'.
Dus het hoeft niet perse een mislukking te worden.
Ik denk dat het valt of staat met de ondersteuning die zij gaat opbouwen rondom haar traject richting Milaan.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5467
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 mei 2024 16:39

Die ondersteuning gaat (mede) komen via haar vriend verwacht ik.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1414
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 14 mei 2024 16:52

Bij hardlopen kan je beter 10weken rustig opbouwen dan uit het niks een paar keer per week 3-5km beginnen lopen. Eens je lichaam wat meer gewoon raakt aan dat hardlopen, heb je meer marge om extra te doen dan wanneer je net start met hardlopen.
Trenara (de app) is basispakket gratis en ik vind de schema's daar net wat beter dan start to run (zit iets snellere progressie in, wat voor mensen met sportachtergrond het saaie er wat uithaalt). Grootste nadeel van trenara is dat de trainingschema's om tijden te lopen, gemaakt zijn voor uitsluitend lopen als training in de week. Voor een halve marathon heb je bv. een trainingsweek van 70km (ofzoiets), wat een pak boven een "ik wil een halve marathon uitlopen"-schema is. Daar ben je als fietser dan niet zoveel mee.
Nog een andere goede, gratis bron is "keep on running". Daar heb je van 5km tot marathon doelafstand, steeds op 4 verschillende niveau's (gewoon finishen tot 'competitief' zijn) en wat keuze voor loopfrequentie in de week.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38102
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2024 16:56

Theo V schreef: 14 mei 2024 15:45
Volgens mij was van der Poel, de schaatser, ook een 'éénling'.
Als je VDP heet heb je een voorsprong :twisted:

De concurrentie op de lange afstanden is minder groot dan op de mondiale sprintnummers. Nils kan een gigantische trainingsbelasting aan, heeft een subliem uithoudingsvermogen en is op een positieve manier ook wel beetje “freak of nature”.
Daarnaast heeft Zweden ook niet de faciliteiten die NL wel heeft, dus al snel op jezelf aangewezen.
Dat is echt wel anders dan sprint waar ook techniek tot in de puntjes moet kloppen.
En ik geloof in team-kracht. Niet geheel toevallig dat Reggeborch het zo goed heeft gedaan afgelopen winter.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16373
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mei 2024 17:13

Jutta kan nog altijd Gunda Niemann uitdagen voor een wedstrijdje om geld mee te verdienen.
Campagnolo Ultra Dork

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4417
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 mei 2024 09:55

Als het klopt dan heeft Jutta haar lippen laten vullen (of dat is photoshop) dus ik ben bang dat haar Olympische droom niet door zal gaan. Een top sporter laat niets aan zijn of haar lichaam veranderen, wat niet ten goede komt aan de sport.

pino
Forum-lid
Berichten: 3521
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 15 mei 2024 10:19

scottwilko schreef: 15 mei 2024 09:55 Als het klopt dan heeft Jutta haar lippen laten vullen (of dat is photoshop) dus ik ben bang dat haar Olympische droom niet door zal gaan. Een top sporter laat niets aan zijn of haar lichaam veranderen, wat niet ten goede komt aan de sport.
Een linker arm amputeren mag dan wel?
Niet zijken maar reiden !

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12812
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 mei 2024 12:27

havana schreef: 14 mei 2024 11:44
Kornuit schreef: 14 mei 2024 11:23 Ik wil graag hardlopen erbij gaan doen omdat dit gemakkelijk te combineren is met een stedentrip (zonder fiets) en in de winter prima te doen is met slecht weer. Mijn fietsconditie is erg goed en daar zit ook direct de valkuil, hoe zorg ik voor een goede opbouw zonder dat ik direct te hard ga en blessures tot gevolg..

Iemand een goed schema? Eventueel gecombineerd met een (spotify) app?

Alvast bedankt!
Ik zit met vrijwel hetzelfde "probleem". Ik ga 1-11 tijdelijk stoppen met fietsen tot en met de marathon van Rotterdam (half april).

Ik heb besloten op zoek te gaan naar een trainer om mij te begeleiden en te behoeden voor beginnersfouten en overbelasting.
Ja dat kan heel lastig zijn. Je kan er mogelijk achter komen dat een marathon helemaal niet geschikt voor je is.
Ik bv. Bij basketbal vroeger een paar keer zo goed door mijn enkels gegaan dat ik na een 15km last van mijn knieën kreeg.

Maar ik loop wel af en toe, maar niet ver 5 tot 10km zeker nu fietsen me wat tegenstaat ga ik het ook weer doen.

Ga ook veel en lang wandelen, zeker in het begin om je spieren te trainen maar niet die optater te geven. Ik heb bv vorig jaar in Oostenrijk wel gewoon een paar keer 30km gewandeld met 1500hm en meer, dan ben je wel kapot, maar het ging wel ook met mijn spieren.

Ga eerste gewoon 2x 1km hardlopen met daarvoor, tussen en na 1km en doe dat 2 a 3 dagen later weer. Kijk hoe dat voelt en zo verder. De conditie om meteen 20km te lopen heb je, dat is het grote risico.

Wat mij opvalt ik kan gewoon niet hardlopen met een lage hartslag, dat vind ik echt moeilijk
Op youtube staan wel goed filmpjes op GTN, de collega,s van GCN al begint dat vrij gevorderd vond ik.

Ik vind het wel lastig om echt uit die fietsbeweging te komen ook met lopen een training zou ik zeker doen als je een marathon wilt gaan doen. en ik zou nu al beginnen met lopen tussen je fietsen door, ook goed voor je MTB tocht, dat wordt namelijk ook lopen :-)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4417
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 mei 2024 16:56

pino schreef: 15 mei 2024 10:19
scottwilko schreef: 15 mei 2024 09:55 Als het klopt dan heeft Jutta haar lippen laten vullen (of dat is photoshop) dus ik ben bang dat haar Olympische droom niet door zal gaan. Een top sporter laat niets aan zijn of haar lichaam veranderen, wat niet ten goede komt aan de sport.
Een linker arm amputeren mag dan wel?
Als jij mij kunt aangeven bij welke sport dat prestatie bevorderend werkt :(

pino
Forum-lid
Berichten: 3521
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 15 mei 2024 18:27

scottwilko schreef: 15 mei 2024 16:56
pino schreef: 15 mei 2024 10:19
scottwilko schreef: 15 mei 2024 09:55 Als het klopt dan heeft Jutta haar lippen laten vullen (of dat is photoshop) dus ik ben bang dat haar Olympische droom niet door zal gaan. Een top sporter laat niets aan zijn of haar lichaam veranderen, wat niet ten goede komt aan de sport.
Een linker arm amputeren mag dan wel?
Als jij mij kunt aangeven bij welke sport dat prestatie bevorderend werkt :(
Schaatsen
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16119
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mei 2024 23:04

Nog even wachten om te weten wie "the undisputed world champion" bij de zwaargewichten gaat worden.
Een kamp met 140 miljoen prijzengeld.
Ik zet mijn geld op Tyson Fury.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6118
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 mei 2024 23:34

Dubbel
Laatst gewijzigd door rene op 18 mei 2024 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie