Fabian Cancellara Site
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zouden de heren favorieten zich nu volgende week weer gewoon naar de slachtbank laten rijden? Of toch een soort van samenwerken om te zien of ze FC kwijt kunnen raken?
Less is bore
Wat ik altijd jammer vind, is dat het lijkt of een groepje van 8 sterke favorieten niet weer *wil* rijden om hem bij te halen. Dat is niet het geval, maar het lijkt wel of ze hem laten rijden. Een groep van 8 toprenners zou met ronddraaien toch in staat moeten zijn eenzelfde snelheid te ontwikkelen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Precies, dat bedoel ik dus ook. Of het jammer is? Geen idee, de sterkste wint in elk geval op deze manier.
Hoop in elk geval dat Tom weer 2e wordt (of 3e achter Boom ); "FC speelt vals, hij gaat zomaar harder fietsen op de Muur van Gerardsbergen"
Hoop in elk geval dat Tom weer 2e wordt (of 3e achter Boom ); "FC speelt vals, hij gaat zomaar harder fietsen op de Muur van Gerardsbergen"
Less is bore
Ik heb ook altijd het idee dat bij de achtervolgers de moed bij voorbaat al in de schoenen zinkt. Ook als het gaatje 20 meter en dus in theorie prima te overbruggen is. Omdát het Cancellara de fabelachtige tijdrijder is en hij 'wel weer een tijdrit zal gaan rijden'. Volgens mij denkt iedereen ook: "En als ik erbij kom, wat dan? Dan rijdt-ie me gewoon nog een keer uit het wiel". Hij hoeft ook helemaal niet over tactiek na te denken, gewoon wat harder trappen is genoeg. Hopelijk krijgen we de komende twee weekenden geen saaie koersen te zien. En zo wel, dan hoop ik dat hij het zat raakt (net als het WK tijdrijden) en eindelijk zijn andere ambities na gaat streven (Waalse klassiekers, evt. ronderenner).
@Daniel
De jammer zit wat mij betreft in dat het afbreuk lijkt te doen aan Cancellara's terechte overwinning.
Aan de andere kant: over 10 of 20 jaar zal het een prachtig verhaal zijn. "Hoe die Cancellara won? Gewoon 15 kilometer voor de finish zo hard wegfietsen dat de rest geen zin meer heeft om 'm terug te halen." Dan hebben we de term 'op z'n Cancellara's' of een 'Cancellara doen'
De jammer zit wat mij betreft in dat het afbreuk lijkt te doen aan Cancellara's terechte overwinning.
Aan de andere kant: over 10 of 20 jaar zal het een prachtig verhaal zijn. "Hoe die Cancellara won? Gewoon 15 kilometer voor de finish zo hard wegfietsen dat de rest geen zin meer heeft om 'm terug te halen." Dan hebben we de term 'op z'n Cancellara's' of een 'Cancellara doen'
Ik wacht nog op een reactie van Roger de Vlaeminck. Die zal zichzelf nog altijd wel veel beter vinden omdat Cancellara toch behoorlijk aan het uithijgen was aan de finish.
Hoor op de belg tom boonen net zeggen dat we de overwinning toch vooral in perspectief moeten zien omdat het veld misschien niet zo sterk was...
Nee die andere renners waren natuurlijk ook allemaal niet goed:p
Hij komt van achteren met 4x pech, dat heeft Cancellara veel energie gekost, en dan nog zo winnen....(nee dan ben je niet goed)
Gelukkig heeft Tom zich voor vandaag wel ingedekt in hetzelfde interview:p
Hij komt van achteren met 4x pech, dat heeft Cancellara veel energie gekost, en dan nog zo winnen....(nee dan ben je niet goed)
Gelukkig heeft Tom zich voor vandaag wel ingedekt in hetzelfde interview:p
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
- Forum-lid
Als hij gaat schieten bij andere renners gewoon de kramp er direct in , (Bram Tankink!) Heeft Bram hier nog wat over gezegt? Zal wel een geniaal verhaal zijn Bram kennende;)!
-
- Forum-lid
Wat een wedstrijd van deze man gister, niet te geloven. En zoals gezegd, al die arme mannen als Bram Tankink leken wel te fietsen op driewielers zodra hij optrok.
Vraag me nu trouwens af als beginnend wielrenner en volger waarom deze man nog nooit de tour heeft gewonnen, want aan zijn benen en kwaliteiten hoeft het niet te liggen zoals je hem gister zag fietsen.
Vraag me nu trouwens af als beginnend wielrenner en volger waarom deze man nog nooit de tour heeft gewonnen, want aan zijn benen en kwaliteiten hoeft het niet te liggen zoals je hem gister zag fietsen.
Fietsen is afzien.
fleppestijn schreef:Wat een wedstrijd van deze man gister, niet te geloven. En zoals gezegd, al die arme mannen als Bram Tankink leken wel te fietsen op driewielers zodra hij optrok.
Omdat hij te zwaar is om de Tour te winnen(meende dat hij gister met fiets en al 92 kg woog). Heb hem nog nooit vooraan een berg op zien rijden...
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada