GESTOLEN: Specialized Tarmac Pro SL 2010
Is denk ik zeker mogelijk om controle aan de hand van stuurbordje en rugnummer te doen.
Stuurbordje en rugnummer zitten al op je shirt en op je fiets. Dus bij het parkeren geen extra handeling.
Wel bij het verlaten, maar misschien mag je van een organisatie waar je een hoop geld aan betaald wel verwachten dat ze hier wat meer energie insteken.
Heel snel wissel je een bordje niet om, plus dat als iemand ziet dat je met
een bordje aan het prutsen bent diegene gelijk weet dat er iets niet zuiver is.
de persoon kan aangesproken/gestopt worden, bewijs maar dat het jouw fiets is, iedereen weet specifieke details van zijn/haar fiets. Vooral degene die op een meer dan doorsnee fiets rijden.
greetz.
Stuurbordje en rugnummer zitten al op je shirt en op je fiets. Dus bij het parkeren geen extra handeling.
Wel bij het verlaten, maar misschien mag je van een organisatie waar je een hoop geld aan betaald wel verwachten dat ze hier wat meer energie insteken.
Heel snel wissel je een bordje niet om, plus dat als iemand ziet dat je met
een bordje aan het prutsen bent diegene gelijk weet dat er iets niet zuiver is.
de persoon kan aangesproken/gestopt worden, bewijs maar dat het jouw fiets is, iedereen weet specifieke details van zijn/haar fiets. Vooral degene die op een meer dan doorsnee fiets rijden.
greetz.
Waarom roept iedereen toch dat de organisatie verantwoordelijk is of iets moet regelen. Vooralsnog zet je je fiets weg op eigen verantwoording tenzij anders vermeld.
Dat je tijdens het trainen geen slot mee neemt kan ik begrijpen. Maar zodra je een toertocht gaat doen is het een kleine moeite om een klein kabelslot ff onder je zadel door te lussen. Zit niet in de weg, weegt niet al te gek veel en je kunt je fiets met een gerust hart ergens achter laten of aan vast zetten.
Als je je gewone fiets bij het station of de supermarkt neer zet doe je die toch ook op slot omdat je er geen zicht op hebt? Waarom je racefiets dan niet tijdens een toertocht? Omdat je gelooft in de goedheid van de mens? Yeah sure!
Dat je tijdens het trainen geen slot mee neemt kan ik begrijpen. Maar zodra je een toertocht gaat doen is het een kleine moeite om een klein kabelslot ff onder je zadel door te lussen. Zit niet in de weg, weegt niet al te gek veel en je kunt je fiets met een gerust hart ergens achter laten of aan vast zetten.
Als je je gewone fiets bij het station of de supermarkt neer zet doe je die toch ook op slot omdat je er geen zicht op hebt? Waarom je racefiets dan niet tijdens een toertocht? Omdat je gelooft in de goedheid van de mens? Yeah sure!
Dat is geen geel! Dit is geel!
Tja +1 (eigenlijk heel veel) voor jibb... Zelf zet ik mijn fiets nooit zonder het uit het oog te verliezen weg zonder slot. En als ik dit wel doe vraag ik degene met wie ik fiets om er even bij te blijven.
Dit weekend ook bij de Jaarbeurs in Utrecht is een van ons naar binnen gegaan voor de Giro Utrecht wielershirtjes en is de ander bij de fietsen gebleven. Het is dan echt ongelovelijk hoeveel (echt honderden) fietsen er onbeheerd staan. Je kan dan idd zo met fietskleding aan een mooie nieuwe bike van +/- 4000 euro 'uitzoeken' en er mee wegrijden..... (helaas )
Dit weekend ook bij de Jaarbeurs in Utrecht is een van ons naar binnen gegaan voor de Giro Utrecht wielershirtjes en is de ander bij de fietsen gebleven. Het is dan echt ongelovelijk hoeveel (echt honderden) fietsen er onbeheerd staan. Je kan dan idd zo met fietskleding aan een mooie nieuwe bike van +/- 4000 euro 'uitzoeken' en er mee wegrijden..... (helaas )
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Bij Limburgs Mooiste kun je je fiets gratis bewaakt stallen. Bij binnenkomst van de stalling zet een vrijwilliger een nummer op je hand (met viltstift) en die komt overeen met een kaartje dat aan je fiets gehangen wordt. Op die manier kun je alleen met je eigen fiets naar huis. Werkt prima en zorgt niet echt voor een hele lange rij. De rij bij AGR was langer en daar moest je je fiets onbeheerd achter laten.
Als een tocht dat niet regelt, kom ik bij jibb uit, dan moet je er zelf op letten...helaas....
Als een tocht dat niet regelt, kom ik bij jibb uit, dan moet je er zelf op letten...helaas....
Michiel
Jibb, je moet wel goed lezen. We vinden het een goed idee. Er zijn organisaties die de service bieden. Bij een AGR, waar je echt een bak met geld heen moet brengen om het rondje te fietsen, is dat imo bijna plicht. Zolang een organisatie dat niet biedt, moet je inderdaad zelf opletten.
+1 voor fietsvriend
Nu weer on-topic wat mij betreft.
+1 voor fietsvriend
Nu weer on-topic wat mij betreft.
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:04
dan maar asociaal gevonden worden (en dan vinden 'ze' 'ons' al wanneer we met meer dan pak-hem-beet 5 bij elkaar rijden), maar als ik aan het toeren ben en een kop koffie oid ga drinken of ergens uitpuffen, dan gaat mijn carbonnen vriend mee het terras op!
laat mij maar fietsen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
Aapje schreef:de monsternaar schreef:Als er telkens alleen van die dure fiets worden gejat, dan kan het niet anders zijn dat het een kenner is op het gebied race fietsen.
Volgens mij hoef je geen kenner te zijn om een dure fiets te jatten. Er is zoveel keus, dat een dief maar een paar merken hoeft te onthouden. Als hij de eerste de beste Pinarello, De Rosa of Colnago pakt heeft hij meestal een aardig dure fiets. Van de Specialized Tarmac Pro ziet een blind paard al dat het een dure fiets is.
Nou geloof mij maar, Het zijn geen leken die dit doen.
het is gericht jatten en misschien wel op bestelling.
Een leek pakt een Cube of een Gazelle ( niks te nadelen hoor voor deze twee het is maar een voorbeeld ) en geen pina of een cervelo uit een rij met 100 fietsen.
en fiets is een fiets bij een leek
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Als er maar 1 uitgang zou zijn kun je net als bij de Hel van Twenthe met een controle nummer gaan werken. Ook zou je het nummer op je verplichte armbandje kunnen linken met je startnummer. Hierdoor voorkom je dat er mensen hun bordjes wisselen. Geeft veel rompslomp maar werkt wel.
Maar uiteindelijk blijven wij zelf verantwoordelijk.
Maar uiteindelijk blijven wij zelf verantwoordelijk.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
Sorry dat ik het vraag hoor, Rob, maar hoe kun je nou een zo mooie en dure fiets buiten laten staan om een terrasje te pakken? Dat is wat mij betreft echt vragen om problemen. Zie het maar al te vaak als ik langs een cafe-restaurant rij, dat er soms hele mooie, dure (en dus gap-gevoelige!) fietsen buiten blijven staan. Ik zou iig niet durven om zo maar een terrasje te pakken als ik straks weer een nieuwe racefiets heb. Trouwens, toertocht of niet, je bent met je sport bezig, om aan je conditie te werken bijv., en dan zie ik het nut van bier en een appeltaartje eigenlijk niet zo in
Wel, aan dit alles heb je nu ook weinig boodschap meer. Heel vervelend, maar het is voor je te hopen dat je hem terugkrijgt. En ik zal een oog open houden!
b.tw. hingen er toevallig geen camera's in de buurt? Neem aan dat je intussen ook aangifte hebt gedaan.
Wel, aan dit alles heb je nu ook weinig boodschap meer. Heel vervelend, maar het is voor je te hopen dat je hem terugkrijgt. En ik zal een oog open houden!
b.tw. hingen er toevallig geen camera's in de buurt? Neem aan dat je intussen ook aangifte hebt gedaan.
Jan W.F. schreef:Trouwens, toertocht of niet, je bent met je sport bezig, om aan je conditie te werken bijv., en dan zie ik het nut van bier en een appeltaartje eigenlijk niet zo in
Dat liever dan maar reepjes en isostar blijven tanken
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Jan W.F. schreef:. Trouwens, toertocht of niet, je bent met je sport bezig, om aan je conditie te werken bijv., en dan zie ik het nut van bier en een appeltaartje eigenlijk niet zo in
Laat Andromeda dit maar niet horen....
:D:D:D:D:D